wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna w Brzesku 32 - 800 Brzesko ul. Piastowska 2B tel. 14 66 301 81 wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek rozwijanie kompetencji kluczowych opisanych w Zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 r. NA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie: szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 199 z późn. zm.)
od dnia 1 stycznia 2016r., do zadań poradni psychologiczno-pedagogicznych należy: organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek obejmuje: 1) pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki; 2) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki; 3) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację; wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
Wspomaganie adresowane do przedszkola, szkoły i placówki, nie do poszczególnych nauczycieli, wychowawców lub pracowników pedagogicznych, co oznacza, że całościowo oddziałuje się na przedszkole, szkołę i placówkę,
Wspomaganie ma na celu pomaganie w rozwiązywaniu napotykanych trudności, jednocześnie nie narzucające rozwiązań, lecz uwzględniające podmiotową, autonomiczną rolę przedszkola, szkoły czy placówki;
PROPOZYCJA PPP W BRZESKU Wspomaganie w zakresie: kompetencji kluczowych, rozumienia ich roli i znaczenie w procesie uczenia się przez całe życie oraz przygotowania uczniów do życia społecznego i funkcjonowania na rynku pracy
Kompetencje kluczowe są definiowane jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacji. Kompetencje kluczowe to te, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem integracji społecznej i zatrudnienia Zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 r.
Ustanowiono osiem kompetencji kluczowych: Ustanowiono osiem kompetencji kluczowych: 1) porozumiewanie się w języku ojczystym; 2) porozumiewanie się w językach obcych; 3) kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; 4) kompetencje informatyczne; 5) umiejętność uczenia się; 6) kompetencje społeczne i obywatelskie; 7) inicjatywność i przedsiębiorczość; 8) świadomość i ekspresja kulturalna.
PROPOZYCJA PPP W BRZESKU Wspomaganie w zakresie: 1 PROPOZYCJA PPP W BRZESKU Wspomaganie w zakresie: 1. stosowania różnych strategii nauczania i uczenia się w rozwijaniu kompetencji kluczowych u uczniów, 2. doboru strategii nauczania/uczenia się, wskazania przykładu: metod, form pracy oraz oceniania postępów ucznia, służące rozwijaniu kompetencji kluczowych zarówno podczas lekcji, jak i w innych sytuacjach edukacyjnych i wychowawczych, 3. wspomaganie w obszarze stosowania kompetencji kluczowych w ramach wybranej specjalizacji
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ GRZEGORZ ZELEK