Jak zbiera się pieniądze w Kilometrach Dobra

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Telepraca w EBIB redaktor ebib.
Advertisements

dla studentów I roku studiów dziennych II stopnia
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Portal Siepomaga.pl - historia, sukcesy, porażki, wyzwania Patryk Urban.
Jak się robi plan marketingowy?
Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej w Zespole Szkół nr 7 Road to freedom- nasze miasto 20 lat wspólnie FINAŁ MŁODZIEŻOWEJ AKCJI OBYWATELSKIEJ 20 LAT WSPÓLNIE.
Politycy pod kontrolą – co można zrobić pojedynczo? – opis przypadku.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa Rada Miasta w Opolu
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
ZAPROSZENIE DO WSPARCIA PROGRAMU STYPENDIA ŚW. MIKOŁAJA W SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Armii Krajowej w Warszkowie.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Strategia komunikacyjna dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
Nie jest bogatym ten, kto dużo ma, lecz ten, kto dużo daje.
Jedyni w Polsce niezależni doradcy kredytowi na telefon!
Autorzy programu: Wiceprzewodnicząca
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 43
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
My chcemy pomagać „Nigdy nie jesteśmy tak biedni, aby nie stać nas było na udzielenie pomocy bliźniemu.”
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
LOGO FIRMY PRZYGOTOWUJACEJ PREZENTACJĘ. MEDIA TRENDY 2010 Bawiąc sprzedaje czyli Link4 testuje kierowców w Naszej Klasie Dominik Czarnota, Nasza Klasa.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Co to jest CRM? ekspertka: Magda Sadłowska host: Dorota Kostowska Warszawa WEBINARIUM.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
WOLONTARIAT.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Forma Aktywności Społecznej !
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Świąteczna Pomoc  21lat temu zorganizowano 1 finał WOŚP – u..Został on zorganizowany z myślą o chorych dzieciach…
Promocja listopadowa 2015 Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
www to zajęcia prowadzone przez wykładowców akademickich Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego Kursy akademickie.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
Rodzina drogowskazem życia Olsztyn, 15 maja 2015 r.
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Zostań Wolontariuszem SZLACHETNEJ PACZKI!. Organizatorem projektu SZLACHETNA PACZKA jest.
Ułóż z nami Kilometry Dobra Koordynator szkolny akcji mgr Beata Nowak Opole 2015.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Działania Małego Wolontariatu 2015/2016. Przedszkole Małe Talenty w Luboniu.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Zostań Wolontariuszem SZLACHETNEJ PACZKI!
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA
KILOMETRY CARITAS 2016.
Przewodnik stażysty.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Zapis prezentacji:

Jak zbiera się pieniądze w Kilometrach Dobra CZEGO NAUCZYLIŚMY SIĘ PRZEZ 4 LATA

Od tego wynik zależy najbardziej Sprawny i zmotywowany menedżer/lider z poczuciem odpowiedzialności za wynik Zgodny i zaangażowany zarząd, dający osobisty przykład Wolontariusze aktywni od początku do końca kampanii, a nie tylko w dniu finału Najpierw wpłaty od największych darczyńców Regularność, codzienne zapraszanie nowych darczyńców Współpraca ze szkołami, organizacjami młodzieżowymi, uczelniami Liczba godzin codziennie spędzanych na dialogu z darczyńcami (spotkania, telefony, FB, eventy, …) Codzienne raportowanie wyniku – kampania nie może się zatrzymać Atmosfera w zespole – działanie zamiast słów i obietnic, wiara w wynik, wspieranie się

Jeszcze kilka zasad Pasjonująca opowieść (story telling) Nie przeinwestować - koszty muszą być w racjonalnej relacji do spodziewanego wyniku Oszczędności, ale nie dziadostwo (zasady takie jak przy wyborze butów dla siebie) Dużo dokumentacji – zdjęcia, filmy, do napędzenia kolejnej edycji Myślenie w perspektywie 5-letniej: liczy się suma wyników z 5 lat, a nie wielki wynik od razu Kontakt ze sztabem kampanii – lepiej zadzwonić niż się zastanawiać lub martwić Unikanie spięć i konfliktów – problemy omawiać głosem, unikać załatwiania spraw mailami Myślenie całą kampanią, a nie tylko własną organizacją – siłę przebicia ma cała koalicja

Kilometry Dobra są narzędziem Żadna łopata sama nie kopie – trzeba mieć jeszcze czas i siłę.

