Żonglerka – gimnastyka dla naszego mózgu Laura Jarosz SzKOŁA PODSTAWOWA NR 33 IM. i. J. PADEREWSKIEGO W KIELCACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Advertisements

GIBKOŚĆ.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
Dojrzałość szkolna dziecka
TRZYMAJ FORME.
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
EEG Biofeedback.
"Zapomnij o zapominaniu!"
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
- Znaczenie wody w organizmie człowieka
Dzień Sportu!.
Zasady efektywnego uczenia się
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Biofeedback – jest to metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Rozwój społeczny dziecka
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Żonglowanie jako metoda wspierania rozwoju dzieci i młodzieży
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
ProjektSukces.pl przedstawia: Mapy Myśli
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Walory aktywności fizycznej:
ROLA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Czy myślenie jest pracą? Wysiłek fizyczny i umysłowy
Mózgi kobiet i mężczyzn
Trening metodą Warnkego
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szybkość reakcji człowieka
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
Zdrowy Styl Życia ZASADY:.
RUCH TO ZDROWIE.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Patrycja Widełka KrDZTo1011
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
NAPOJE ENERGETYCZNE. Czym są napoje energetyczne Napoje energetyczne, energetyzujące, energetyzery – to najbardziej popularne nazwy napojów energetyzujących.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Uczniowie klasy VI.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
31 maja – Ogólnopolska akcja „Polska na rowery”
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

Żonglerka – gimnastyka dla naszego mózgu Laura Jarosz SzKOŁA PODSTAWOWA NR 33 IM. i. J. PADEREWSKIEGO W KIELCACH

Jak żonglerka wpływa na pracę mózgu?

Badania naukowców dowiodły, że … Do niedawna sądzono, że w mózgu dorosłego człowieka nie powstają nowe neurony. Jednakże naukowcy z Uniwersytetu w Regensburgu w Niemczech dowiedli, że jest inaczej. Sprawdzili, jak żonglowanie wpływa na mózg. W badaniu wzięły udział 24 osoby, z czego 12 uczyło się przez trzy miesiące, jak poprawnie żonglować piłeczkami. Po tym czasie naukowcy zbadali ich mózgi przy pomocy MRI (obrazowanie rezonansem magnetycznym) i okazało się, że obszar mózgu odpowiedzialny za przetwarzanie wzrokowe zwiększył objętość o 3 – 4 %! Wzrost objętości kory wzrokowej oznacza zwiększenie liczby neuronów. W skali mózgu to ogromny przyrost! Ważne jest również to, że gdy uczestnicy zaprzestali żonglować przez 3 miesiące, obszar wrócił nie do stanu sprzed nauki żonglowania, tylko zmniejszył się o 1 - 2 %.

Badania naukowców dowiodły, że … Wynik tego eksperymentu pokazuje, jakie korzyści dla mózgu daje żonglowanie oraz świadczy o tym, że rozwój mózgu jest możliwy nie tylko w dzieciństwie, ale również w życiu dorosłym. Jednocześnie wskazuje, że poprzez proste ćwiczenie, jakim jest jednoczesne podrzucanie i łapanie trzech piłeczek można znacznie usprawnić mózg. Wszystko to za sprawą powstania większej ilości komórek nerwowych, czyli neuronów. Reasumując, żonglowanie jest dla naszego mózgu tym, czym dla mięśni ćwiczenia na siłowni.

Jakie są zalety posiadaniA umiejętności żonglerki?

Żonglowanie poprawia zdolność uczenia się W związku z tym, że żonglowanie stymuluje korę wzrokową, a uczenie się w 80% odbywa się poprzez wzrok, to oznaczać może tylko jedno: żonglowanie poprawia zdolność uczenia się! Kory wzrokowej używamy do pisania, rysowania czy zapamiętywania rysunków, wzorów lub schematów, czyli praktycznie każdego dnia. Dlatego wzrost objętości kory wzrokowej, czyli zwiększenie liczby neuronów powoduje, że przepływ informacji przez neurony przebiega efektywniej. Zatem nauka wzorów, wykresów i schematów będzie o wiele szybsza i łatwiejsza.

Poprawa koncentracji i koordynacji Aby płynnie żonglować i móc utrzymać wszystkie piłeczki w powietrzu, trzeba się skoncentrować. Dlatego ciągłe ćwiczenia żonglerskie powodują, że koncentracja znacznie się polepsza. Poprawia się również sprawność koncentracji wzrokowo – ruchowej. To co jest postrzegane naszymi oczami, będzie lepiej zgrane z tym, co wykonuje ciało. Ruchy ciała staną się płynniejsze. Efekty będą widoczne w takich dziedzinach, jak taniec czy sport.

Synchronizacja półkul mózgowych Żonglując piłeczkami aktywujemy obydwie półkule mózgowe, czyli możemy korzystać z ich potencjału jednocześnie. Zwiększamy w ten sposób naszą kreatywność i efektywność pracy. Dobrze jest zatem pożonglować przed rozpoczęciem pracy umysłowej. Będzie to forma rozgrzewki dla mózgu! Za sprawą łatwiejszego korzystania z obu półkul dzięki silniejszemu połączeniu między nimi wzrasta szybkość uczenia się, polepsza się twórcze myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.

Lepszy refleks , balans i wzrost sprawności fizycznej Podczas żonglerki ulegają powiększeniu obszary w mózgu związane z przewidywaniem ruchów. Poprawia się przez to refleks i szybkość reakcji. Poszerzeniu ulega również pole widzenia. Przydatne to jest m.in. dla kierowców i grających w gry komputerowe.

w pogoni za sukcesem naucz się żonglować! Żonglowanie staje się coraz bardziej popularne wśród ludzi dorosłych, dążących do sukcesu, zainteresowanych rozwojem własnych możliwości. Od początku lat 80. dwudziestego wieku w ramach seminariów i warsztatów poświęconych rozwojowi osobistemu, zarządzaniu czasem czy realizacji projektów uczą się go menedżerowie i pracownicy firm. Żonglerka może również służyć jako idealny sposób na przerwę w trakcie stresującej pracy biurowej. Przywraca ona niezbędne uczucie spokoju i porządku. Działa pobudzająco na uśpione od wielogodzinnej pozycji siedzącej ciało, przyspiesza krążenie oraz oczyszcza umysł.

Wytrwałość , cierpliwość , determinacja Żonglowanie jest celem. Nauka żonglowania to droga do celu. Nie można kupić tej umiejętności, trzeba nauczyć się samemu. Trzeba się wykazać determinacją i wytrwałością, aby zrealizować cel. Żonglerka uczy zwycięskiej postawy psychicznej - postawy człowieka sukcesu.

Moja przygoda z żonglerką Moja przygoda z żonglerką zaczęła się we wrześniu 2016 roku. Zachęciła mnie pani ucząca akrobatyki, która prowadzi również zajęcia żonglerki. Na pierwszym spotkaniu pokazała mi, jak żonglować dwiema piłeczkami. Z każdą lekcją szło mi coraz lepiej i teraz żongluję już trzema. Umiem też przerzucać kółkami i maczugami. Pani mówiła mi, że po jakimś czasie powinnam zauważyć różnicę w nauce, powinnam lepiej zapamiętywać oraz szybciej i efektywniej się uczyć. Cały czas rozwijam swoją pasję i ćwiczę nawet w domu. Moją inspiracją były koleżanki z zespołu akrobatycznego, które odniosły wiele sukcesów w tej dziedzinie.

Moje koleżanki z kwartetu żonglerskiego

Dziękuję za uwagę