Rozliczanie wydatków w projektach – wniosek o płatność

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków. Okres kwalifikowalności Okres kwalifikowalności wydatków określony jest w umowie o dofinansowanie, przy.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs – rozwój dialogu społecznego w ochronie zdrowia DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA Warszawa,
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Certyfikacji i Funduszy Europejskich Kwalifikowalność wydatków w projektach POWT Rzeczpospolita Polska – Republika.
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kielce, 9 października 2014 r. Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Jak wygrać z Generatorem Wniosków o Płatność PO KL Klub Kierownika Projektu Poznań, r. Alina Stachowiak, Biuro Koordynacji Projektów.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /15 dla Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Regionalny Program.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Najczęstsze błędy we WND w zakresie kwalifikowalności Olsztyn, 17 czerwca 2016 r.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Regionalny Program Operacyjny.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 2
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Wykład 4. Dr Krzysztof Jonas
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Finansowanie zadań oświatowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Zasady składania i oceny wniosków
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Stan realizacji RPO WM wg stanu na r.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gdańsk, 11 kwietnia 2019 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Rozliczanie wydatków w projektach – wniosek o płatność Gdańsk, 23 lutego 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Racjonalne i efektywne Wydatki kwalifikowalne umowa wraz z wnioskiem o dofinansowanie - przepisy prawa krajowego i unijnego - „Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS w okresie programowania 2014-2020 ” -„Podręcznik Beneficjenta” jako instrukcja do systemu SL2014 Racjonalne i efektywne Cena rynkowa (taryfikator) Niezbędne

Identyfikacja wniosku dopasowanie wnp do nieodpowiedniej umowy/aneksu; - wskazanie okresu, za jaki składany jest wnp niezgodnie z harmonogramem płatności; - błędne określenie rodzaju wnp lub pominięcie jednego z checkboxów (o zaliczkę, o refundację, rozliczający zaliczkę, sprawozdawczy, o płatność końcową). WNP powinien być złożony na kwotę i w terminie określonym przez Beneficjenta w zaakceptowanym harmonogramie płatności. WNP to narzędzie, które pozwala na przedstawienie IZ postępu finansowego oraz rzeczowego w projekcie, który jest finansowany ze środków publicznych. 3

BLOK Projekt pola Numer umowy/decyzji, Nazwa Beneficjenta, Tytuł projektu, Program Operacyjny, Oś priorytetowa, Działanie i Poddziałanie (jeśli występuje) uzupełniane są automatycznie danymi z umowy; - wskazanie kwoty wydatków ogółem; - wskazanie kwoty wydatków kwalifikowalnych; - wskazanie kwoty dofinansowania; - wskazanie kwoty wnioskowanej, która jest niezgodna z harmonogramem płatności (zbyt wysoka, za niska lub o wartości 0,00 PLN); - niewskazanie kwoty refundacji, jeśli z uwagi na brak płynności finansowej zaangażowano środki własne. Kwoty podawane są do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglane zgodnie z matematycznymi regułami. 4

BLOK Postęp rzeczowy - nieprecyzyjne opisanie stanu realizacji zadań, jakie wykonane zostały w ramach projektu, w tym czynności związanych z zarządzaniem przedsięwzięciem; opis jest niespójny z danymi wykazanymi w poszczególnych częściach wniosku o płatność (np. wskaźniki produktu/rezultatu) oraz w module „Monitorowanie uczestników”; - niewykazywanie działań z zakresu równości szans i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami; - błędne pod względem rachunkowym i rzeczowym określenie efektów w postaci wskaźników rezultatu i produktu w podziale na dane z bieżącego okresu czasu oraz od początku projektu; - zbyt ogólne opisanie problemów w projekcie; - brak przedstawienia środków naprawczych; - zbyt ogólne opisanie działań, które planowane są w projekcie; - powielanie informacji z poprzednich sprawozdań. 5

BLOK Postęp rzeczowy Wskaźniki produktu / rezultatu: - rozbieżności pomiędzy wartościami bazowymi i docelowymi wskaźników pomiędzy określonymi we wniosku o dofinansowanie a wykazanymi we wniosku o płatność; - niespójności pomiędzy danymi liczbowymi zawartymi we wniosku o płatność, a szczegółowymi informacjami zawartymi w module „Monitorowanie uczestników”; - w przypadku wystąpienia rozbieżności względem poprzedniego okresu rozliczeniowego opis zmiany wartości wskaźników należy zamieścić w części Problemy napotkane w trakcie realizacji projektu. 6

