Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Advertisements

Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Konkurs 2.1. E-usługi publiczne (E-zdrowie) RPO WDŚ Wrocław
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Unia Europejska Fundusz Spójności Unia Europejska Fundusz Spójności Kryteria wyboru przedsięwzięć Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko I oś priorytetowa.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Kolej wraca na Warmię i Mazury
Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Dofinansowanie UE [PLN]
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kozodrzy
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
STAN WDRAŻANIA ZIT Zielona Góra
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Harmonogram i zasady konkursu dla działania 8. 4
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Działanie Odnawialne źródła energii – RPO Województwa Śląskiego dla przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji.
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur w 2017 roku
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Możliwości finansowania działań służących poprawie jakości powietrza w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020 Zielona Góra, 18 maja 2018 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Postęp wdrażania RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kolej lepiej połączy Pomorze
Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Stan realizacji RPO WM wg stanu na r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Olsztyn, 2 stycznia 2018 r.

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku zatwierdzony Uchwałą nr 162/2015 Rady Ministrów z dnia 15 września 2015 roku AKTUALIZACJA zatwierdzony Uchwałą nr 144/2016 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2016 roku Sprawozdanie z wykonania planu realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku za rok 2016 zatwierdzone Uchwałą nr 106/2017 Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2017 roku 1 2 3 Pierwotna wersja dokumentu; Dzieli projekty na listę podstawową i rezerwową, na podstawie rankingu przedsięwzięć w Dokumencie Implementacyjnym oraz dostępnej alokacji środków dla każdego ze źródeł finansowania; Uzupełnia listę projektów o zadania RPO i finansowane ze środków krajowych; Dokument poddany konsultacjom publicznym. Dokument zaktualizowany, uwzględniający: zaktualizowane szacunki wartości przedsięwzięć, stan zaawansowania prac przygotowawczych, wyniki pierwszego i drugiego naboru CEF oraz przygotowania do trzeciego naboru w 2016 roku, rezultaty trwających negocjacji z władzami samorządowymi. Dokument poddany konsultacjom społecznym. Dokument stanowi aktualizację Programu w drodze sprawozdania rocznego; Dokument uwzględnia: aktualne wartości projektów przedsięwzięć, zawarte umowy dla projektów pierwszego naboru CEF i złożenie wniosków w drugim konkursie CEF, zwiększoną pulę środków w ramach RPO, przy niezmienionym poziomie dofinansowania. Procedura zmiany nie wymagała przeprowadzenia konsultacji społecznych.

Wybór i przygotowanie inwestycji perspektywy UE 2014 - 2020 Wstępne określenie potrzeb inwestycyjnych: Strategia Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.), Master Plan dla Transportu Kolejowego w Polsce do 2030 r., uzupełnienie inwestycji perspektywy 2007 – 2013, poprawa parametrów linii ważnych dla transportu towarowego. Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu (…) Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Lista inwestycji o znaczeniu ponadregionalnym dofinansowanych ze środków UE (CEF, POIiŚ, PO PW) Lista inwestycji RPO Lista inwestycji ze środków krajowych Lista inwestycji ze środków POIiŚ i CEF Projekty fazowane i przeniesione do realizacji z perspektywy 2007 - 2013 odcinki ważne ze względów ruchowych, które nie znalazły się na listach projektów UE, inne potrzeby inwestycyjne. Regionalne Programy Operacyjne województw, Szczegółowe Opisy Osi Priorytetowych Regionalnych Programów Operacyjnych województw, negocjacje z samorządami. Wydatki i nakłady na projekty z perspektywy 2007 – 2013 ponoszone po roku 2015

Źródła finansowania inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S. A Źródła finansowania inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zgodnie z aktualizacją KPK Kategoria projektów Liczba projektów Wartość projektów [mld zł] CEF (po uwzględnieniu wyników III naboru) 21 19,0 POIiŚ 2014 - 2020 39 27,1 PO PW 9 2,2 RPO 2014 - 2020 52 4, Projekty ze środków krajowych 34 10,1 Refundacje z POIiŚ 2007- 2013 60 3,2 Refundacje z RPO 2007- 2013 11 0,1 Suma 226 66,4 Powyższa klasyfikacja obejmuje jedynie projekty z list podstawowych Krajowego Programu Kolejowego 2023 do roku.

