SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
Advertisements

Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Agata Blady, Komunikado PR,
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Inicjatywa studencka na miarę XXI wieku. Plan prezentacji ● 1. Czym jest BiznesZone? ● 2. Przedsięwzięcia związane z projektem ● 3. Kim są odbiorcy projektu.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
OBECNIE CAŁA POLSKA ŻYJE REKORDOWO WYSOKĄ KUMULACJĄ W NAJPOPULARNIEJSZEJ LOTERII W KRAJU. KAŻDY Z NAS LICZY NA TO, ŻE DZIŚ WIECZOREM TO ON BĘDZIE SKAKAŁ.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Metody komunikacji.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Innowacja w planowaniu mediów
Internet to nie tylko gry !!!
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ O WSPÓŁPRACY Z BRAINOBRAIN
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie
HOOP - Dzień Przytulania
Pomysł na promocję książki.
ZKM przypomnienie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Okno na Hooptymistyczny świat
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Nic Nac’s Mixer Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych.
9 TRENDÓW W PR.
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
KURS SOCIAL MEDIA MARKETING SKUTECZNA STRATEGIA KOMUNIKACJI –CZĘŚĆ 1
Social media marketing część 2
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA Komunikacja w sieci Koncept strategiczny jako podstawa komunikacji BIG IDEA Content

KOMUNIKACJA W SIECI Internet to jedno z istniejących obecnie mediów. Komunikacja w ramach portali społecznościowych będzie charakteryzować się często tymi samymi elementami, co inne media: Masowy Ekonomiczny Dedykowany Interaktywny Ultraszybki Mierzalny

KOMUNIKACJA W SIECI Spontaniczność Kolokwialność Sytuacyjność Multimedialność Zasięg Automatyzacja Dynamiczność

KONCEPT STARTEGICZNY JAKO PODSTAWA KOMUNIKACJI Sposób komunikowania się z odbiorcą To pewnego rodzaju opowieść o produkcie/marce, która przekazywana zostaje odbiorcy Właśnie na tym etapie podejmuje się decyzje o stylu przekazywanych treści (np. czy będą one przekazywane w sposób ekspercki czy humorystycznie)

Jaki powinien być skuteczny koncept strategiczny? Na koncept strategiczny składają się dwa podstawowe elementy: big idea czyli kluczowy komunikat content czyli treści

skuteczny koncept strategiczny

BIG IDEA Kluczowy komunikat, przekazywany w kampanii To zamysł, jaki przyświeca twórcom kampanii Jest on ściśle związany z grupą docelową, do której ma trafić oraz z produktem/marką/ideą, jaką ma promować

big idea – przykład: profil facebookowy znanej marki tabletek przeciwbólowych APAP Przekaz został skierowany do osób cierpiących na migrenę – regularnie zmagających się z bólem głowy. Na podstawie poniższego postu można stwierdzić, że big idea jaka przyświecała twórcom mogła dotyczyć przełamywania myślenia o bólu i brzmieć następująco: Nie należy godzić się z bólem. Nie warto się do niego przyzwyczajać i traktować jako normalność. Możesz coś zmienić. Zwalczyć ból.

Zupełnie inna big idea została opracowana w przypadku konkurencyjnej firmy Ibuprom Na podstawie analizy fanpage’a, można zauważyć, że motywem przewodnim był tutaj ból jako codzienna sytuacja, dobrze znana każdemu z nas, odnosząca się nie tylko do aspektów cielesnych / medycznych. Tutaj big idea mogła być np. taka: Każdy z nas, choć raz doświadczył bólu. To codzienność, z którą spotyka się wiele osób. Może być on pretekstem do integracji i budowania wzajemnych relacji.

Powyższe przykłady wskazują kluczowy komunikat Powyższe przykłady wskazują kluczowy komunikat. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na fakt, że mimo zbliżonego produktu, założona big idea, wpłynęła na zupełnie odmienny sposób komunikatu z odbiorcą

CONTENT Content marketing to marketing treści, którego celem jest komunikacja z odbiorcą za pomocą tworzenia atrakcyjnych, przydatnych i wartościowych treści. Pozwala on na budowanie długotrwałych relacji z adresatem przekazu, przez co coraz chętniej wykorzystywany jest w reklamie i licznych działaniach promocyjnych. Content marketing dotyczy wszystkich treści publikowanych za pomocą Internetu, takich jak np. artykuły, filmy video, posty, gify, zdjęcia itd. Zagadnienie to jest związane również z tzw. marketingiem wirusowym, w którym świadomość marki budowana jest poprzez dobrowolne udostępnianie treści przez samych odbiorców

Konstrukcja treści na serwisach społecznościowych Tworząc content do mediów społecznościowych, należy zwrócić uwagę: Czy jest przydatna – daje wiedzę odbiorcy? Czy jest zaskakująca dla odbiorcy? Czy jest zabawna – potrafi wywołać uśmiech? Czy jest inspirująca? Czy może rozwijać zainteresowania i pasje? Czy jest związana z marką?

