POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Współpraca z zewnętrznymi organizacjami i instytucjami w działaniach prozdrowotnych Szkoły Podstawowej im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie Andrzej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Współpraca SP 97 z pozaszkolnymi placówkami i organizacjami edukacyjnymi Rok szkolny 2015/2016.
Raport o stanie komputeryzacji bibliotek Biblioteki publiczne wobec rozwoju usług elektronicznych (potencjał i wykorzystanie) BARBARA BUDYŃSKA.
Belgia.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Wybrany cel: PASJA DO NAUKI
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Programowanie z eTwinning
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Programy nauczania.
Prowadzenie debat w szkole
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Komisja Europejska w Polsce
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
IM. BUDOWNICZYCH PORTU PÓŁNOCNEGO
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Program profilaktyczno-wychowawczy
3D students – dialoGue, democracy,digital
ZSOiZ im. Jana Pawła II w Gryfowie Śląskim
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
ZINTEGROWANA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA GIMNAZJUM NR 2 w  ANDRYCHOWIE Przegląd działań
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie w liczbach
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Anna Jarzębowska – Krześniak
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2019/2020
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Badanie efektywności w bibliotekach pedagogicznych w roku 2015
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI – FENOMEN NA SKALĘ ŚWIATOWĄ Biblioteki pedagogiczne to unikalny (jedyny na świecie) model sieci bibliotek przeznaczonych dla nauczycieli. Zostały powołane w Polsce w latach 20. XX wieku. Dzisiaj działają jako nowoczesne centra wspierania edukacji. Np. fotografia przedstawiająca najstarszą bibliotekę pedagogiczną w Polsce BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNE OBECNIE 272 bibliotek 1240 zatrudnionych nauczycieli bibliotekarzy 569 393 użytkowników 2 600 946 odwiedzin rocznie Gromadzą specjalistyczne zbiory naukowe, zwłaszcza z zakresu pedagogiki, psychologii i polityki społecznej, dla nauczycieli i kandydatów na nauczycieli wszystkich poziomów nauczania. 16 mln zbiorów (?) Dane liczbowe dotyczące zbiorów (graf z podziałem na typy zbiorów?) Np. fotografie przedstawiające zbiory biblioteczne od najstarszych do współczesnych [Kalisz?] Prowadzą specjalne działania na rzecz szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców: lekcje biblioteczne i zajęcia edukacyjne, projekty edukacyjne, wystawy edukacyjne, konkursy dla dzieci i młodzieży, warsztaty dla nauczycieli, konferencje i szkolenia dla nauczycieli, spotkania dla rodziców. Dane statystyczne (i/lub grafiki) obrazujące liczbę oraz różnorodność form działania (+ liczba uczestników?) Np. fotografie ilustrujące różnorodność form działania Wspomagają pracę bibliotek szkolnych w zakresie organizacji i zarządzania.