BLOK Postęp finansowy przedstawienie szczegółowych informacji nt. poniesionych w danym czasookresie wydatków; - w Zestawieniu dokumentów należy wskazać następujące informacje: a) nr dokumentu: - błędy literowe/cyfrowe weryfikowane w odniesieniu do dokumentów wylosowanych w próbie lub wynikające z porównania pomiędzy pozycjami; - niewykazywanie dokumentów źródłowych; przedstawianie dokumentów wtórnych; b) NIP wystawcy/PESEL: - pomijanie numeru; - wskazywanie numeru niezgodnego z danymi na dokumencie źródłowym; c) faktura korygująca (checkbox): - w przypadku pojawienia się faktury korygującej w bieżącym wnp należy wykazywać w zestawieniu wydatków kolejno obie faktury, zaznaczając przy tym checkbox przy fakturze korygującej. W tym przypadku nie korzysta się z zakładki Zwroty/korekty; d) nr księgowy lub ewidencyjny: - gdy wykazuje się dokument o określonym numerze dane w postaci nr ewidencyjnego oraz kwoty brutto dokumentu powinny być tożsame; 7

BLOK Postęp finansowy e) data wystawienia dokumentu (w formacie: RRRR-MM-DD) - jest późniejsza niż data zapłaty; - w różnych pozycjach dot. tego samego dokumentu pojawiają się odmienne daty wystawienia; - jest niespójna z dokumentem źródłowym; f) data zapłaty: - jest wcześniejsza niż data wystawienia dokumentu; - w przypadku rozliczania wynagrodzeń w kolumnie data zapłaty należy wykazać daty pochodnych od wynagrodzeń; - w zestawieniu należy wykazywać wydatki, których data zapłaty nie wykracza poza okres rozliczeniowy wniosku o płatność; g) nazwa towaru lub usługi: - opis wydatku, który uniemożliwia określenie racjonalności i efektywności poniesionego kosztu; - brak jednostek miary wynikających z zapisów wniosku o dofinansowanie; - błędnie przedstawiona kalkulacja związana z wydatkiem; h) numer kontraktu: - brak wykazania stosownej informacji; 8

BLOK Postęp finansowy i) kwota dokumentu brutto: - gdy wykazywany do rozliczenia jest dokument, który zawiera pozycje dotyczące kosztów niezwiązanych z realizacją projektu, w kolumnie kwota dokumentu brutto należy wykazać wartość całego dokumentu; - rozbieżności pomiędzy kwotą brutto dokumentu a wartością wykazaną w wnp; j) kategoria kosztów – nazwa kosztu: - błędne przyporządkowanie wydatków do kategorii określonej we wniosku o dofinansowanie; k) wydatki kwalifikowalne: - błędy wynikające z niewłaściwej kalkulacji kosztu; - rozbieżności z wartościami wynikającymi z dokumentów źródłowych; - wykazywanie wydatków niezgodnych z „Wytycznymi” lub niewynikającymi z zapisów wniosku o dofinansowanie; - wykazywanie wydatków, na które Beneficjent nie otrzymał zgody IZ; l) w tym VAT: - wykazywanie wydatków bez uwzględnienia podatku VAT; - wykazywanie w jednej pozycji całej kwoty podatku odnoszącej się do różnych stawek podatku; - niewłaściwe wykazane stawki VAT; - brak wyjaśnień w sytuacji, gdy stawka VAT wynosi 0,00 PLN; - błędnie wystawione faktury VAT; 9

BLOK Postęp finansowy m) dofinansowanie: - przy wypełnianiu zestawienia dokumentów należy zwrócić uwagę na wysokość wydatków wykazanych w kolumnach wydatki kwalifikowalne oraz dofinansowanie - wysokość kwoty wydatku powinna być różna gdy przedstawiany do rozliczenia wydatek jest objęty wkładem własnym, jeśli nie - kwoty w omawianych kolumnach powinny być tożsame; n) kategoria podlegająca limitom: - gdy ujmuje się wydatki, które określono jako podlegające limitom, należy w zestawieniu dokumentów wypełnić kolumnę wydatki w ramach limitu oraz przypisać wydatek do odpowiedniej kategorii (środek trwały, cross-financing, wkład rzeczowy); o) wydatki w ramach limitu: - błędna kalkulacja wydatku, który podlega limitowaniu; p) uwagi (600 znaków): - niespójne zapisy, wykluczające się z informacjami zawartymi w innych częściach wnp; - przedstawianie informacji niezwiązanych z realizowanym projektem. 10

