Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego przedmioty przyrodnicze – XII

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Składniki odżywcze.
Advertisements

Zasady zdrowego odżywiania "W zdrowym ciele zdrowy duch"
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE.  Aby określić położenie punktu na globusie stworzono siatkę geograficzną, która składa się z południków i równoleżników. Południk.
WARZYWA SMACZNE I ZDROWE.  Pomaga wyostrzyć wzrok, w krótkim czasie poprawia koloryt cery, reguluje prace żołądka.  Zawiera witaminy A, B1, B2, PP i.
ZDROWY STYL ŻYCIA GIMNASTYKA PROZDROWOTNA. Gimnastyka prozdrowotna - czyli kompleksowy program aktywności ruchowej mający na celu skuteczną odbudowę kondycji.
Fizyczne metody określania ilości pierwiastków i związków chemicznych. Łukasz Ważny.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
T: Powtórzenie wiadomości z działu „Prąd elektryczny”
- nie ma własnego kształtu, wlana do naczynia przybiera jego kształt, - ma swoją objętość, którą trudno jest zmienić tzn. są mało ściśliwe (zamarzając.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
M ETODY POMIARU TEMPERATURY Karolina Ragaman grupa 2 Zarządzanie i Inżynieria Produkcji.
Dorota Kwaśniewska OBRAZY OTRZYMYWA NE W SOCZEWKAC H.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Przyroda.
W kręgu matematycznych pojęć
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Temat: Ruch drgający. Okres i częstotliwość drgań.
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Historia i wiedza o społeczeństwie
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Prawa ruchu ośrodków ciągłych c. d.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zapis prezentacji:

Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego przedmioty przyrodnicze – XII

Część II przedmioty przyrodnicze Egzamin próbny z przedmiotów przyrodniczych odbył się 7 grudnia 2017r., w którym uczestniczyło 139 uczniów. Zestaw standardowy zawierał 24 zadania zamknięte i składał się z czterech części: biologii, chemii, fizyki i geografii. Każdy z przedmiotów reprezentowany był przez sześć zadań różnego typu: wielokrotnego wyboru, prawda-fałsz.

Bardzo trudne Trudne Umiarkowanie trudne Łatwe Bardzo łatwe 1 12 11 4

Mocne strony Uczniowie dobrze : wskazują cechy adaptacyjne w budowie tkanek roślinnych do pełnienia określonych funkcji wskazują współdziałanie mięśni, ścięgien, kości i stawów w prawidłowym funkcjonowaniu układu ruchu przedstawiają zasady profilaktyki chorób – w szczególności drogi zakażenia się wirusami HBV i HCV rozpoznają właściwości materii o różnych stanach skupienia, znają pojęcie rozszerzalności temperaturowej ciał i odczytują dane z tabeli w tym zakresie określają położenie geograficzne punktów na mapie, oraz podają najważniejsze geograficzne następstwa ruchów Ziemi

Zagadnienia wymagające poprawy Uczniowie słabo: wykorzystują wielkości fizyczne do opisu poznanych zjawisk lub rozwiązania prostych zadań obliczeniowych planują doświadczenie dotyczące konstrukcji obwodu elektrycznego według zadanego schematu wyznaczają moc żarówki zasilanej z baterii za pomocą woltomierza i amperomierza wyciągają poprawne i trafne wnioski

uzasadniają potrzeby klasyfikowania organizmów posługują się pojęciami: amplituda drgań, okres, częstotliwość, ognisko i ogniskowa, mają trudności w opisie biegu promieni przechodzących przez soczewkę skupiającą i rozpraszającą wyznaczają gęstość substancji, z jakiej wykonano przedmiot w kształcie prostopadłościanu mając do dyspozycji różne przyrządy pomiarowe uzasadniają potrzeby klasyfikowania organizmów planują doświadczenia, w wyniku którego można otrzymać wodorotlenek wnioskują o wyniku reakcji strąceniowej na podstawie tabeli rozpuszczalności soli i wodorotlenków 9

tworzą nazwy alkoholi oraz ich wzorów sumarycznych i strukturalnych znają rodzaje odczynników wykrywających obecność białka w różnych produktach spożywczych opisują obiekty znajdujące się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego Ludzkości przedstawiają cechy położenia i środowiska geograficznego Antarktyki i Arktyki 10

WNIOSKI Wykonalność testu na poziomie 50,5 % - test był umiarkowanie trudny dla naszych uczniów. Uczniom trudność sprawiły zadania wymagające dokładniejszej analizy popartej ugruntowaną wiedzą. Uczniowie dobrze odczytują wszelkie dane zawarte w tekstach, tabelach, diagramach czy wykresach, potrafią odnaleźć niezbędne informacje, natomiast mają trudności z ich poprawną analizą oraz interpretacją zależnie od treści i potrzeb zadania. Uczniowie nie potrafią praktycznie wykorzystać posiadanej wiedzy (czego dotyczyła zdecydowanie większa ilość zadań) Duża absencja uczniów na zajęciach dodatkowych (które mają na celu przypomnienie, usystematyzowanie oraz głębokie utrwalenie wiedzy i umiejętności już zrealizowanych ) wpłynęła w znacznym stopniu na wynik testu. Bardzo ważne jest uczestnictwo uczniów w zajęciach dodatkowych w celu powtórzenia i utrwalenia materiału.

Dziękuję za uwagę