Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
10 błędów / wg E. Cochran’a /
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Prof. Aleksander Surdej
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Organizacja wspomagania szkół
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Wprowadzenie teoretyczne
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Nasza droga do Wojciech Materna Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka Wschodni Klaster Informatyczny.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Ministerstwo Finansów
Częstochowa, 1 marca 2007 r. Społeczeństwo informacyjne w Częstochowie Opinie uczniów na temat zajęć dydaktycznych prowadzonych w ramach projektu „Społeczeństwo.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Doskonalenie relacji uniwersytet otoczenie na przykładzie wybranych uczelni technicznych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy lub miasta. W ramach budżetu partycypacyjnego.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Doskonalenie przepływu wiedzy w organizacji publicznej Raport z badań w UM w Lęborku Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Konferencja: Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego, Katowice/Rybnik, 18 września 2008 r.

F.W. Taylor, Wydajność pracy urzędników państwowych, 1915 Motto „Co się tyczy jednak ilości pracy wykonywanej przez naszych urzędników, to jest ona bardzo mała, można powiedzieć, że urzędnik państwowy wykonywa przeciętnie połowę, a nawet 1/3 tej ilości pracy, jaką w ogóle, nie podlegając zmęczeniu, może wykonać człowiek” F.W. Taylor, Wydajność pracy urzędników państwowych, 1915 2008 ???

Plan prezentacji Cel Podstawowe pytania Model Sveiby’ego Wybrane wyniki badań w UM Lębork Wnioski

Cel badania Zbadanie możliwości wykorzystania modelu Sveiby’ego do doskonalenia jakości zarządzania zasobami wiedzy w organizacji publicznej

Podstawowe pytania W jaki sposób polepszenie przepływów wiedzy może wpłynąć na funkcjonowanie Urzędu Miasta? Czy urząd ewoluuje w kierunku organizacji opartej na wiedzy?

Model Sveiby’ego

Badanie ankietowe - UM w Lęborku Ankieta pilotażowa, Ok. 50% pracowników dobranych losowo, Analizowano przepływy wiedzy pomiędzy jednostkami, strukturą wewnętrzną i zewnętrzną urzędu.

Obraz Urzędu Miejskiego (1) jednostki organizacyjne Urzędu pracownicy Urzędu PLN (€) otoczenie Urzędu (bliższe i dalsze)

Obraz Urzędu Miejskiego (2) kierownictwo Urzędu PLN (€) klient wewnętrzny klient zewnętrzny

Doskonalenie przepływu wiedzy między pracownikami Nieformalna komunikacja ustna Względnej swobodzie wymiary poglądów (52%) towarzyszą obawy przed dzieleniem się wiedzą (44%) Brak programu pomagającego pracownikom zdobyć wiedzę, potrzebną do pełnienia funkcji (94%)

Doskonalenie przepływu wiedzy w strukturze wewnętrznej Urzędu Trudności w uzyskaniu jednoznacznych odpowiedzi w sprawie występowania systemu IT (40% uznało, że system istnieje i 85% korzysta z Intranetu) 88% pracowników uważa, że nie istnieje baza danych (BIP ?), 13% twierdzi, że dostęp jest łatwy Pracownicy nie dostrzegają możliwości, które daje system i preferują tradycyjne metody pracy.

Doskonalenie przepływu wiedzy między podmiotami otoczenia Urząd angażuje się z rozwój lokalnej społeczności (100%) Urząd wspiera (96%), organizuje lub patronuje wydarzeniom kulturalnym i akcjom społecznym w mieście (85%) Urząd wzmacnia więzi z mieszkańcami (mój UM)

Doskonalenie przepływu wiedzy pracownicy – struktura wewnętrzna - otoczenie Informacje od klientów uzyskuje kierownik (40%), pracownik (15%) Podstawową formą komunikacji z otoczeniem jest Internet, telewizja lokalna i ogłoszenia w prasie Problemem jest przetwarzanie informacji od klienta - 40% respondentów twierdzi, że wnioski nie są rozpatrywane Połowa respondentów twierdzi, że wnioski klientów powinny mieć wpływ na pracę urzędu

Doskonalenie przepływu wiedzy pracownicy – struktura wewnętrzna - otoczenie Niechęć do tradycyjnego (szkolnych) metod doskonalenia wiedzy Zbyt rzadko organizowane szkolenia 62% twierdzi, że korzystając z systemu informatycznego wspomagającego pracę, NIE doskonalą swoich kompetencji

Wnioski (1) - słabości Pracownicy nie widzą całości działań Urzędu lecz tylko fragment Pracownicy nie dostrzegają korzyści płynących z systemu informatycznego Konieczna jest koordynacja programu szkoleń i motywowanie pracowników do dzielenia się wiedzą Klienci powinni znać drogę zgłaszania wniosków oraz ich wykorzystania w pracy Urzędu a język urzędników musi być czytelny dla klientów.

Wnioski (2) - atuty Otwartość władz – ANKIETA Czynny udział w inicjatywach lokalnych Aktywność w relacjach z otoczeniem buduje zaufanie pomiędzy UM i mieszkańcami Lęborka

Dziękuję za uwagę