Zmiany w Umowie i Projekcie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Advertisements

Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie do Zasad kontroli w ramach PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
KONTROLA W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM ZE ŚRODKÓW WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA Kampania informacyjno - edukacyjna.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności 1 Tryb realizacji wsparcia dla projektów indywidualnych.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Obszar Metropolitalny Gdańsk–Gdynia–Sopot Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Lokalny Program Rewitalizacji Dąbrowy Górniczej do 2020 r. Spotkanie informacyjne Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej 1Dąbrowa Górnicza, 26 marca 2014 r.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów zagadnienia ogólne.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Informacja o stanie wdrażania
Harmonogram i zasady konkursu dla działania 8. 4
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi
KAUCJA AKTORYCZNA Artykuły 1119–1128 KPC regulują instytucję tzw. kaucji aktorycznej, czyli kaucji na zabezpieczenie przyszłych kosztów procesu, którą.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Wydział Funduszy Europejskich i Polityki Regionalnej
Kontrola projektów na miejscu realizacji
Zmiany w realizacji projektów – najważniejsze zagadnienia
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Cele postępowania upadłościowego prowadzonego wobec osoby fizycznej w kontekście planowanych zmian przepisów o upadłości konsumenckiej Dr Marek Porzycki.
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
spotkanie informacyjne
Zasady realizacji projektów – zmiany w projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkalnictwa oraz przedsiębiorców w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE CEL.
Wymagania w zakresie promocji i informacji – logowanie
DECYZJE PROCESOWE Anna Dzięciołowska Katedra Postępowania Karnego
Zapis prezentacji:

Zmiany w Umowie i Projekcie Gdańsk, 19 stycznia 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Zmiany w umowie i projekcie Kwestia zmian w projekcie i umowie uregulowana została w art. 16 [zmiany w Projekcie] i art. 20 [zmiany w Umowie] Załącznika nr 1 do Umowy Szczegółowe postanowienia oraz prawa i obowiązki Stron Umowy o dofinansowanie Projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Zmiany w projekcie (art. 16 umowy) Zmiany w umowie i projekcie Zmiany w projekcie (art. 16 umowy) Beneficjent ma obowiązek niezwłocznego poinformowania pisemnie Instytucji Zarządzającej o wszelkich okolicznościach mogących powodować zasadniczą modyfikację Projektu. Propozycje zmian w realizacji Projektu Beneficjent zgłasza do Instytucji Zarządzającej na piśmie wraz z ich uzasadnieniem i niezbędną dokumentacją. Zmiany należy zgłaszać przed ich wprowadzeniem, chyba że jest to niemożliwe. Zakres zmian w realizacji Projektu, niezależnie czy proponowany z inicjatywy Beneficjenta, czy z inicjatywy Instytucji Zarządzającej, musi być w każdym przypadku uzgodniony i zaakceptowany przez obie Strony.

Zmiany w projekcie (art. 16 umowy) Zmiany w umowie i projekcie Zmiany w projekcie (art. 16 umowy) W uzasadnionych przypadkach Instytucja Zarządzająca może wyrazić zgodę na: zmianę zakresu rzeczowego Projektu, pod warunkiem, że zmieniony zakres Projektu jest spójny z celem Projektu. W przypadku propozycji zmiany zakresu rzeczowego Projektu Beneficjent jest zobowiązany wyczerpująco udokumentować, że nowy element Projektu jest lub będzie zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami w ramach Programu, w szczególności z: prawem budowlanym oraz przepisami dotyczącymi oceny oddziaływania na środowisko, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości przeprowadzonego postępowania środowiskowego i zgodności pozwolenia na budowę z zakresem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (jeśli w danym przypadku zachodzi konieczność wydania takiej decyzji); prawem zamówień publicznych, w tym przede wszystkim, co do prawidłowości wyłonienia wykonawcy ewentualnych robót dodatkowych oraz dopuszczalności zmian w umowie z wykonawcą podstawowego zakresu Projektu (jeśli w danym przypadku zaistnieje taka sytuacja); obowiązującymi zasadami kwalifikowalności wydatków.

Umowa o dofinansowanie- zmiany w umowie (art. 20 umowy) Zmiany w umowie i projekcie Umowa o dofinansowanie- zmiany w umowie (art. 20 umowy) Zmiany Umowy wymagają, pod rygorem nieważności, formy pisemnej. Nie wymagają formy pisemnego aneksu do Umowy: 1)aktualizacja harmonogramu dokonywania wydatków stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 2)aktualizacja załącznika nr 4 do Umowy; 3)zmiany w sposobie realizacji Projektu w stosunku do postanowień zawartych w załącznikach do wniosku o dofinansowanie, na które Instytucja Zarządzająca wyraziła pisemną zgodę; 4)zmiany wynikające ze zmian przepisów prawa. Instytucja Zarządzająca może odmówić wyrażenia zgody na aktualizację harmonogramu (załącznik nr 3 do Umowy) jeśli proponowane zmiany będą stanowiły zagrożenie dla terminowej realizacji Projektu. W przypadku zmian Umowy wymagających zawarcia kolejno w krótkim przedziale czasu kilku aneksów, za obopólną zgodą Stron, może zostać zawarty jeden aneks uwzględniający te zmiany. Do czasu zawarcia takiego aneksu Beneficjent jest zobowiązany do informowania Instytucji Zarządzającej na piśmie o kolejnych zmianach, które podlegałyby ujęciu we wspólnym aneksie.

Zmiana harmonogramu- najważniejsze informacje Zmiany w umowie i projekcie Zmiana harmonogramu- najważniejsze informacje Beneficjent jest zobowiązany składać do Instytucji Zarządzającej aktualny harmonogram stanowiący załącznik nr 3 do Umowy nie później niż po upływie 12 miesięcy od ostatniej akceptacji dokumentu przez Instytucję Zarządzającą. Ponadto każda zmiana załącznika nr 3 do Umowy wymaga aktualizacji harmonogramu płatności w SL 2014. Beneficjent jest zobowiązany zapewnić spójność danych w obu dokumentach. W pierwszej kolejności w sytuacji zmiany Harmonogramu należy zaktualizować Harmonogram stanowiący załącznik do Umowy, a po uzyskaniu akceptacji IZ, dopiero aktualizujemy Harmonogram w SL 2014.

Dziękuję za uwagę. 7