„ŁĄCZĄ NAS KSIĄŻKI, CZYLI NAJCIEKAWSZE WYDARZENIE CZYTELNICZE” w szkole Podstawowej im. Przyjaciół Przyrody Polskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Drodzy uczniowie W roku szkolnym 2008\2009 rozpoczyna swoją działalność Koło Literackie.
Advertisements

HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
95 lat Szkoły Podstawowej nr 17 „By czas nie zatarł i niepamięć”
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Koło Miłośników Poezji Biblioteka Szkolna
Nie zostawiajmy świata takim, jakim jest
Nasza Biblioteka 2011.
BIBLIOTEKA SZKOLNA. Biblioteka Szkolna przy Szkole Podstawowej w Tyczynie od kilku lat współpracuje w Biblioteką Pedagogiczną w Rzeszowie. W ramach tej.
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Karoliny Kazimierczak
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Poczęstuj się książką…
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
„Pamiętnik Narkomanki” został napisany przez Barbarę Rosiek „Pamiętnik Narkomanki” został napisany przez Barbarę Rosiek. Autorka.
Oliwia Zalewska Kl. II gimnazjum W naszej szkole pracuj ą dwie wspania ł e bibliotekarki: Pani Agnieszka Lewandowska oraz Pani Zofia Niedzielak.
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
JEDLIŃSKI GRANT EDUKACYJNY – EDYCJA II PROJEKT „BOHATEROWIE MOICH KSIĄŻEK NA EKRANIE” Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju.
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Projekt badawczy uczniów klasy 3d III LO w Poznaniu Realizacja: Paulina Dominiak, Magdalena Michalak, Natalia Świątek.
 W roku szkolnym 2011/12 rozpoczęliśmy w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Zakręcie cykl spotkań czytelniczych w ramach Szkolnego Programu Wychowawczego.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Tryb.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Innowacja pedagogiczna
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Publiczna Szkoła Podstawowa
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Moja Pasja Pasja, w odpowiednich rękach, jest narzędziem potrzebnym do konstrukcji ideału.
Czytanie- kto teraz czyta?
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

„ŁĄCZĄ NAS KSIĄŻKI, CZYLI NAJCIEKAWSZE WYDARZENIE CZYTELNICZE” w szkole Podstawowej im. Przyjaciół Przyrody Polskiej w Klęczkowie 2015/2016r

Prezentacja twórczości poetEk tworzĄcych na ziemi działdowskiej i naleŻĄcych DO Stowarzyszenia DziaŁdowska Kuźnia SŁOWA

Bogumiła stachowiak krystyna sztramska

22 października 2015r. odbyło się spotkanie z Panią Bogumiłą Stachowiak, która od 20 lat pisze wiersze. Z wywiadu jaki przeprowadzili uczniowie z klasy IV, V, VI dowiedzieliśmy się, że poetka napisała ponad dwieście wierszy.

Swoją przygodę z pisaniem rozpoczęła późno, bo w pięćdziesiątym roku życia. Jak sama powiedziała –Tyle nazbierało się wspomnień , że musiałam „ubrać je w słowa’’.

Pani Stachowiak współpracuje z Towarzystwem Ziemi Działdowskiej oraz z Działdowską Kuźnią Słowa, gdzie spotykają się ludzie, którzy kochają poezję. Bardzo często sama organizuje biesiady i spotkania z poezją, jak również podróżuje po całej Polsce, aby ciągle się czegoś nowego uczyć, doświadczać, podziwiać… .

Opublikowała dwa tomy swoich wierszy Opublikowała dwa tomy swoich wierszy. Pani Stachowiak otrzymała wyróżnienie w konkursie „O wstęgę Orzyca” w Makowie Mazowieckim oraz wyróżnienie w konkursie „I ty zostaniesz Mickiewiczem” w Ciechanowie. W 1999 zajęła II miejsce w konkursie literackim za pracę „Cmentarze Burkackie”, a w 2000 roku II miejsce w konkursie literackim za pracę „Ocalić od zapomnienia –cmentarze ewangelickie: Niestoja, Skurpie, Turza Wielka, Uzdowo”. Otrzymała również wyróżnienie w konkursie „Moje rodzinne strony – dawniej i dziś” w Przedborzu (za pamiętnik). Bardzo chętnie korzysta z zaproszeń do szkół, przedszkoli, miejskich domów kultury, by popularyzować swoją twórczość i zachęcać młode pokolenie do dzielenia się sobą poprzez poezję.

Poetka recytowała swoje wiersze z dużą pasją, podkreślając ich głęboki sens i refleksje. Chętnie rozdawała autografy.

Pani Bogumiła Stachowiak kocha dzieci i ma wspaniały z nimi kontakt, dlatego wszystkich uczniów poczęstowała cukierkami i wręczyła kilka maskotek.

KRYSTYNA SZTRAMSKA

Autorka Barwnie i ciepło opowiadała dzieciom o początkach swojej przygody z poezją i prozą. Nasz gość to osoba otwarta, towarzyska i wesoła. Lubiąca kontakty z ludźmi, spotkania, rozmowy, dzielenie się obserwacjami, doświadczeniem. Pani Krystyna podkreślała, że lubi pisać opowiadania, bowiem jest w nich cząstka jej samej, jej przeżyć, marzeń, przemyśleń. Wiersze, które pisze są dość proste, tak autorka sama je komentowała, bardziej zrozumiałe – wiersz to symbol, etiuda, gra słów, taka kropka nad „i”. Proza dla autorki to snucie opowieści, to wcielanie się w różne role, to możliwość przeżycia różnych emocji, stanów. poetka lubi tworzyć postacie, powoływać je do życia, obdarzać swoistą historią „…to cudowne uczucie”.