Inwestycje w perspektywie 2014 – 2020 Cel: Stworzenie spójnej sieci na koniec perspektywy 2014 - 2020 Poprawa atrakcyjności kolejowego transportu pasażerskiego w aglomeracjach Poprawa atrakcyjności kolejowego transportu pasażerskiego w ruchu międzyaglomeracyjnym Poprawa atrakcyjności kolejowego transportu towarowego

Szacunkowa wartość [mln zł] Inwestycje w województwie warmińsko – mazurskim Lp. Nazwa zadania Lista Szacunkowa wartość [mln zł] 1 Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją POIiŚ - podstawowa 578,5 2 Prace na linii kolejowej E-75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk CEF - podstawowa 431,0 (cały projekt 1 724,0) 3 Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Ełk – Suwałki – Trakiszki, etap II odcinek Ełk – Trakiszki (granica państwa) CEF – rezerwowa brak informacji na obecnym etapie 4 Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn PO PW - podstawowa 377,9 5 Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno - Ełk 289,5 6 Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo RPO - podstawowa 231,2 7 Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo RPO - rezerwowa 21,0 8 Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom. – Iława – Olsztyn – Korsze środki krajowe - podstawowa 199,3 Razem podstawowa 2 107,4

Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją (finansowanie: POIiŚ) Podstawowe parametry (obecnie): linia niezelektryfikowana, jednotorowa; długość odcinka: 99 km; prędkości maksymalne: lokalne ograniczenia prędkości do 40 – 50 km/h; dopuszczalny nacisk osi: 205 kN. Prędkość % długości 100 8% 80 91% 50 1% Lata realizacji: projektowanie 2017 – 2020, roboty: 2020 – 2023 Status projektu: W dniu 09.10.2017 r. została podpisana Umowa na wykonanie dokumentacji projektowej. Planowany termin uzyskania pozwolenia na budowę 07.2019 r. Ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia na realizację robót zaplanowano na 09.2019 r. Charakterystyka inwestycji: Najważniejszymi problemami występującym na odcinku objętym inwestycją są: brak elektryfikacji; niedostateczny stan techniczny nawierzchni kolejowej; zły stan techniczny obiektów inżynieryjnych. Inwestycja ma charakterze odtworzeniowym i zakłada: elektryfikację linii; podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h (z docelową możliwością do 160 km/h) dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych; podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN; skrócenie czasu przejazdu o ok. 32 min z 1h 36 min do ok. 1h 04 min w relacji Korsze – Ełk; skrócenie czasu przejazdu o ok. 37 min z 2h 24 min do ok. 1h 47 min w relacji Olsztyn - Korsze – Ełk.

Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk – Szczytno (finansowanie: PO PW) Podstawowe parametry (obecnie): linia niezelektryfikowana, jednotorowa; długość odcinka 112 km; prędkości maksymalne: lokalne ograniczenia prędkości do 20 – 30 km/h; dopuszczalny nacisk osi: 196 kN. Prędkość % długości 70 17% 50 9% 40 24% 30 50% Lata realizacji: 2017 – 2020 Status projektu: 28.08.2017 r. podpisano umowę na realizację robót w formule "projektuj i buduj". Planowany termin zakończenia projektowania to 09.2019 r. a zakończenia robót to 12.2020 r. Charakterystyka inwestycji: Najważniejszymi problemami występującym na odcinku objętym inwestycją są: niedostateczny stan techniczny nawierzchni; ograniczenia prędkości. Inwestycja ma charakter odtworzeniowy i zakłada: odbudowę stacji Spychowo i Drygały; rozbudowę LCS Szczytno o stacje: Drygały, Spychowo i Pisz; podniesienie dopuszczalnej prędkości: 70 - 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych; podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 196 kN (ze względu na przewidywany dominujący charakter ruchu – pasażerski); poprawę bezpieczeństwa na przejazdach oraz modernizację infrastruktury pasażerskiej na stacjach i przystankach osobowych; skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 25 min: z ok. 2h 55 min do ok. 1h 30 min w relacji Szczytno – Ełk oraz z ok. 3h 35 min do ok. 2h 10 min w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk; w ramach projektu POPW przewidywana jest przebudowa dworca w Szczytnie.

Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn (finansowanie: PO PW) Podstawowe parametry (obecnie): linia jednotorowa, zelektryfikowana; długość odcinka 83 km; prędkości maksymalne: dopuszczalny nacisk osi: 205 kN. Prędkość % długości 100 78% 90 20% 80 2% Lata realizacji: 2017 – 2022 Status projektu: 28.09.2017 r. podpisano umowę na realizację robót w formule „projektuj i buduj”. Planowany termin zakończenia projektowania to 09.2019 r. a zakończenia robót to 02.2020 r. Ponadto planowana jest realizacja robót na stacji Olsztyn w okresie 03.2019 r. – 09.2022 r. Charakterystyka inwestycji: Najważniejszymi problemami występującym na odcinku objętym inwestycją są: niezadowalająca prędkość jazdy na fragmencie odcinka; niewystarczająca przepustowość, spowodowana wydłużonym czasem jazdy ze względu na niskie prędkości oraz brakiem wymaganej liczby mijanek; zły stan obiektów obsługi podróżnych, utrudniający wygodne korzystanie z nich, w tym dla osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja ma charakter odtworzeniowy i zakłada: odbudowę stacji (mijanki) Waplewo; wydłużenie torów na stacji Nidzica; podniesienie dopuszczalnej prędkości: 100 - 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych; podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN; skrócenie czasu przejazdu dla pociągów regionalnych o ok. 17 min z 1h 17 min do ok. 1h w relacji Działdowo – Olsztyn; skrócenie czasu przejazdu dla pociągów międzyregionalnych o ok. 17 min z 2h 27 min do ok. 2h 10 min w relacji Warszawa Centralna – Olsztyn Główny; w ramach projektu POPW przewidywana jest przebudowa dworców Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni, Olsztynek i Nidzica.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo (finansowanie: RPO) Podstawowe parametry (obecnie): Linia niezelektryfikowana, jednotorowa; Długość odcinka 87 km; Prędkość maksymalna: Lokalne ograniczenia prędkości do ograniczeniami do 20 – 30 km/h; Dopuszczalny nacisk osi: 196 kN. Prędkość % długości 50 (dla składów wagonowych) 60 (dla autobusów szynowych i EZT) 100% Lata realizacji: 2018 – 2020 Status projektu: Realizacja Studium Wykonalności dobiega końca. Zostały zakończone 7 z 8 etapów projektu. W dniu 19.10.2017 r. zostało wydane postanowienia RDOŚ, oczekujemy na ostateczną decyzję środowiskową. W dniu 15.12.2017 r. został złożony WoD w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie. Planowany termin ogłoszenia postępowania na realizację robót w formule „projektuj i buduj” to 02.2018 r., podpisania umowy 08.2018 r. Charakterystyka inwestycji: Najważniejszymi problemami występującym na odcinku objętym inwestycją są: niedostateczny stan techniczny nawierzchni kolejowej; zły stan techniczny obiektów inżynieryjnych. Zakładane efekty: obecny czas jazdy: 1h 49 min; docelowy czas jazdy przy maksymalnej prędkości 100 km/h: ok 1h 25 min. Podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 Olsztyn – Gutkowo (finansowanie: RPO lista rezerwowa) Podstawowe parametry (obecnie): Linia niezelektryfikowana, jednotorowa; Długość odcinka 8 km; Prędkość maksymalna: Nacisk osi: 196 kN. Prędkość % długości 80 100% Lata realizacji: 2020 – 2022 Status projektu: W dniu 17.10.2017 r. została podpisana Umowa na wykonanie studium wykonalności. Planowany termin wyboru wariantu to 02.2018 r. a zakończenia SW 09.2018 r. (wraz z postanowieniem RDOŚ) Przy założeniu pozyskania finansowania planowany termin ogłoszenia postępowania na realizację robót w formule „projektuj i buduj” to 06.2019 r. a podpisanie umowy w 02.2020 r. W aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego w 2016 r. zgłoszony został na listę rezerwową projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 220 Olsztyn – Gutkowo; pomimo statusu „projektu rezerwowego” w KPK uruchomiono studium wykonalności, w którym zostanie określony szczegółowy zakres prac; w ramach projektu zakłada się m. in. wybudowanie nowych przystanków osobowych w Olsztynie (dzielnica Redykajny, przy ul. Bałtyckiej i Wojska Polskiego) oraz wybudowanie przejścia podziemnego w obrębie skrzyżowania ul. Jeziornej z linia kolejową.

Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom. - Iława - Olsztyn – Korsze (finansowanie: środki krajowe) Podstawowe parametry (obecnie): Linia zelektryfikowana, dwutorowa; Długość odcinka: 137 km; Prędkości maksymalne: Dopuszczalny nacisk na oś: 206 kN Prędkość % długości 100 100% Lata realizacji: 2015 – 2022 Status projektu: Od 09/2016 r. trwa realizacja robót na odcinku granica IZ Iława - Ostróda – Olsztyn. Planowany termin zakończenia II etapu robót na tym odcinku to 03.2019 r. Ponadto planowane są dwa postępowania na przebudowę układu torowego stacji Ostróda. Planowany termin ogłoszenia postępowania dla etapu I to 06.2018 r. a dla etapu II 06.2020 r. Charakterystyka inwestycji: Najważniejszymi problemami występującym na odcinku objętym inwestycją są: ograniczenia prędkości niedostateczny stan techniczny nawierzchni na niektórych odcinkach; spowodowane powstałymi osuwiskami na odcinku Olsztyn – Korsze. Inwestycja ma charakter odtworzeniowy i zakłada: likwidację ograniczeń prędkości na odcinku Olsztyn - Korsze poprzez likwidację osuwisk; likwidację osuwisk pozwoli również na wyeliminowanie przerw w ruchu; podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych; podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN; poprawę bezpieczeństwa na przejazdach; zwiększenie komfortu obsługi podróżnych oraz estetyki poprzez modernizację peronów; skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 6 min z obecnych 50 min do ok. 44 min w relacji Iława – Olsztyn; skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 5 min z obecnych 48 min do ok. 43 min w relacji Olsztyn – Korsze.

Prace na linii kolejowej E-75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk (finansowanie: CEF) Podstawowe parametry (obecnie): linia zelektryfikowana, jednotorowa, długość odcinka ok. 104 km, prędkości maksymalne: lokalne ograniczenia prędkości do 20 – 50 km/h, dopuszczalny nacisk osi 221 kN. Prędkość % długości (autobusy szynowe) 120 15% 100 85% 80 – Prędkość % długości (pociągi pas. i tow.) 120 – 100 18% 80 82% Lata realizacji: projektowanie 2017 – 2020, roboty: 2020 – 2023 Status projektu: W dniu 27.12.2017 r. podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Planowany termin opracowania projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz ogłoszenia postępowania na realizację robót budowlanych to I kw. 2020 r. a podpisania umowy to III kw. 2020 r. Charakterystyka inwestycji: Najważniejszymi problemami występującym na odcinku objętym inwestycją są: stan techniczny nawierzchni kolejowej oraz stan techniczny obiektów inżynieryjnych. Inwestycja ma charakter modernizacyjny i zakłada: budowa drugiego toru na odcinku Białystok Starosielce – Ełk, dostosowanie infrastruktury technicznej linii do prędkości 160 km/h* dla ruchu pasażerskiego oraz 120 km/h dla ruchu towarowego, umożliwienie uruchomienia pociągów o długości 740 m, spełnienie wymagań określonych w Dyrektywie 2008/57/WE PE i Rady z dnia 17.06.2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie wraz z rozporządzeniami i decyzjami KE, zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem poprzez m.in. zabudowę komputerowych urządzeń sterowania ruchem i zabudowę systemu ETCS poziom 2 Projekt uzyskał dofinansowanie w trzecim naborze CEF. *miejscowo możliwość zwiększenia prędkości do 200km/h.

