System szkolnictwa w Islandii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
w nowej podstawie programowej
Program wychowawczy szkoły
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
PRAWA CZŁOWIEKA.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
System edukacyjny w Hiszpanii
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Odpowiadać za słowo Przegląd edukacyjnych programów partii politycznych.
System edukacji w Polsce
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich powracających z zagranicy.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
PORADNICTWO ZAWODOWE w WIELKIEJ BRYTANII
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Oferta edukacyjna 2016/2017 II Liceum Ogólnokształcącego im
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Dziecko romskie w szkole
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Sieć współpracy i samokształcenia doradców metodycznych
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

System szkolnictwa w Islandii dr Arkadiusz Jan Piniarski nauczyciel języka polskiego Szkoła Polska w Reykjaviku im. Janusza Korczaka

„Nie bój się stanowczości „Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję - poczucia bezpieczeństwa.” –Janusz Korczak

www.szkolapolska.is

równość w dostępie do nauki płeć wyznanie sprawność/niepełnosprawn ość status ekonomiczny miejsce zamieszkania pochodzenie społeczne pochodzenie etniczne

system edukacji wg wzoru duńskiego przedszkole - leikskóli szkoła podstawowa - grunnskóli szkoła średnia - framhaldsskóli uniwersytet - háskóli

przedszkole podległe lokalnym samorządom pierwszy szczebel szkolnictwa od 2008 r. dla dzieci od 12 miesiąca do 6 roku życia plac zabaw 30-40 m2 na jedno dziecko budynek minimum 6,5 m2 na jedno dziecko

cele bezpieczna zabawa gry i zabawy rozwój zgodny z naturą dziecka oraz potrzebami indywidualnymi (w porozumieniu z rodzicami) pomoc emocjonalna i psychologiczna tolerancja i otwarte myślenie zaszczepianie etyki chrześcijańskiej (luteranizm) niezależność, aktywność, odpowiedzialność w społeczeństwie demokratycznym kreatywność, silny wizerunek, manifestowanie indywidualności poczucie bezpieczeństwa, unikanie agresji

szkoła podstawowa podległe lokalnym samorządom, które ustalają ramy edukacyjne bezpłatna nauka bezpłatne podręczniki testy kompetencji oraz badanie stanu wiedzy dla dzieci od 6 do 16 roku życia koedukacja 10 klas

przedmioty język islandzki matematyka nauki przyrodnicze nauki społeczne i religia WF zajęcia artystyczne języki obce gospodarstwo domowe technologie informacyjne i komunikacyjne umiejętności społeczne

cele przygotowanie do życia w demokratycznym świecie tolerancja, demokratyczne współdziałanie, wartości chrześcijańskie rozwój zdrowia i wiedzy poszukiwanie wiedzy i samorozwój samodzielne myślenie i współpraca z innymi

szkoła średnia liceum ogólnokształcące (menntaskóli) podległe państwu podstawy programowe ustala Minister edukacji nieobowiązkowa dla uczniów od 16 roku życia koedukacyjna płatna (opłata administracyjna oraz płatne materiały edukacyjne) przedmioty obowiązkowe i fakultatywne doradcy edukacyjni jako pomoc w wyborze programu, planu nauczania, rozwiązywaniu problemów liceum ogólnokształcące (menntaskóli) szkoła zawodowa (iðnskóli) liceum zawodowe/kompleksowe (fjölbrautaskóli) specjalistyczna szkoła zawodowa (verkmenntaskóli)

reprezentuje wartości wybrane cele ogólny rozwój, przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w demokratycznym społeczeństwie odpowiedzialność, otwartość, pewność siebie, tolerancja, inicjatywy pozytywna postawa wobec kultury jako wartości zachęcanie do ciągłego pogłębiania wiedzy niczego nie narzuca! reprezentuje wartości wybrane

uniwersytet akredytacja od Ministerstwa Edukacji, Nauki i Kultury Háskóli Íslands od 1911 roczna opłata administracyjna (państwowe) czesne (prywatne) 7 szkół wyższych (3 prywatne)

adresy wykorzystanych fotografii https://scontent.frkv1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0- 8/18766724_1396989097014222_1366807111084787060_o.jpg?oh=91254192d35b6587dccd353236f689da&oe=5A BD3596 https://iceland-photo-tours.com/wp-content/uploads/2017/03/Iceland-Photo-Workshop02.jpg https://imgfave.azureedge.net/image_cache/1383554334923020.jpg https://icelandunlimited.is/wp-content/uploads/2017/09/Christmas-in-Reykjavik.jpg https://media.cntraveler.com/photos/56019a04c753332a5bce32bb/master/pass/solfar-sun-voyager-reykjavik-cr- getty.jph https://paoc.org/images/default-source/default- album/10256779_668501683185712_4896533150947679671_o.jpg?sfvrsn=0 https://www.stjornarradid.is/lisalib/getfile.aspx?itemid=740367ca-55cd-11e7-941a-005056bc530 http://reykjavik.is/sites/default/files/styles/frettamynd/public/myndir_stadir/regnboginn4.jpg?itok=rbW6SJyI https://i.ytimg.com/vi/0COGWrr-k2M/maxresdefault.jpg http://www.grindavik.is//img/2017/fotbolti/stelpurnar_1deild.jpg http://uni.hi.is/hoski/files/2014/02/HI-logo_transparent2-black-IS.png https://tengslatorg.hi.is/wp-content/uploads/2016/01/Haskoli-Islands.jpg

bibliografia D. Honkowicz-Bukowska, K. Rabęda, M. Sienkiewicz „Współpraca z rodzicami w islandzkiej szkole jako podstawowy element w profilaktyce przemocy i budowaniu właściwej postawy ucznia” w: „Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. Wybrane konteksty”, J. Pyrżalski (red.), Łódź 2015, s. 95-114 Ministerstwo Edukacji, Nauki i Kultury Islandii (Mennta- og menningarmálaráðuneytið) https://www.stjornarradid.is/raduneyti/mennta-og- menningarmalaraduneytid/

Dziękuję za uwagę!