BLOK Postęp finansowy wydatki podlegające limitom: a) pomijanie oznaczenia jako cross-financing wydatków dotyczący zakupu infrastruktury (elementy nieprzenośne, na stałe przytwierdzone do nieruchomości), dostosowania lub adaptacji budynków i pomieszczeń; b) pomijanie oznaczenia jako środek trwały wydatków, których wartość jednostkowa jest równa albo wyższa niż 3 500,00 PLN netto. c) pomijanie oznaczenia jako wkład rzeczowy wydatków zgodnych z założeniami wniosku o dofinansowanie (np. koszty sal, praca wolontariusza); d) niedołączanie Oświadczenia dot. braku współfinansowania wydatku w ramach wkładu własnego w przeciągu ostatnich 7 lat z innych źródeł publicznych. 11

BLOK Postęp finansowy - sposób prowadzenia analizy dokumentów zależy od sposobu rozliczania wydatków we wniosku o płatność: a) metody uproszczone - weryfikacji podlegają dowody postępu rzeczowego projektu oraz dokumenty potwierdzające osiągnięcie produktów lub rezultatów określonych w umowie o dofinansowanie (np. certyfikaty, listy obecności, oświadczenia, zaświadczenia urzędowe, dokumentacja zdjęciowa, protokoły odbioru); b) rzeczywiście poniesione wydatki - weryfikacji podlegają dokumenty finansowo – księgowe (np. listy płac, rachunki, faktury) wraz z dowodami zapłaty (wyciągi bankowe, potwierdzenia przelewów, raporty kasowe); 12

BLOK Postęp finansowy - w celu zapewnienia prawidłowej oceny kwalifikowalności wydatków dokonywana jest analiza polegająca na weryfikacji dokumentów źródłowych; - sprawdzeniu podlega dokumentacja dotycząca 5% pozycji wydatków, które zostały wykazane w danym wniosku o płatność (minimum 3, a maksimum 10 pozycji); a) brak dostarczenia dokumentów we wskazanym terminie; b) dostarczanie nieodpowiednich dokumentów; c) pomijanie części dokumentacji (np. potwierdzenia płatności); d) dostarczenie nieczytelnych dokumentów; e) przekazanie dokumentów, które nie stanowią dokumentacji źródłowej, a dokument wewnętrzny Beneficjenta; f) umieszczenie opisu Beneficjenta na dokumencie, który uniemożliwia identyfikację wydatku lub przedstawia błędną kalkulację, w tym w podziale na źródła finansowania. 13

% kosztów bezpośrednich Projekty o wartości kosztów bezpośrednich BLOK Postęp finansowy - wskazanie wydatków poniesionych w postaci ryczałtu w innej wysokości niż wynikająca z zapisów umowy skutkuje wezwaniem do uzupełninia wniosku o płatność - należy wykazać kwotę z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglaną zgodnie z matematycznymi regułami. % kosztów bezpośrednich Projekty o wartości kosztów bezpośrednich 25% do 830 tys. PLN włącznie 20% powyżej 830 tys. PLN do 1 740 tys. PLN włącznie 15% powyżej 1 740 tys. PLN do 4 550 tys. PLN włącznie 10% przekraczającej 4 550 tys. PLN 14

monitorowanie i ewaluacja BLOK Postęp finansowy kategorie wydatków w ramach kosztów pośrednich, które związane są z wydatkami dot. administrowania projektem obsługa - kadrowa - księgowa - finansowa (konto projektu) - prawna (zamówienia publiczne) - sekretariat - koszty utrzymania (media, ochrona, ubezpieczenia majątkowe) koordynacja monitorowanie i ewaluacja - strona www - oznakowanie - materiały informacyjne koszty zarządu promocja rekrutacja 15

BLOK Postęp finansowy - w przypadku wystąpienia konieczności poprawy wydatku wykazanego w poprzednich wnioskach o płatność koniecznym jest wykazanie korekty „na plus” bądź „na minus”; przedstawione wartości wpływają na wysokość wydatków zatwierdzonych od początku realizacji projektu; - błędem jest wykazanie w zakładce Zwroty/korekty wydatków pominiętych do rozliczenia w poprzednich okresach rozliczeniowych. Pominięte dokumenty księgowe należy ujmować w zestawieniu wydatków w bieżącego wniosku; - w zakładce nie należy korygować wydatków z bieżącego okresu rozliczeniowego. Należy wykazywać w zestawieniu dokumentów wydatki o skorygowanej, poprawnej wartości; - w przypadku korygowania kosztów bezpośrednich należy pamiętać o skorygowaniu kosztów pośrednich rozliczanych ryczałtem. 16

