Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu w roku szkolnym 2013/ 2014 Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PREZENTACJA: OFERTA EDUKACYJNA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2016/2017.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
 Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / /179.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Pedagogika, studia II stopnia
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
w części dotyczącej wydatków
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
dobry start w przyszłość
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki

Szczegóły dotyczące placówek Powody reorganizacji sieci szkół i placówek oświatowych Dlaczego? Jak? Szczegóły dotyczące placówek

Dlaczego? Dla poprawy warunków nauki uczniów i pracy nauczycieli Dla lepszego wykorzystania pomieszczeń szkolnych do realizacji zadań statutowych Dla podniesienia jakości kształcenia zawodowego poprzez optymalizację oferty edukacyjnej i modernizację bazy warsztatowej Dla zwiększenia oferty i komfortu funkcjonowania w mieście osób wymagających szczególnej troski Dla sporządzenia lepszej oferty w dziedzinie kultury, sportu Dla tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy szkół

Jak? Połączenie Zespołu Szkół Zawodowych nr 9 i Zespołu Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych. Utworzenie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 3 Przeniesienie do budynku po ZSZ nr 9 Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego nr 2 Przeniesienie Zespołu Szkół Energetycznych do CKUiZ nr 1 Wyłączenie z CKZiU nr 1 CKU, w skład którego wchodzi OKUN. Powołanie Centrum Kreatywnej Pedagogiki Połączenie w Zespół Szkół Ogólnokształcących: IX LO i Gimnazjum nr 1 Włączenie do Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr ….: XXI Liceum Ogólnokształcącego i Szkoły Mistrzostwa Sportowego Nr 2

Jak? Połączenie w zespół Gimnazjum 48 i SP 85 Utworzenie Zespołu Szkół Przyszpitalnych Utworzenie Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Scentralizowanie obsługi szkół i placówek: połączenie Zespołu Ekonomiczno Administracyjnego Szkół i Centrum Obsługi Placówek Oświatowych Przygotowanie prawnych podstaw do efektywnego wykorzystania środków przeznaczonych na sport powszechny: rozwiązanie GOKF, przejęcie zadań przez MOSiR Przeniesienie działań Pałacu Młodzieży do ośrodków dzielnicowych i skoordynowanie ich działań z ofertą GAK

Utworzenie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 3 Uchwała w sprawie utworzenia Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 3 i włączenia do Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 3 następujących szkół: Technikum Nr 7, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 7, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna Nr 21, Technikum Nr 9, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 9, Szkoła Policealna Nr 9, Szkoła Policealna dla Dorosłych Nr 9 Zawody Technik krajobrazu Fryzjer Wizażysta Kosmetyczka Ogrodnik Technolog odzieży

Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych W skład CKZiU nr 3 wejdą Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych ZSZ nr 9 Liczba uczniów: 308 Liczba oddziałów: 13 Nauczyciele: osoby 34, etaty 34,85 Adm+Obsł: osoby 20, etaty 15,5 Zmianowość 0,78 Budżet: 2 924 193 zł; wydatki pozapłacowe 652 206 zł Liczba uczniów: 347 Liczba oddziałów: 17 Nauczyciele: osoby 56, etaty 54,14 Adm.+Obsł.: osoby 42, etaty 38,3 Zmianowość 0,66 Budżet: 5 500 000 zł, wydatki pozapłacowe 1 300 000

Analiza W obu zespołach szkół w roku szkolnym 2015/2016 zmianowość spadnie poniżej 0,5 z uwagi na klasy likwidowane z mocy ustawy (co oznacza wykorzystanie obu szkół tylko w połowie!) Stany klas w obu szkołach są poniżej średniej; połączenie szkół pozwoli na utworzenie klas „2 profilowych” i dopełnienie w ten sposób ich liczebności W wyniku utworzenia CKZiU otwierana jest możliwość kształcenia dorosłych Nowa formuła pozwoli dopracować model szkoły design Klasy „handlowe” (sprzedawcy) zostaną umieszczone w Szkołach Ekonomiczno Handlowych, które mają zmianowość 0,7 Oszczędność środków przeznaczanych na wydatki pozapłacowe

Przeniesienie do budynku po ZSZ nr 9 Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 Budynki SOSW nr 2, mimo ciągłych napraw nie spełniają norm sanitarnych, p.poż, w grudniu 2014 r. 2 nakazy nadzoru budowlanego Koszty pozapłacowe SOSW nr 2 stanowią 25% ogółu budżetu Możliwość korzystania z basenu przez uczniów SOSW nr 2

