Bank Drugiej Ręki „Daj rzeczom drugie życie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Społeczności w Internecie
Advertisements

Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego?
Co to jest IPO? IPO jest unikalnym w skali kraju ośrodkiem, chroniącym najmłodsze dzieci pozbawione opieki własnych rodziców przed sieroctwem.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wszystko co musisz wiedzieć o marnowaniu jedzenia!
Fundacja A. R. T. Przeciw Przemocy, ul
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
XVII Sesja Dzieci i Młodzieży.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Organizacje pozarządowe w procesie absorpcji - obszary współpracy
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Nasza „mała” demokracja
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Wdrażanie Osi I Przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury w latach Poddziałania –
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wiosenny festiwal sprzątania
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Języki obce.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców Konferencja prasowa ARC Rynek i Opinia Sport Management Polska ul. Słowackiego października.
ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE POLAKÓW. Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor
Projekt „Postawmy na komunikację”
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Bank Drugiej Ręki „Daj rzeczom drugie życie” Wyniki badania przedsiębiorców Kuba Wygnański

Informacje o badaniu FIRMA BADAWCZA TNS OBOP TEMAT: Społeczna odpowiedzialność biznesu – opinie kadry zarządzającej   TERMIN REALIZACJI BADANIA: 22 grudnia 2009 – 7 stycznia 2010 r. PRÓBA Przedstawiciele kadry zarządzającej, czyli osoby z zarządu firmy lub z dyrekcji reprezentujący firmy zatrudniające powyżej 50 pracowników. Próba miała zasięg ogólnopolski. Zrealizowano 200 wywiadów. METODOLOGIA BADANIA: Badanie telefoniczne (CATI).

Społeczna odpowiedzialność biznesu – sporo do zrobienia

Odpowiedzialność Znajomość terminu społeczna odpowiedzialność biznesu wśród przedsiębiorców Zna słowo Nie zna słowa Zna znaczenie Nie zna znaczenia 30% 61% 55 % 45 %

Odpowiedzialność Jakie działania podejmowane przez przedsiębiorstwa mogą być Pana(i) zdaniem zaliczone do społecznej odpowiedzialności biznesu? n=70 (osoby, które zadeklarrowały, że spotkały się z terminem i znają jego znacznie) podejmowanie w firmie dobrowolnych działań na rzecz ochrony środowiska, takich jak np. oszczędzanie wody, energii, papieru, sortowanie śmieci 74% przestrzeganie przepisów prawa w prowadzonej działalności biznesowej (np. prawa pracy, ochrony środowiska, regulacji branżowych itp.) 73% dobrowolne działania na rzecz pracowników firmy lub inwestycje w pracowników, np. finansowanie przez firmę szkoleń lub nauki w szkole, finansowanie zakładowej drużyny koszykówki 69% odpowiednie utylizowanie zużytego sprzętu, mebli 61% angażowanie pracowników w wolontariat, działania na rzecz społeczności lokalnej lub określonych celów (np. zbieranie przez pracowników funduszy na określony cel społeczny) 56% podejmowanie działań filantropijnych, charytatywnych lub przekazywanie na nie funduszy inne, jakie? 6% trudno powiedzieć 1%

Odpowiedzialność Czy w ciągu ostatnich dwóch lat któreś z tych działań były podejmowane w Pana(i) przedsiębiorstwie? Jeśli tak, to które. Nie chodzi nam tutaj o działania podejmowane w ramach podstawowej działalności Pana(i) firmy, instytucji. N=200 dobrowolne działania na rzecz pracowników firmy lub inwestycje w pracowników, np. finansowanie przez firmę szkoleń lub nauki w szkole, finansowanie zakładowej drużyny koszykówki 79% odpowiednie utylizowanie zużytego sprzętu, mebli przestrzeganie przepisów prawa w prowadzonej działalności biznesowej (np. prawa pracy, ochrony środowiska, regulacji branżowych itp.) 77% podejmowanie w firmie dobrowolnych działań na rzecz ochrony środowiska, takich jak np. oszczędzanie wody, energii, papieru, sortowanie śmieci 76% podejmowanie działań filantropijnych, charytatywnych lub przekazywanie na nie funduszy 60% zangażowanie pracowników w wolontariat, działania na rzecz społeczności lokalnej lub określonych celów (np. zbieranie przez pracowników funduszy na określony cel społeczny) 33% inne, jakie? 4% żadne, nie podejmowaliśmy jeszcze takich działań 1% trudno powiedzieć 2%

