Ewaluacja szkoleń w Giżycku 10.01.2016 - 4.03 2016 Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki – Miasto Alytus” Nr 2015-1-PL01-KA201-016644, Program Erasmus +, Akcja Partnerstwa Strategiczne Ewaluacja szkoleń w Giżycku 10.01.2016 - 4.03 2016
Zgodnie z programem szkolenia ewaluacja odbywała się każdego dnia, po zakończeniu części warsztatowej. Z uwagi na charakter grupy uczestników (grupa dwujęzyczna) zdecydowano się na ewaluację metodami graficznymi oraz przy pomocy narzędzi on line. Ewaluację, wybranymi przez siebie metodami, prowadziło 5 pracowników Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku.
Zastosowane metody ewaluacji: Termometr Tarcza strzelnicza Do kieszeni,(walizki)? do kosza? Koło ewaluacji Mapa pogody Mapa myśli – Mind Mup Ankieta ewaluacyjna -forma tradycyjna - formularz Google
Przedmiot ewaluacji: Atmosfera panująca w grupie Atrakcyjność spotkania Praca grupowa Stopień zaangażowania uczestników, poziom aktywności Satysfakcja z udziału Zainteresowanie problematyką Realizacja celów
Przedmiot ewaluacji c.d.: Przydatność treści w dalszej pracy Mobilizacja do dalszych działań Stopień trudności materiału Zdobyta wiedza Przygotowanie merytoryczne prowadzącego Umiejętność przekazywania treści
Ewaluacja w Grupie 1 Tarcza strzelnicza Termometr Do kieszeni, czy do kosza? Koło ewaluacji
Ewaluacja w Grupie 2 Co zabieram do walizki, co wyrzucam? Tarcza strzelnicza
Ankieta (Google Drive) w Grupie 2
Ewaluacja w Grupie 3 Tarcza strzelnicza Do kieszeni, czy do kosza ? Termometr
Ewaluacja w Grupie 4 Tarcza strzelnicza Koło ewaluacji Przydatność Atmosfera pracy
ma Ewaluacja w Grupie 5 Termometr Koło ewaluacji Mapa pogody Róża wiatrów
Mapa myśli Mind Mup w Grupie 5
Ankieta (Google Drive) w Grupie 5
Ewaluacje codzienne miały wpływ na dopasowanie treści programowych do potrzeb uczestników szkoleń.
Czego zabrakło? dostosowania stopnia trudności do możliwości więcej czasu na zajęcia szybszego tempa pracy na zajęciach czasu do utrwalenia zdobytej wiedzy krótkich narzędzi do wykorzystania na lekcji z uczniem
Czego zabrakło? c.d. za mało praktyki, za dużo teorii kilku wersji programów do obsługi tablic internetowych konstruktywnego wykorzystania czasu pracy grupowej podziału uczestników na poziomy wg wiedzy i umiejętności.
Na zakończenie szkolenia w Giżycku wszyscy uczestnicy wypełnili tradycyjną ankietę ewaluacyjną.
Które z poruszanych zagadnień wydają się Panu/i najbardziej przydatne Które z poruszanych zagadnień wydają się Panu/i najbardziej przydatne. Które z nich najbardziej się Panu/i podobały? Socrative, Learning Apps, Prezi, Mind Mup, Google Drive, Pixton, Minstructor. Jakiej tematyki Pana/i zdaniem zabrakło? O jakie zagadnienia należy wzbogacić szkolenie w przyszłości? Programów wykorzystywanych w szkoleniu przedmiotów zawodowych, pracy w grupach z litewskimi nauczycielami. Inne uwagi dot. szkolenia: Profesjonalizm prowadzącego, szkolenia bardzo ciekawe - możliwość poznania osób z innego kraju- wspólna wymiana doświadczeń. Więcej takich projektów, bardzo efektywnie i intensywnie spędzony czas.
Dziękuję za uwagę