Przeniesienie Zespołu Szkół Energetycznych do CKUiZ nr 1 Nowo wyremontowany budynek (15 mln zł) CKZiU nr 1 jest wykorzystywany w ciągu tygodnia w 30% Centrum posiada warsztaty i możliwości poszerzania oferty kształcenia zawodowego zarówno w trybie dziennym (szkoła młodzieżowa), zaocznym, wieczorowym, kursów kwalifikacyjnych i szkoleń Problemy ZSE z realizacją podstawy programowej w klasach technik odnawialnych, brak możliwości utworzenia odpowiedniego warsztatu z uwagi na wysokość pomieszczeń

Przeniesienie Zespołu Szkół Energetycznych do CKUiZ nr 1 Liczba uczniów: 733 Liczba oddziałów: 30 Nauczyciele : osoby 71, etaty 81,37 Administracja+Obsługa: osoby 34, etaty 30,4 Budżet ZSE: 6 659 560 zł, pozapłacowe 1 273 964 Budżet CKZiU 1: 10 394 345 zł; pozapłacowe 1 865 670 Szkoły zostaną włączone do Centrum Kształceniu Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 (w całości uczniowie i nauczyciele) Administracja i obsługa zostanie zracjonalizowana

Analiza Budynek po ZSE daje możliwości umieszczenia tam usług społecznych (centrum rehabilitacji, ośrodka dla dzieci autystycznych) Budynek bardzo dobrze skomunikowany Przeniesienie ZSE do CKUiZ nr 1, w którym zaplecze jest lepiej wyposażone, pozwoli na pełną realizację zadań statutowych i podstawy programowej w zawodach energetycznych Nastąpi centralizacja usług edukacyjnych kształcenia ustawicznego w zawodach energetycznych i elektrycznych Pracownicy kadry nauczycielskiej i A+O nie tracą pracy

Wykorzystanie budynku po ZSE Niepełnosprawni MOPR Miejski Zespół Orzekania o Niepełnosprawności Ośrodek Promocji Zdrowia i Sprawności Dziecka Centrum Rehabilitacyjne Specjalny Ośrodek Rewalidacyjno Wychowawczy dla dzieci i młodzieży z autyzmem GCPU

Uchwała w sprawie włączenia do Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 następujących szkół: Technikum Nr 13, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 10 (z Zespołu Szkół Energetycznych) Liczba uczniów CKZiU nr 1 1301 Liczba oddziałów CKZiU nr 1 50 Nauczyciele : osoby 126 etaty 106,38 Administracja+Obsługa: osoby 62 etaty 56,75

Utworzenie Centrum Kreatywnej Pedagogiki w wyniku likwidacji Ośrodka Kształcenia Ustawicznego Nauczycieli Nauczyciele OKUN (konsultanci i doradcy metodyczni): osoby 22, etaty 7 Nauczyciele metodycy mają zatrudnienie w szkołach, poza nauczycielami emerytami Administracja+Obsługa: osoby 6, etaty 5; de facto zatrudnieni w CKZiU nr 1 Budżet: 900 000 zł , środki pochodzą w części z wyodrębnionych na dokształcanie i doskonalenie zgodnie z rozporządzeniem (w ubiegłym roku: 1 300 000) Miejsce – Gimnazjum12

Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Gimnazjum Nr 9 w Gdańsku ul Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Gimnazjum Nr 9 w Gdańsku ul. Śluza 3 Liczba uczniów 77 Liczba oddziałów 3 Nauczyciele : osoby 17, etaty 11,11 Administracja+Obsługa: osoby 11, etaty 10,2 W budynku znajduje się COPO, wyłączenie z budynku Gimnazjum da możliwość wykorzystania pomieszczeń na archiwa osobowe pracowników zlikwidowanych placówek, które aktualnie są rozproszone w 4 miejscach Włączenie do COPO ZEAS po przygotowaniu reorganizacji Gimnazjum nr 8 na ulicy Żabi Kruk bez problemu wchłonie uczniów Gimnazjum nr 9 Budżet Gimnazjum nr 9:1 358 933 zł; pozapłacowe 278 029 zł

Uchwała w sprawie połączenia w Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr … IX Liceum Ogólnokształcącego i Gimnazjum Nr 1 IX Liceum Ogólnokształcące ul. Wilka-Krzyżanowskiego 8 Liczba uczniów 433 Liczba oddziałów 15 Nauczyciele : osoby 40, etaty 38,74 Administracja+Obsługa: osoby 13, etaty 12 Gimnazjum Nr 1    im. Mikołaja Kopernika ul. płk. Wilka-Krzyżanowskiego 6 Liczba uczniów 106 Liczba oddziałów 5 Nauczyciele : osoby 26, etaty 23,36 Administracja+Obsługa: osoby 11, etaty 8,2