Formy zaangażowania społecznego – ma rzecz organizacji pozarządowych Powiedział(a) Pan(i), że Pana(i) firma podejmuje działania filantropijne, charytatywne lub przekazuje na nie fundusze. W jakiej formie jest to realizowane? n=119 (przedstawiciele firm, które w ciągu ostatnich dwóch lat podejmowały działania filantropijne) przekazywanie pieniędzy 78% przekazywanie produktów 48% wolontariat pracowników 18% w innej, jakiej? 9% trudno powiedzieć 1%

1% CIT ? 58% wyraża poparcie dla pomysłu wprowadzenia mechanizmu przekazywania 1% podatku CIT na rzecz organizacji pozarządowych. sprzeciw wobec niegospodarności instytucji rządowych dobre doświadczenia i duże nagłośnienie 1% PIT - możliwość zrobienia czegoś dobrego bez zbytniego wysiłku Ostatnio mówi się o tym, że oprócz możliwości odpisu przez osoby fizyczne 1% PIT na rzecz organizacji pożytku publicznego należałoby wprowadzić analogiczny mechanizm dla firm, czyli możliwość przekazywania 1% CIT na cele pożytku publicznego. Czy Państwa firma skorzystałaby z takiej możliwości przekazywania 1% CIT na cele pożytku publicznego? N=200 zdecydowanie tak 37% 58% raczej tak 21% raczej nie 9% 18% zdecydowanie nie trudno powiedzieć 24%

Dobroczynność i wolontariat w Polsce – powody do zmartwień? Z badań CBOS (luty 2010) wynika, ze w minionym roku większość Polaków (58%) starała się w jakiś sposób pomagać osobom potrzebującym. Blisko połowa (49%) co najmniej raz przekazała pieniądze na cele dobroczynne, ponad jedna trzecia (37%) udzieliła pomocy rzeczowej, np. przekazując potrzebującym ubrania lub książki, a co ósmy dorosły Polak (12%) przynajmniej raz bezinteresownie poświęcił innym własną pracę lub ofiarował swoją usługę*. * Odsetki nie sumują się do 100 ponieważ można było wskazać kilka odpowiedzi.

Używane - Jeszcze nie śmieci

Regulacje dotyczące odpadów Świadomość konieczności regulowania kwestie utylizacji specyficznych typów odpadów jest stosunkowo szeroka. Jak ocenia Pan(i) wprowadzenie tego rodzaju przepisów z punktu widzenia korzyści, jakie przynoszą one dla środowiska? N=200 zdecydowanie potrzebne 85% umiarkowanie potrzebne 12% zupełnie niepotrzebne 1% trudno powiedzieć 2% Na ile wprowadzenie tych (dotyczących odpadów elektrycznych i elektronicznych oraz wielkogabarytowych, które nakładają obowiązek pozbywania się odpadów poprzez oddanie takiego sprzętu do uprawnionego odbiorcy – firmy zajmującej się zbiórką odpadów elektrycznych i elektronicznych) regulacji mieniło w praktyce działania Państwa firmy? n=190 (osoby, które oceniły, że przepisy te w stopniu znacznym, średnim lub znikomym dotyczą ich firmy) w znacznym 17% w średnim 32% w znikomym 34% w żadnym 11% trudno powiedzieć 6%

Problem E-waste damping - na świecie ok Problem E-waste damping - na świecie ok. 130 tys komputerów dziennie wychodzi z użycia – czy wiemy co się z nimi dzieje?

Używane - jeszcze nie śmieci Jak często w ciągu ostatnich 2 lat zdarzało się Państwa firmie pozbywać przedmiotów, które mogłyby być jeszcze używane przez inne instytucje lub osoby: Sprzęt komputerowy N=200 Ani razu Rzadko 1-2 razy Wielokrotne 47% 39% 14% Co na ogół działo się z nimi? n=105 (osoby reprezentujące firmy, które rzadko lub wielokrotnie pozbywały się w ciągu ostatnich dwóch lat sprzętu komputerowego, który mógłby jeszcze być używany) trafiały na śmietnik 2% były przekazane wyspecjalizowanej firmie recyklingowej 46% przekazywane były w gronie pracowników lub ich rodzin 13% przekazane zostały lokalnej organizacji pozarządowej 7% przekazane zostały instytucji, która sama przekazuje je dalej potrzebującym inne 20% trudno powiedzieć 5%