BLOK Postęp finansowy - przedstawienie informacji nt. poniesionych wydatków w podziale na źródła ich finansowania: a) środki wspólnotowe b) krajowe środki publiczne (BP; JST; inne) c) prywatne pieniężny lub niepieniężny (majątek, praca wolontariusza) publiczny lub prywatny (decyduje status prawny beneficjenta, partnera bądź strony trzeciej) może być wniesiony w ramach kosztów pośrednich Dofinansowanie Wkład własny Wartość projektu 17

BLOK Postęp finansowy - błędne wskazanie informacji związanych z dotychczas przekazanymi i rozliczonymi zaliczkami; - wykazywanie odsetek narosłych od środków zaliczki. BLOK Informacje - Polityki wspólnotowe; - Oświadczenia – odpowiedzialność karna za przedstawianie we wniosku o płatność informacji nieprawdziwych (art. 297 kodeksu karnego); - brak wskazania aktualnego miejsca przechowywania dokumentacji związanej z realizowanym projektem; BLOK Załączniki - w systemie SL2014 umieszczane są dokumenty niezwiązane z weryfikowanym wnioskiem o płatność; - ograniczona objętość do 20 MB – składanie skanów o większej wadze; 18

Przydatna funkcjonalność w SL2014 istnieje możliwość sprawdzenia poprawności przygotowanego wniosku o płatność; - w sytuacji, gdy system wykryje błędy lub niekompletność danych, pojawi się stosowny komunikat w postaci tzw. „Wyniku walidacji”, który prezentuje listę uchybień w kolorze czerwonym; - w kolorze pomarańczowym pojawiają się ostrzeżenia, które nie blokują możliwości złożenia wniosku. 19

(składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne) BLOK Baza personelu koszty związane z zaangażowaniem personelu => obowiązek umieszczania odpowiednich danych w module Baza personelu: wynagrodzenie netto podatek ZUS (składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne) inne (FP, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, „13”, delegacje, dodatek (max. 40 %), nagrody, premie) Koszty personelu 20

Personel projektu personel projektu – osoby zaangażowane do realizacji zadań lub czynności w ramach projektu na podstawie stosunku pracy, osoby samozatrudnione (tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które są beneficjentem projektu i jednocześnie stanowią personel tego projektu), osoby współpracujące w rozumieniu art. 12 pkt 5 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz wolontariusze; - czas pracy zaangażowanej osoby nie może przekroczyć łącznie 276 godzin miesięcznie - osoby zatrudnione na umowy cywilnoprawne nie stanowią personelu projektu i są wykonawcami usługi zlecanej przez Beneficjenta; 21

VAT Podwójne finansowanie zakup używanego środka trwałego zakup środka trwałego + amortyzacja w przypadku możliwości odzyskania tego podatku ze środków budżetu państwa VAT współfinansowanego ze środków UE lub/oraz dotacji z krajowych środków publicznych w ciągu 7 poprzednich lat (10 lat dla nieruchomości) zakup używanego środka trwałego wkład własny niepieniężny współfinansowany ze środków UE lub/oraz dotacji z krajowych środków publicznych w ciągu 7 poprzednich lat (10 lat dla nieruchomości) rozliczenie wydatku w kosztach bezpośrednich i pośrednich 22

Wydatki kwalifikowalne Harmonogram płatności - wraz z wnioskiem o płatność powinien zostać złożony Harmonogram płatności, który jest rodzajem prognozy finansowej; - Harmonogram płatności determinuje termin złożenia wniosku o płatność jak i kwotę wydatków, którą sprawozdanie będzie obejmowało; - w formularzu należy przedstawić planowane wydatki oraz transze dofinansowania w podziale na okresy czasowe – miesięczne bądź kwartalne; - planowane wydatki stanowią sumę kosztów finansowanych ze środków unijnych i dotacji jak i wkładu własnego Beneficjenta. Rok Kwartał Miesiąc Wydatki kwalifikowalne Dofinansowanie Ogółem Zaliczka Refundacja 23

Kluczem do skutecznego przygotowania wniosku o płatność jest przejrzystość i porządek w dokumentacji projektowej.

Dziękuję za uwagę. 25