VI Ogólnopolskie Spotkanie Nauczycieli Języka Angielskiego ENGLISH TEACHING MARKET Stare Jabłonki, 23-25 czerwca 2008 r.
Szkoła Podstawowa im. ks. kan. Baltazara Pstrokońskiego w Burzeninie zaprasza na prezentację działań podjętych w ramach realizacji projektu „Poznajmy Wielką Brytanię, jej język i kulturę”
Nasza szkoła jest jedną z dwóch szkół podstawowych w gminie Burzenin Nasza szkoła jest jedną z dwóch szkół podstawowych w gminie Burzenin. Burzenin, dawniej miasto – obecnie dość duża wioska –jest położony w zachodniej części województwa łódzkiego w powiecie sieradzkim na południe od miasta Sieradz.
Kwota dotacji, jaką otrzymaliśmy w ramach konkursu Od 4 czerwca do 31 grudnia 2007 realizowaliśmy projekt pt. „POZNAJMY WIELKĄ BRYTANIĘ, JEJ JĘZYK I KULTURĘ” Kwota dotacji, jaką otrzymaliśmy w ramach konkursu SMALL GRANTS wyniosła 10 300 złotych.
Zgodnie z regulaminem konkursu SMALL GRANTS celem głównym naszego projektu było: wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie nauki języka angielskiego
Cele szczegółowe: kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do Wielkiej Brytanii, jej języka, mieszkańców i kultury, uświadomienie uczniom różnic kulturowych pomiędzy Polską a Wielką Brytanią, akceptacja odmienności kulturowej, uczeń zna uwarunkowania geograficzne Wielkiej Brytanii, uczeń zna najważniejsze postaci i wydarzenia z historii Wielkiej Brytanii, uczeń zna najciekawsze miejsca w Wielkiej Brytanii, uczeń poznaje codzienne życie / problemy itp. swoich rówieśników z Wielkiej Brytanii, uczeń zna najważniejsze święta obchodzone przez brytyjczyków, ucznia zna najpopularniejsze dyscypliny sportowe wśród brytyjczyków, uczeń zna nawyki kulinarne brytyjczyków, uczeń potrafi zaśpiewać wybraną przez siebie piosenkę w języku angielskim, uczeń zna treść wybranych bajek/opowieści w języku angielskim (popularyzacja czytelnictwa pozycji anglojęzycznyc), uczeń prezentuje swoją znajomość języka poprzez udział w przedstawieniu w języku angielskim, uczeń doskonali znajomość języka angielskiego, uczeń rozwija umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem w języku angielskim, uczeń rozwija umiejętność mówienia i pisania w języku angielskim, uczeń potrafi wykorzystać Internet do zdobycia faktów i ciekawostek o Wielkiej Brytanii, uczeń potrafi posługiwać się różnymi słownikami (podręczne, multimedialne, on-line) podczas tworzenia tekstów w języku angielskim, uczeń potrafi stworzyć prezentację multimedialną popularyzującą i promującą Wielką Brytanię i jej kulturę, wzbogacenie zaplecza szkoły w pomoce (i sprzęt) do nauki języka angielskiego, pogłębienie lub nawiązaanie współpracy z inymi szkołami oraz nauczycielami języka angielskiego i muzyki
W realizacji projektu wsparli nas: Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Złoczewie, Szkoła Podstawowa w Waszkowskiem, „MENTOR” – firma świadcząca usługi oświatowe oraz zajmująca się dystrybucją książek, Wydawnictwo językowe LONGMAN, redakcja lokalnego tygodnika „Nad Wartą”, ukazującego się jako dodatek do Dziennika Łódzkiego, Rada Rodziców działająca przy naszej szkole, szkolny sklepik HARCUŚ, szkolna gazetka „SZOK”, właściciele lokalnego sklepu i piekarni, Urząd Gminy w Burzeninie.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 1. Założyliśmy biblioteczkę i wideotekę języka angielskiego, w której znalazły się: dwie roczne prenumeraty czasopism anglojęzycznych, czytanki, bajki, książki nt. kultury Wielkiej Brytanii, słowniki (tradycyjne i multimedialne), fillmy anglojęzyczne na płytach DVD i kasetach VHS.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 2. Zakupiliśmy mapę Wielkiej Brytanii i Pólnocnej Irlandii
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 3. Zakupiliśmy dydaktyczne gry językowe: planszowe i komputerowe
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 4. Zakupiliśmy nowy sprzęt: telewizor i odtwarzacz VHS/DVD
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 5. Zorganizowaliśmy cykl ponad trzydziestu dodatkowych zajęć dla jednej z klas VI pt. „Wielka Brytania, jej język i kultura”. Na lekcjach wykorzystywano materiały pozyskane do biblioteczki i wideoteki języka angielskiego. Ponieważ te zajęcia wzbudziły zainteresowanie innych uczniów naszej szkoły, podobny cykl lekcji został zorganizowany dla kolejnych grup uczniów i będą one kontynuowane w nowym roku szkolnym. Dodatkowe zajęcia były prowadzone w czynie społecznym, jako kontynuacja projektu.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 6. Zorganizowaliśmy pierwszy w naszym regionie Międzyszkolny Konkurs Piosenki Anglojęzycznej dla uczniów szkół podstawowych.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: Konkurs poprzedziły przygotowania uczestników, którzy wzięli udział w dodatkowych lekcjach muzyki i języka angielskiego. Przygotowaliśmy również niezbędne dekoracje. Konkurs odbywał się w dwóch kategoriach: soliści i zespoły. Każdy z uczestników bez względu na ostateczny werdykt jury otrzymał nagrodę – czytankę w języku angielskim
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: Galeria zdjęć z konkursu:
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 7. Pokryliśmy koszty uczestnictwa piętnastu uczniów naszej szkoły w ogólnopolskim konkursie English High Flier
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 8. Zorganizowaliśmy dyskotekę HALLOWEEN, podczas której odbyły się różne konkursy i zabawy.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 9. Zorganizowaliśmy szkolny oraz międzyszkolny konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 10. Przygotowaliśmy dwie prezentacje Power Point o Wielkiej Brytanii, które tak jak i inne materiały dotyczące realizacji naszego projektu znalazły się na naszej szkolnej stronie internetowej
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 11. Systematycznie informowaliśmy społeczność szkolną i lokalną o podejmowanych przez nas działania. Stosowne informacje pojawiały się na gazetkach ściennych w szkole, w gazetce szkolnej „SZOK”, na szkolnej stronie internetowej oraz w tygodniku NAD WARTĄ.
Działania podjęte w ramach realizacji naszego projektu: 12. Podczas uroczystego podsumowania realizacji projektu zaprezentowaliśmy pierwsze w historii naszej szkoły przedstawienie w języku angielskim. Był nim „Czerwony Kapturek”. Wcześniej młodzi aktorzy uczestniczyli w dodatkowych zajęciach – warsztatach teatralnych.
Dziękujemy za uwagę