Używane - jeszcze nie śmieci Jak często w ciągu ostatnich 2 lat zdarzało się Państwa firmie pozbywać przedmiotów, które mogłyby być jeszcze używane przez inne instytucje lub osoby: Meble biurowe N=200 Ani razu Rzadko 1-2 razy Wielokrotne 64% 31% 5% Co na ogół działo się z nimi? n=72 (osoby reprezentujące firmy, które rzadko lub wielokrotnie pozbywały się w ciągu ostatnich dwóch lat mebli biurowych, które mogłyby jeszcze być używane) trafiały na śmietnik 15% były przekazane wyspecjalizowanej firmie recyklingowej 24% przekazywane były w gronie pracowników lub ich rodzin 21% przekazane zostały lokalnej organizacji pozarządowej 7% przekazane zostały instytucji, która sama przekazuje je dalej potrzebującym 11% inne 14% trudno powiedzieć 8%

Używane - jeszcze nie śmieci Przepisy regulujące gospodarkę odpadami zabraniają wyrzucania: sprzętu, urządzeń elektronicznych, przedmiotów wielkogabarytowych na śmietnik. Mimo to istnieje wiele firm, które w badaniu przyznają, że w ten właśnie sposób pozbywają się niechcianych rzeczy. Działo się tak w przypadku 2 % firm pozbywających się sprzętu komputerowego i 15% firm pozbywających się mebli. Najbardziej popularnym sposobem pozbywania się używanych rzeczy jest przekazywanie ich wyspecjalizowanej firmie recyklingowej. Do nich trafia aż 46% sprzętu komputerowego i 24 % używanych mebli. Tylko w przypadku 27% firm na ogół sprzęt komputerowy przekazywany był do ponownego używania. Firmy dzielą się w podobnym stopniu z własnymi pracownikami, jak z organizacjami pozarządowymi.

Strona popytowa - czego potrzebują organizacje ? Ankietowane organizacje zapytano o hipotetyczną sytuację, w której mogłyby przeznaczyć na dowolne cele dodatkowe, swobodne pieniądze. Na „liście marzeń” królują niepodzielnie twarde inwestycje. Zdecydowanie najczęściej dodatkowe pieniądze zostałyby spożytkowane na zakup sprzętu. 30% ankietowanych organizacji stwierdziło, że byłby to sprzęt biurowy, komputery itp., a 45% kupiłoby raczej inny sprzęt związany z obszarem działań organizacji. 26% zainwestowałoby w remont lub powiększenie lokalu, 12,9% w oprogramowanie komputerowe. Badania KLON/JAWOR 2008 (próba N=4000 organizacji)

Kto ma się tym zająć? Firma recyklingowa – to znany już adres. Korzystanie z ich usług jest proste. Jest to z pewnością ważny powód, dla którego używane rzeczy nie trafiają do potrzebujących ich organizacji pozarządowych. Większość badanych firm (74%) uważa, że istnienie instytucji pośredniczącej w przekazywaniu produktów jest potrzebne. Taka opinia przedsiębiorców wynika raczej z zaufania wobec innych, już im znanych organizacji, a mniejszym z potrzeb praktycznych. 38 % firm deklaruje, że gdyby była taka potrzeba korzystali by z pomocy, ale więcej bo 47% zajęłoby się kwestią odpadów samodzielnie. Czy Pan(i) zdaniem jest potrzebne powoływanie instytucji, których celem jest pośrednictwo w przekazywaniu produktów potrzebującym? N=200 zdecydowanie tak 36% 74% raczej tak 38% raczej nie 12% 23% zdecydowanie nie 11% trudno powiedzieć 3%

Ciągle ograniczone wykorzystywanie pośredników 56% z osób na kierowniczych stanowiskach twierdzi, że ich firmy nie korzystały z żadnej instytucji pośredniczącej w przekazywanie darów. Znajomość i wsparcie instytucji pośredniczących Nazwa organizacji Znajomość Wsparcie Caritas 99% 38% Bank Żywności 78% 10% Dobroczyńca Roku 43% 2% Forum Odpowiedzialnego Biznesu 19% 1% Serwis internetowy daryrzeczowe.pl 23% 0% Bank Drugiej Ręki 8 % Akademia Rozwoju Filantropii 20% Żadnej instytucji 56% Odsetki nie sumują się do 100 ponieważ można było wskazać kilka odpowiedzi.