Konstrukcja treści na serwisach społecznościowych Nie tylko treść, ale i forma. W mediach społecznościowych ogromnie duże znaczenie ma forma komunikatu. To co w pierwszej chwili przyciąga uwagę odbiorcy to obraz. Jest wiele sposobów jego prezentacji, co dobrze widać na przykładzie Facebooka

SPOSÓB NA CONTENT Treści publikowanych przy pomocy kanałów społecznościowych jest niezliczenie wiele. Warto zastanowić się, jak wyróżnić się wśród konkurencji. Oto kilka sprawdzonych metod: BRAND HERO REAL-TIME MARKETING STORYTELLING USER GENERATED CONTENT

BRAND HERO Czyli tzw. maskotka marki. Jej zadaniem jest zazwyczaj oswojenie konsumenta z marką, ocieplenie jej wizerunku. Osobowość maskotki marki powinna reprezentować charakter przedsiębiorstwa. Może śmieszyć, wzruszać, rozczulać. Powinna wzbudzać emocje, przez co budowana jest głębia marki. W kreowaniu brand hero social media dają wyjątkową możliwość komunikowania się wymyślonego brand hero bezpośrednio z odbiorcą. Wiele ze stworzonych dotąd brand heroesów stało się prawdziwymi ambasadorami marki i na stałe weszło do świata pop kultury. Jednym z dobrze znanych barnd hero w kampaniach społecznościowych były M&M’sy. Każdy kolor miał swój odrębny profil na Facebooku i reprezentował odmienny charakter. Internauci mieli możliwość wybrać swojego ulubionego i prowadzić z nim zabawne rozmowy

REAL-TIME MARKETING Real-time marketing daje możliwość zdobycia dużej popularności niewielkim kosztem i w stosunkowo krótkim czasie. Treści przekazywane odbiorcom w czasie rzeczywistym powinny charakteryzować się autentycznością i dobrym zrozumieniem komentowanego wydarzenia. Należy również być przygotowanym na reakcje odbiorców. Dobrym przykładem real-time marketingu może być działanie coca-coli, która w szybkim tempie odpowiedziała na wprowadzenie przez Facebooka nowych emotikonów dotyczących reakcji na posty:

REAL-TIME MARKETING

REAL-TIME MARKETING Media społecznościowe wyróżnia spontaniczny charakter. To właśnie w ich ramach omawiane są bieżące wydarzenia ze świata. Ułatwia to możliwość udostępniania treści natychmiast, bez opóźnień i uzyskiwania zgody. Dobra komunikacja w social mediach często przejawia się poprzez natychmiastowe odpowiedzi i nawiązania do sytuacji, które mogą poruszyć Twoją grupę odbiorców. Real-time marketing daje możliwość zdobycia dużej popularności niewielkim kosztem i w stosunkowo krótkim czasie

STORYTELLING To metoda, która święci triumfy w reklamie. Nic tak nie przyciąga uwagi odbiorcy, jak ciekawa opowieść. To przecież bardzo naturalny sposób komunikacji, funkcjonujący od wielu tysięcy lat. Dobrze zbudowana opowieść buduje w odbiorcy zainteresowanie, zaciekawienie i wzbudza wiele emocji (np. wzruszenie, rozbawianie lub gniew). W social media storytelling może zostać rozbudowany na wiele poszczególnych kanałów, zbliżać do bohaterów opowieści, a każdy publikowany post może stać się kolejną częścią opowieści, na której finał czeka wielu fanów

STORYTELLING Dobrze znanym przykładem storytellingu w mediach społecznościowych są Facjecje. Profil, w ramach którego wiarygodne dialogi prowadzą postacie historyczne, poeci romantyzmu, a nawet greccy bogowie:

USER GENERATED CONTENT Coraz częściej znane marki, nie tylko generują content do swoich odbiorców, ale również publikują treści tworzone przez swoich fanów. Ta prosta metoda często jest miłym zaskoczeniem, które generuje duże zaangażowanie. No bo jak tu nie polubić własnego zdjęcia lub wpisu? Takie działania w swojej kampanii social media wprowadziła m.in. firma Starbucks:

FUNKCJE TREŚCI SOCIAL MEDIA Treści w social media powinny być różnorodne i dopasowane do konkretnego serwisu społecznościowego. W strategii social media powinieneś założyć tworzenie contentu o następujących funkcjach: inspirowanie przekierowanie na stronę sprzedaż zaangażowanie porady kreowanie wizerunku konkursy

PYTANIA sprawdzające Jakie cechy wyróżniają komunikację w sieci? Co to jest koncept strategiczny? Co to jest BIG IDEA? Jaka powinna być konstrukcja treści w social media? Czym różni się brand hero od storytellingu? Na czym polega real-time marketing?