ALMADA – dobre praktyki transportowe
Almada 174 000 mieszkańców
Uciążliwości
Wizja 2001 Almada dokona zmian funkcjonalnych i urbanistycznych aby promować nowe wzorce zachowań komunikacyjnych, co będzie wsparte przez multimiodalny system transportowy, który zapewni dostępność miejsc pracy i innych funkcji miejskich. Presja na środowisko i zużycie energii w sektorze transportu będzie mniejsze a jakość życia w Almadzie będzie rosła.
„Almada lepsza bez samochodów” kampania skierowana do użytkowników samochodów Użytkownicy byli zachęcani do pozostawienia pojazdów w garażu w czwartki w zamian otrzymywali szereg korzyści takich jak: tańsze bilety na komunikację miejską zniżki do obiektów sportowych i kulturalnych zniżki do sklepów (10-30%)
Pakiet powitalny dla nowych mieszkańców w ciągu 2 miesięcy zidentyfikowano 600 nowych mieszkańców, do których została skierowana akcja „pakiet” zawierał wyczerpujące informacje o transporcie publicznym (m.in. rozkłady jazdy, mapy) oraz darmowe bilety aby zachęcić do skorzystania z transportu publicznego nowi mieszkańcy chętniej zmieniają swoje zachowania komuniakcyjne
linie autobusowe przeznaczone do obsługi osób starszych, żyjących w rejonach oddalonych od głównych korytarzy transportowych brak stałych przystanków, możliwość wejścia na pokład w każdym miejscu na trasie cała trasa linii jest wymalowana na jezdni
Rewolucja w centrum miasta drastyczne ograniczenie ruchu i budowa linii tramwajowej przez całe centrum miasta pedestranizacja i stworzenie deptaka na głównej ulicy handlowej
Rewolucja w centrum miasta
Rewolucja w centrum miasta
2002 2017
Modal split
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!