Dzień przedsiębiorczości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzic jako doradca zawodowy
Advertisements

Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Szkolny Ośrodek Kariery w ZSZ Nr 2 w Białymstoku BIZNES PRZY TABLICY.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Dzień przedsiębiorczości 3 kwietnia 2008r.odbył się dzień przedsiębiorczości. Była to już piąta edycja programu. Dla mnie był to dzień, w którym miałem.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2012 OTWARTA FIRMA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA PORADNICTWA ZAWODOWEGO W MODELOWANIU ŚCIEŻKI KARIERY EDUKACYJNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
Poznajemy zawody w miejscu pracy
Program edukacyjny „Dzień przedsiębiorczości” Działania szkoły na platformie programu.
Dzień przedsiębiorczości
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości XIII edycja 20 kwietnia 2016 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dzień przedsiębiorczości
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Dzień przedsiębiorczości Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości

Cele programu Pomoc uczniom w zweryfikowaniu ich wyobrażeń o wymarzonym zawodzie Zapoznanie uczniów w praktyce ze specyfiką konkretnych zawodów Pomoc uczniom w pozyskaniu informacji o wymaganym wykształceniu, umiejętnościach czy predyspozycjach niezbędnych do wykonywania danej profesji Włączenie dorosłych w edukację młodzieży Uświadomienie młodym ludziom konieczności dostosowywania się do zmieniających się warunków na rynku pracy Promowanie przedsiębiorczych postaw wśród młodzieży

Co mówią liczby? Łącznie we wszystkich edycjach programu wzięło udział: 553 885 uczniów 223 913 firm i instytucji Tylko w roku szkolnym 2016/2017 w Dniu przedsiębiorczości wzięło udział: 35 868 uczniów z 630 szkół 12 308 firm i instytucji

Dzień przedsiębiorczości krok po kroku Powołanie szkolnego koordynatora programu i uzyskanie zgody dyrektora szkoły Zgłoszenie szkoły do programu Zaznajomienie uczniów i ich rodziców z ideą Dnia przedsiębiorczości Pozyskanie i zarejestrowanie firm i instytucji biorących udział w programie Przeprowadzenie Dnia przedsiębiorczości Podsumowanie udziału w programie

Uczeń w firmie bądź instytucji Po stawieniu się w firmie bądź instytucji uczeń zapoznaje się z jej działalnością i przechodzi wraz z konsultantem – wolontariuszem na stanowisko pracy Na stanowisku pracy, w trakcie 3–5 godzin, konsultant zapoznaje ucznia ze swoim zakresem obowiązków, genezą wyboru zawodu oraz opisem ścieżki własnej kariery zawodowej Uczeń i konsultant aktywnie współpracują na stanowisku pracy; uczniowi powierzane są proste zadania związane z wykonywanym przez konsultanta zawodem Uczeń i konsultant podsumowują współpracę i wspólnie wypełniają Kartę ucznia

Materiały do programu Materiały do pobrania z platformy internetowej programu: materiały dydaktyczne do zajęć wprowadzających i podsumowujących Dzień przedsiębiorczości prezentacje na temat Dnia przedsiębiorczości materiały informacyjne potrzebne do przeprowadzenia Dnia przedsiębiorczości Materiały przesyłane przez organizatora: informatory dla konsultantów – wolontariuszy plakaty okolicznościowe Karty ucznia – potwierdzenie uczestnictwa w projekcie dla uczniów

Konkursy towarzyszące programowi Ogólnopolski Konkurs na Najaktywniejszą Szkołę w Dniu przedsiębiorczości Ogólnopolski Konkurs na Najaktywniejszą Firmę i Instytucję w Dniu przedsiębiorczości Ogólnopolski Konkurs na Najaktywniejszego Szkolnego Koordynatora Dnia przedsiębiorczości Ogólnopolski Konkurs Jak Dzień przedsiębiorczości wpłynął na moje decyzje zawodowe? Regulaminy konkursów są do pobrania na platformie internetowej programu.

Gala Przedsiębiorczości Podczas uroczystej Gali Przedsiębiorczości laureaci konkursów otrzymują nagrody i dyplomy, a najaktywniejsze szkoły, firmy i instytucje – pamiątkowe statuetki.

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Uczeń: uświadomi sobie związek między wykształceniem a karierą zawodową znajdzie pomoc w podejmowaniu trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej ma możliwość porównania swojego wyobrażenia o danym zawodzie, stanowisku pracy z rzeczywistością zapozna się z organizacją i zarządzaniem firmą pozna wymagania stawiane pracownikom na różnych stanowiskach w danej branży przekona się o znaczeniu relacji interpersonalnych dla dobrego funkcjonowania w miejscu pracy zapozna się z zagadnieniami etyki w biznesie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Szkoła: otrzymuje narzędzie do motywowania uczniów do większego zainteresowania nauką otrzymuje szansę na pełniejsze niż w warunkach szkolnych przygotowanie uczniów do podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych zyskuje partnerów w dobrym przygotowaniu uczniów do wejścia na rynek pracy w atrakcyjny sposób realizuje zadania z zakresu doradztwa zawodowego

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Nauczyciel: poznaje i analizuje różnorodne sytuacje związane z wyborem i weryfikacją dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej uczniów otrzymuje gotowe materiały do prowadzenia atrakcyjnych zajęć z zakresu doradztwa zawodowego wspiera uczniów w podejmowaniu trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej

Dlaczego warto wziąć udział w programie? Firma bądź instytucja: zdobywa uznanie dla swoich osiągnięć buduje dobre relacje z lokalną społecznością poznaje i pozyskuje potencjalnych pracowników i partnerów w biznesie pomaga młodym ludziom w podjęciu trafnej decyzji, dotyczącej ich dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej wspiera szkołę w kształtowaniu przedsiębiorczych postaw uczniów

Uczniowie o Dniu przedsiębiorczości Uważam, że Dzień przedsiębiorczości to świetne przedsięwzięcie, ponieważ informacje o zawodzie, jaki sobie wymarzyłam – pracy konserwatora sztuki – są dość trudno dostępne dla osób z zewnątrz. Zorganizowanie w takim miejscu praktyk, szczególnie tak wcześnie – w drugiej klasie liceum – jest na własną rękę praktycznie niemożliwe. Bardzo ważna zatem jest dla mnie taka inicjatywa jak Dzień przedsiębiorczości, bo pozwala mi samej tego spróbować i sięgnąć po potrzebne informacje do źródła. Maria Chmielowska, I Liceum Ogólnokształcące w Poznaniu

Uczniowie o Dniu przedsiębiorczości W ramach Dnia przedsiębiorczości wybrałam się na staż do przedszkola. Na początku dzieci wstydziły się i były niepewne, jednak wystarczyło niewiele czasu, by zdobyć ich zaufanie. To, że odbyłam tę praktykę, utwierdziło mnie w przekonaniu o mojej przyszłej drodze zawodowej. Teraz wiem, że na pewno chcę wykonywać zawód nauczycielki w przedszkolu. Angelika Zarecka, Liceum Ogólnokształcące w Sierpcu

Kontakt Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości ul. Kielecka 1/ 1 02-504 Warszawa Koordynator programu: Andrzej Pierchała e-mail: andrzej.pierchala@junior.org.pl tel. 502 144 458