Kilometry Dobra są pojazdem Nawet najlepszy samochód sam nie jeździ – trzeba mieć paliwo, kierowcę i czas.

Kilometry Dobra są jak franczyza Damy Ci produkt, logo, szkolenie i oprawę, ale nie obsłużymy Twoich klientów.

Jak uzyskać dobry wynik finansowy? sprawdzone sposoby i rady

1. Dobrze opisany i udokumentowany cel Cel konkretny, ambitny, zrozumiały – najlepiej coś, co można zobaczyć na zdjęciu lub nakręcić o tym film.

2. Pierwsze wpłaty – my i nasi najbliżsi Nikt nie chce być pierwszym wpłacającym, trzeba dać przykład darczyńcom. Od pierwszego dnia kampanii! Siedlce

3. Inauguracja Kwesta inauguracyjna pozwala zebrać pierwszą dużą kwotę i zainteresować media, jest też mobilizacją dla całej organizacji.

4. Zbiórki w centrach handlowych i obiektach publicznych Jedna kilkugodzinna zbiórka w centrum handlowym przynosi średni wynik ok. 1500 zł i wystarczy do niej czworo wolontariuszy. Opole

5. Zbiórki na portalach crowdfundingowych https://wethecrowd.pl/ przewodnik-platformy-crowdfunding/ W czasie kampanii można prowadzić mniejsze i szybsze zbiórki, a ich wyniki dopisywać do Kilometrów Dobra.

6. Zbiórki uliczne Przykład z Lublina: Każdy kto wpłaci złotówkę i poda swój adres e-mailowy dostaje bezpłatne zdjęcie i zaproszenie na finał.

7. Zbiórki w przedszkolach, szkołach i na uczelniach W tym przedszkolu zebrano około 130 zł, ale przy okazji o kampanii dowiedziały się rodziny wszystkich przedszkolaków.

8. Facebook Facebook to dobre narzędzie do zapraszania darczyńców. Najlepiej działają prośby indywidualne wysyłane do bliskich znajomych. Nie wysyłamy spamu, czyli seryjnych próśb metodą kopiuj-wklej.

Relacje z darczyńcami - zadanie na lata Można założyć dla kampanii osobny profil na FB i animować go co roku.

9. Media O kampanii poinformujmy lokalne media, zaprzyjaźnijmy się dziennikarzami.

10. Gwiazdy - ambasadorzy Olsztyn Znane osoby mogą zostać Waszymi ambasadorami, czasem wystarczy je tylko o to poprosić - po koncercie, meczu czy przy innej okazji. W roku 2016 Fundacja Złotowianka miała aż 42 ambasadorów, a wśród nich m.in. Roberta Lewandowskiego, Przemysława Babiarza i Ewę Bem. Olsztyn http://kilometrydobra.pl/ambasadorzy/

11. Patronat władz lokalnych (marszałek, prezydent, burmistrz, starosta, wójt, …) W wielu miejscowościach odbywają się zbiórki na posiedzeniach rad samorządu, a lokalne władze przyznając patronat często pomagają w organizacji finału i nagłośnieniu kampanii.

12. Finał Jarosław

Finał Jarosław

Finał Jarosław – wynik: 217 000 zł

Finał nie musi kosztować wiele Bardzo często finał nie wymaga żadnych wydatków. Najlepiej przyłączyć się do gotowej imprezy z okazji Dnia Dziecka i uczynić z układania monet kolejny punkt programu.

Po finale Monety wystarczy zanurzyć w wodzie z Ludwikiem, po godzinie same odklejają się od taśmy. Potem wystarczy je wysuszyć i zwrócić do banku.

Pobijmy razem rekord Guinnessa!