Pani Krystyna podkreślała, że zawsze stawiała na wewnętrzny spokój, na kreatywność, na radość z odkrywania świata. Wszystko o czym pisze dzieje się także w jej sercu. Bardzo często nawiązywała do wartości, które sama preferuje: miłości do Boga i drugiego człowieka, ukochanie całej przyrody, stawianie ponad wszystko bycie dobrym człowiekiem, ukochanie i umiłowanie swojej rodziny: męża, córek , wnuczki. Autorka podkreślała ,że na jej drodze zawsze byli i są ludzie szlachetni, dobrzy, życzliwi, pełni wewnętrznego ciepła. Warto być dobrym człowiekiem!!!

PANI KRYSTYNA SZTRAMSKA BARDZO CHĘTNIE DZIELIŁA SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ I UMIEJĘTNIOŚCIAMI LITERACKIMI Z UCZNIAMI.

MIŁE CHWILE SPĘDZONE W ARBORETUM

MAMY NADZIEJĘ, ŻE PO SPOTKANIU Z UCZNIAMI I NAUCZYCIELAMI POWSTANIE WIERSZ BĄDŹ OPOWIADANIE OPISUJĄCE PRZEPIĘKNĄ PRZYRODĘ POLSKĄ I BYĆ MOŻE ZACHĘCI POZOSTAŁYCH TWÓRCÓW ZIEMI DZIAŁDOWSKIEJ DO ZWIEDZANIA NASZEGO OGRODU

JESTEŚMY UMÓWIENI NA WSPÓŁNĄ PODRÓŻ Z POEZJĄ I PROZĄ JUŻ JESIENIĄ W NIECO INNEJ SCENOGRAFII PRZYRODNICZEJ

WIZYTA PANI KRYSTYNY TAK GŁĘBOKO ZAPADŁA W NASZE SZKOLNE SERCA, ŻE ZOSTAŁ OGŁOSZONY KONKURS LITERACKI DLA KLAS 0 – VI, KTÓREGO TEMATEM BYŁ NASZ BARWNY, CIEPŁY I PACHNĄCY ZIOŁAMI OGRÓD; „NASZ OGRÓD JEST PIĘKNY O KAŻDEJ PORZE ROKU, A SZCZEGÓLNIE…”

RÓŻNORODNA TWÓRCZOŚĆ NASZYCH UCZNIÓW!

Społeczność szkolna bardzo zaangażowała się w przygotowania, by mile i w sposób ciekawy ugościć, znane i lubiane, w naszym lokalnym kręgu, pisarki : 1. Wystrój sali świetlicy. 2. Przygotowanie informacji o twórczości: B. Stachowiak i K. Sztramskiej. 3.Recytacja wierszy autorek. 4. Przygotowanie pytań i przeprowadzenie wywiadu z pisarkami 5. Zaproszenie uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły do wspólnej przygody w świecie kultury czytelniczej. 6. Rola przewodników po ogrodzie.

Uzyskane efekty przedsięwzięcia 1 Uzyskane efekty przedsięwzięcia 1. Pozytywne nastawienie młodych czytelników do czytania, do obcowania z książką, z poezją, z twórcą (poetą, pisarzem). Zamiłowanie do czytelnictwa poprzez słuchanie pięknego czytania i rozmawianie o przeczytanych utworach. 2. Spotkania z pisarkami były wspaniałą okazją do integracji wewnątrzklasowej, wewnątrzszkolnej. 3. Uczniowie zapoznali się z biografią i dorobkiem twórczym zaproszonych gości. Uważnie słuchali wypowiedzi i korzystali z przekazywanych informacji. 4. Doświadczyli możliwości przygotowania i przeprowadzenia wywiadów . Rozwinęli swoją wiedzę o języku. 5. Wzbogacili sferę emocjonalną, poznawczą, intelektualną. 6. Rozwinęli wyobraźnię i kreatywność. Zdobyli świadomość języka jako wartościowego i wielofunkcyjnego narzędzia komunikacji.

7. Ugruntowali pozytywne cechy charakteru, jak: miłość, wrażliwość, opiekuńczość, tolerancja, samodzielność, odwaga… 8. Uczniowie odpowiedzieli na konkurs literacki i wspólnie napisali wiersze na temat szkolnego ogrodu. Rozwinęli umiejętność wypowiadania się w mowie i piśmie. Zadbali o poprawność wypowiedzi własnych. Wykazali się dużym zaangażowaniem i chęcią . 9. Przygotowali gazetkę szkolną ,na której umieścili swoje wiersze. 10. Zaspokoili naturalną ciekawość świata i odkrywania swoich zainteresowań. 11. Uczniom został zagwarantowany kontakt z literaturą i sztuką.

Dziękuję za uwagę. Anna Zgliczyńska Szkoła Podstawowa im Dziękuję za uwagę! Anna Zgliczyńska Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Przyrody Polskiej w Klęczkowie