Połączenie w zespół szkół IX LO i Gimnazjum nr 1 Naturalne połączenie dające wymierne korzyści zarządzania kadrą i bazą Szkoły znajdują się w 1 budynku pod 2 adresami Zgodne z tendencją łączenia w zespoły szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Budżet LO IX:3 242 150 zł; pozapłacowe 453 242 zł Budżet G1- 2 232 730 zł; pozapłacowe 459 466 zł

Uchwała w sprawie utworzenia Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku osoby/etaty osoby/etaty PPP nr 1 Nauczyciele : 20/20 Administracja+Obsługa: 7/5,1 PPP nr 3 Nauczyciele : 21/20,5 Administracja+Obsługa: 6/3,45 PPP nr 4 Nauczyciele : 24/23,5 Administracja+Obsługa: 8/5,51 PPP nr 5 Nauczyciele : 19/17 Administracja+Obsługa: 8/4,75 PPP nr 6 Nauczyciele : 8/7 Administracja+Obsługa: 5/2,31 PPP nr 7 Nauczyciele : 24/23 Administracja+Obsługa: 6/5

Utworzenie Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Gdańsku Przygotowanie jednolitej oferty oferowanej przez wszystkie poradnie Racjonalne gospodarowanie środkami na materiały do badań (wspólne zamówienia na testy, pomoce, środki Elastyczne gospodarowanie zasobami kadrowymi wszystkich poradni zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami, szybkie reagowanie na zmiany Utworzenie wspólnej obsługi finansowo kadrowej ZPPP(aktualnie 3,4,6 obsł. COPO; 1,5,7 –samodzielne) Dostosowanie bazy dotychczasowych siedzib do nowych zadań, specjalizacje Nie powoduje redukcji zatrudnienia na etatach pedagogicznych a w odniesieniu do A+O może spowodować urealnienie potrzeb

Budżety PPP PPP 1: budżet 1 618 437 zł; pozapłacowe 154 225 zł Razem budżet: 8 708 398 zł Razem wydatki pozapłacowe: 834 045 zł

Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Pałacu Młodzieży w Gdańsku Nauczyciele : osoby 52, etaty 44,38 Administracja+Obsługa: osoby 26, etaty 23,2 Budżet – 3 828 125 zł; pozapłacowe 572 350 zł Funkcjonowanie Pałacu Młodzieży w aktualnej formule powielającej oferty innych jednostek-także finansowanych z subwencji na ucznia- każe zastanowić się nad przeniesieniem tych zadań do działających w Mieście instytucji o tych samych zadaniach Drogie utrzymanie budynku (w bardzo atrakcyjnym miejscu) nie pozwala na restaurowanie go zgodnie z potrzebami funkcjonalnymi i estetycznymi Miasta

Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Gdańskiego Ośrodka Kultury Fizycznej Al. Grunwaldzka 244 Nauczyciele : osoby 22, etaty 16,66 Administracja+Obsługa: osoby 15, etaty 13,7 Budżet 2 060 601 zł; pozapłacowe 312 101 zł Budżet finansowany z subwencji na ucznia GOKF stanowi „powielenie” oferty MOSiR

Zmiana nazwy Zespołu Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr 33 w na Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr …. Aktualny zespół tworzą: Gimnazjum 21 Gimnazjum nr 45 dla Dorosłych Gimnazjum Przysposabiające do Pracy Szkoła Mistrzostwa Sportowego w piłce siatkowej Chłopców Zmiana podyktowana przepisami. Aktualnie ZKPiG 33 nie odzwierciedla szkół tworzących zespół. Uchwały mają charakter porządkujący.

Uchwała w sprawie połączenia w Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego Nr… Szkoły Podstawowej nr 85 i Gimnazjum nr 48 Szkoła Podstawowa nr 85 Liczba uczniów : 877 Liczba oddziałów: 39 Nauczyciele : osoby 88, etaty 95,2 Administracja+Obsługa: osoby 30, etaty 26,7 Budżet: 7 612 228 zł; pozapłacowe 1 011 235 zł Gimnazjum Nr 48 Liczba uczniów : 520 Liczba oddziałów 19 Nauczyciele: osoby 55, etaty 59,19 Administracja+Obsługa: osoby 17, etaty14,13 Budżet 4 374 876 zł; pozapłacowe 469 027 zł

Analiza Połączenie obu szkół pozwoli na racjonalne wykorzystanie bazy szkoły Zarządzanie 2 szkół przez 1 dyrektora – zobiektywizuje potrzeby kadrowe i organizacyjne