Prace na linii E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap II odcinek Ełk – Trakiszki (granica państwa) (lista rezerwowa) Podstawowe parametry (obecnie): linia niezelektryfikowana, jednotorowa, długość odcinka ok. 100 km, prędkości maksymalne: dopuszczalny nacisk osi 205 kN. Prędkość % długości (autobusy szynowe) 80 28% 60 35% 50 16% 40 21% 30 – Prędkość % długości (pociągi pas. i tow.) 80 26% 60 34% 50 17% 40 2% 30 21% Planowane lata realizacji*: dokumentacja przedprojektowa: 2017-2019; projektowanie: 2020-2022; roboty: 2022-2025 *Projekt na liście rezerwowej. Lata realizacji zależne są od wyników prac przedprojektowych oraz pozyskania finansowania. Status projektu: W dniu 29.12.2017 r. podpisano umowę na wykonanie aktualizacji dokumentacji przedprojektowej odcinek Ełk – Trakiszki (granica państwa). Planowany termin wyboru wariantu to 11.2018 r. a zakończenia SW 03.2019 r. (wraz z postanowieniem RDOŚ). Planowany termin podpisania umowy na wykonanie dokumentacji projektowej – II kw. 2020 r. Planowany termin podpisania umowy na wykonanie robót budowlanych – IV kw. 2022 r. Inwestycja ma charakter modernizacyjny i zakłada: budowę drugiego toru na odcinku Ełk – Trakiszki (granica państwa) oraz budowę obwodnicy Olecka i Suwałk, elektryfikację całego odcinka, podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN, dostosowanie infrastruktury technicznej linii do prędkości 160km/h, 200km/h lub 250km/h (w zależności od wyboru wariantu inwestycyjnego) oraz 120 km/h dla ruchu towarowego, umożliwienie uruchomienia pociągów o długości 740 m, spełnienie wymagań określonych w Dyrektywie 2008/57/WE PE i Rady z dnia 17.06.2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie wraz z rozporządzeniami i decyzjami KE, zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem – m.in. zabudowa komputerowych urządzeń SRK, zabudowa systemu ETCS poziom 2.

Olsztyn Główny – Korsze – Ełk z 2h 24 min do ok. 1h 47 min Gutkowo – Braniewo, z 1h 49 min do ok: 1h 25 min przy 100 km/h Ełk – Suwałki ok. 30 min Iława Główna – Olsztyn Główny, z 50 min do ok. 44 min Olsztyn Główny – Korsze z 48 min do ok. 43 min Białystok – Ełk z ok. 1h 15 min do ok. 50 min Działdowo – Olsztyn Główny, z 1h 17 min do ok. 1h Szczytno – Ełk z 2h 54 min do ok. 1h 32 min Olsztyn Główny – Szczytno – Ełk z 3h 33 min do ok. 2h 11 min Warszawa Centralna – Olsztyn Główny, z 2h 27 min do ok. 2h 10 min

Przewidywana realizacja planu inwestycyjnego 2017 r. - 5,5 mld PLN Podsumowanie Przewidywana realizacja planu inwestycyjnego 2017 r. - 5,5 mld PLN  Umowy zawarte i w realizacji w 2017 r. - 23,1 mld PLN Pozostałe opłaty, umowy przyłączeniowe i grunty – 2,6 mld PLN W realizacji KPK - 25,7 mld PLN Źródło: opracowanie IBP na podstawie danych z EPM (Prognoza na dzień 01.01.2018 r.) Plan inwestycyjny na 2018 r. - 11,2 mld PLN

Dziękujemy za uwagę