REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 4
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Firma Los Pierogos.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Reklama prasowa.
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
Kolor i wielkość reklamy
Marketing elektroniczny w turystyce
Z reklamą w Naszej Roli jest jak z trawą. Nie widać jak rośnie, ale co tydzień trzeba ją kosić.
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Agata Blady, Komunikado PR,
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
© 2012 Goldbach Audience.
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
Interactive Marketing Partner marketing
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Profil pisma Gwiazdy to:
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
Technik Organizacji Reklamy
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
Technik Organizacji Reklamy
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
Marketing usług agroturystycznych
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Dzień dobry, Cieszymy się, że wybrali Państwo nasz portal internetowy EKO, OZE ekoenergia.pl Zespół “Ecoeurope.eu” Sp. z o.o. Wita Państwa serdecznie w.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Super Express dziennik XXI wieku. Super Express - lider w swojej klasie ! formą unikatowa wśród dzienników ogólnopolskich czytelnictwem wiodąca pozycja.
Przygotowanie materiałów reklamowych
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Google AdWords.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Agencjasukurs Oferta reklamowa 2012/13 agencjasukurs Oferta reklamowa Kwartalnik skomputeryzowanych nauczycieli bibliotekarzy OFERTA REKLAMOWA Biblioteka.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Najlepszy adres w stolicy
Internet to nie tylko gry
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Reklama akustyczna
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Komunikacja w reklamie: Reklama ambientowa. Katarzyna
Copywriting Karolina Stróżyk
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak

REKLAMA PRASOWA Jest to forma promocji, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa. To dobre medium dla utrzymania świadomości istnienia produktu na rynku.

REKLAMA PRASOWA

ZALETY PRASY

Prasa angażuje odbiorcę

Jakość - czasopisma

Reklamy w prasie są precyzyjne

REKLAMA PRASOWA, a grupa docelowa - przykłady

Prasa lokalna - relatywnie niski koszt

Prasa lokalna - aktualizacja

KREATYWNOŚĆ

Dłuższy zasięg oddziaływania Wynikający z przechowywania prasy i przeglądania na nowo.

EFEKTYWNOŚĆ Selekcja geograficzna + Selekcja grup docelowych = kierowanie produktu do grup potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez firmę produktów

Reklama prasowa - namiastka produktu

Insert Popularna forma dystrybucji wraz z gazetą ulotek, gazetek reklamowych lub próbek produktu (np. szamponu czy wody toaletowej).

XXI WIEK Obecnie do środków przekazu reklamy prasowej zalicza się zarówno tradycyjną formę jak i jej multimedialny odpowiednik czyli e-gazeta, e- wydanie.

XXI WIEK

Zalety e-wydań w porównaniu do tradycyjnej formy prasy Możliwość w zakresie wyszukiwania Szybkość dostawy,dostępu Interaktywność Cena

Aktywne linki w ogłoszeniach w e-wydaniach płatnych pozwalają mierzyć faktyczną skuteczność reklam, a aktywne adresy owe – nawiązać natychmiastowy kontakt.

RODZAJE PRASY PRASA CODZIENNA CZASOPISMA -gazety ogólnopolskie-miesięczniki -gazety lokalne- tygodnikiCECHY: -informacje uważane są za wiarygodne-informacje specjalistyczne -słaba jakość ilustracji-funkcja rozrywkowa i edukacyjna -krótki “żywot” gazety-przywiązanie czytelników -dominują proste formy reklamowe (ogłoszenia)-długie “życie”czasopisma nastawione na natychmiastowe zachowania-dominują reklamy emocjonalne i informacyjne -informacje powinny być bieżące (promocje itp)-dobra jakość ilustracji

RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Drobne ogłoszenia – krótkie ogłoszenia z jednej kategorii. 1.SPRZEDAM/KUPIĘ 2.MOTORYZACJA 3.SZUKAM/PROPOZYCJE PRACY ★ Drobne ogłoszenia z ilustracjami (RAMKOWE) zazwyczaj: 1.MOTORYZACJA 2.NIERUCHOMOŚCI

RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama modułowa - w jej skład wchodzą wszystkie rodzaje reklam PRÓCZ OGŁOSZEŃ DROBNYCH, PRAWNYCH I PUBLICZNYCH LOKALNE OGÓLNOKRAJOWE ❖ kolorowe ❖ elementy graficzne

RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama lokalna - skierowana do konkretnego segmentu odbiorców w obrębie lokalnym 1.lokalne firmy 2.lokalne organizacje 3.osoby prywatne

RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama ogólnokrajowa-reklamują się w niej zazwyczaj firm ogólnokrajowe np: 1.sieci marketów 2.hotele 3.restauracje Reklama wspólna - LOKALNA +OGÓLNOKRAJOWA planowanie i zamawianie opłacanie

REKLAMA PRASOWA, skuteczność ●ogłoszenie w czasopiśmie może być lepiej zapamiętane i dostrzeżone ●prasa drukowana jest uważana za mniej pospieszną niż treści wirtualne INTERNET = SZYBKOŚĆ, POBIEŻNOŚĆ -> rzadko kiedy klikamy w banery reklamowe ●reklamy w prasie są mniej irytujące w odbiorze ●możemy wybrać grupę docelową której chcemy pokazać daną reklamę

Wady reklamy prasowej PRASA CODZIENNA duża ilość ogłoszeń reklamowych ograniczenia kolorystyczne, a także jakościowe rekomendacje przez znane twarze “tracą głos”- TRACĄ NA SKUTECZNOŚCI trudności w dotarciu do młodych ludzi -> wolą kolorowe CZASOPISMA średni czas czytania - ok.30 min DUŻO REKLAM POZOSTAJE NIEZAUWAŻONYCH

Wady reklamy prasowej CZASOPISMO wysokie koszta umieszczania reklam wysoka cena czasopism konieczne składanie zamówień reklam z dużym wyprzedzeniem (CZASOPISMA SĄ WYDAWANE RAZ NA JAKIŚ CZAS)

Elementy reklamy prasowej ●Wizerunek produktu ●Tekst ●Opisy ●Wyjaśnienia ●Ilustracja ●Logo ●Informacja o firmie

Zasady tworzenia reklamy prasowej 1. NAGŁÓWEK

Rodzaje nagłówków ●Nagłówek wskazujący na nowość - “Nowa lepsza forma…” “Nowe mieszkania od dewelopera” ●Emocjonalny ●Wskazujący na korzyść - “Załóż konto w banku i zarób dodatkowe 100złotych” ●Pobudzający ciekawość - ciekawy slogan, nad którym się zastanawiamy. “Nic co dobre nie trwa wiecznie, złap okazje zanim ucieknie Ci sprzed nosa” ●Chwalmy się - “najlepszy, wyjątkowy, niepowtarzalny”

Zasady tworzenia reklamy prasowej 2. TEKST: ●przedstawia i wyjaśnia ●powinien mieć formę krótkich zdań tworzących krótkie paragrafy

Zasady tworzenia reklamy prasowej 3. SLOGAN:

Slogan ●Slogan - hasło, które w dużym skrócie mówi mniej więcej tym, o czym będzie mówiła cała kampania marketingowa danego produktu czy przedsiębiorstwa.jest motywem przewodnim każdej kampanii, która ma na celu promocję danego produktu. „No i fajnie” (McDonald's, 2014)

Zasady tworzenia reklamy prasowej 3. UKŁAD GRAFICZNY:

Artykuł sponsorowany Forma reklamy w prasie bądź Internecie. Zlecany przez agencje reklamową (pisany przez copywritera albo osobę z redakcji”. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale w mniejszy bądź większy sposób promuję dany produkt czy firmę. Opłaty za art. sponsorowane są często podobne do cen tradycyjnych reklam.

Artykuł sponsorowany

Ceny reklamy prasowej