Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

Custom Curriculum Zarządzanie kontem – tworzenie własnego programu nauczania.
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Kierunki rozwoju platformy eduPortal w projekcie
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
ABC e-learningu.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Wanda Klenczon Biblioteka Narodowa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
E-learning (kurs dla uczniów)
Idea oceniania kształtującego
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Tworzenie ankiet online
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Kurs - OK zeszyt.
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Sopocka Akademia Tenisowa
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Platforma monitorowania
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA dr hab. inż. Marek Cieciura Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA 23 listopada 2017 roku

Wcześniejsze informacje

Charakterystyka platformy Ponad 10 lat doświadczeń Wspomaganie samodzielnego opanowywania wiedzy przez studentów i uczniów Szybsze opanowanie i bardziej skuteczne zapamiętywanie przekazywanej wiedzy oraz umiejętności Zasady gamifikacji (grywalizacji) – motywowanie uczących się i stymulowanie ich systematyczności Sprawdzona w działalności dydaktycznej w 5 różnorodnych przedmiotach Bardzo dobre oceny studentów Szyfrowane połączenie z platformą Responsywność platformy …

Struktura platformy

Role w platformie Wykładowca – generowanie pomocy dydaktycznych na podstawie przygotowanego materiału oraz wykorzystywanie ich w prowadzonej działalności dydaktycznej m.in. do śledzenia postępów w nauce Student – opanowywanie wiedzy i umiejętności ze sprawdzaniem osiągniętego poziomu opanowania wiedzy oraz wyrażanie swojej opinii o systemie poprzez wpisy do księgi gości i wypełnianie ankiet Administrator uczelni - zarządzanie kontami studentów i wykładowców oraz przedmiotami i edycjami przedmiotów, a także przypisywanie wykładowców do przedmiotów Administrator systemu - zarządzanie listą uczelni i szkół dostępnych w systemie poprzez ich wpisywanie, usuwanie i modyfikowanie

Aktywizacja Warstwa aktywizująca obejmuje: okresy preferowane, metody grywalizacji: rankingi i przyznawane medale, automatycznie wysyłane e-maile, Możliwość zaliczenia przedmiotu na podstawie aktywności w semestrze

Test jednokrotnego wyboru Pomoce dydaktyczne Test jednokrotnego wyboru Zadanie z lukami Krzyżówka

Opracowane pomoce dydaktyczne

Tryby wykorzystywania pomocy dydaktycznych NAUKA Tryb wspomaga opanowanie wiedzy: nie ma ograniczeń na czas rozwiązywania zadań; możliwe jest skorzystanie z podpowiedzi w różnej postaci; możliwe jest wielokrotnego sprawdzanie poprawności odpowiedzi; układ zadań nie ulega zmianie, ale w testach odpowiedzi są podawane w kolejności losowej; rozwiązujący mają możliwość zapamiętania udzielonych odpowiedzi oraz kontynuacji procesu nauki po przerwie. EGZAMINOWANIE Tryb umożliwia przeprowadzanie egzaminów z wykorzystywaniem skonfigurowanych trzech rodzajów pomocy dydaktycznych, przygotowywanych na podstawie wcześniej przygotowanych: system umożliwia skonfigurowanie egzaminu poprzez podanie wykorzystywanych pomocy oraz zasady wystawiania ocen; podczas egzaminu student podaje swoją prognozę oceny: przed rozpoczęciem egzaminu oraz po rozwiązaniu ostatniego zadania; zadania są wyświetlanie w kolejności losowej; układ zadań jest losowy; czas rozwiązywania zadań jest ograniczony; skorzystanie z podpowiedzi nie jest możliwe; sprawdzanie poprawności możliwe jest tylko jeden raz. Zadania egzaminacyjne tworzone są poprzez wybór haseł z wszystkich krzyżówek, części zadań z lukami oraz pytań z testów. Możliwe jest ich korygowanie i uzupełnianie. SAMOSPRAWDZANIE Tryb umożliwia sprawdzenie opanowanego poziomu wiedzy i umiejętności: dla każdej pomocy podaje się w jaki sposób można uzyskać wiedzę i umiejętności niezbędne do udzielania odpowiedzi określając linki (odsyłacze) do przygotowanych materiałów w postaci elektronicznej w formie prezentacji, ebooków, audiobooków czy własnych lub zewnętrznych opracowań; dla każdej pomocy określa się preferowany okres nauki, w którym rejestrowane są wyniki w wysokości uzyskanej w tym okresie; w każdym momencie możliwe jest ustawienie okresu "Happy hours", w których rejestrowane jest 75% uzyskanego wyniku poza powyższymi okresami rejestrowane jest 50% uzyskanego wyniku; czas rozwiązywania poszczególnych pomocy jest ograniczony; korzystanie z podpowiedzi nie jest możliwe; sprawdzanie poprawności możliwe jest tylko jeden raz; układ zadań jest losowy w celu możliwe kompletnego opanowania wiedzy.

Dostarczanie i sprawdzanie wiedzy

Aktywizowanie korzystających z platformy Stymulowane jest systematyczne korzystanie z systemu poprzez: wprowadzenie preferowanych okresów opanowywania wiedzy; monitorowanie trybu Nauka: częstości korzystania z pomocy, uzyskanych wyników i wysyłanie emaili aktywizujących o rozpoczęciu okresów preferowanych; monitorowane trybu Samosprawdzanie: wyświetlanie na bieżąco wykazu pomocy dla których nie uzyskano 100% wyników oraz wysyłanie emaili przypominających o zbliżaniu się do końca okresów preferowanych.

Przykładowe pomoce

Przykładowe wyniki w trybie Samosprawdzanie

Dodatkowe aktywności

Narzędzia komunikacji System umożliwia zbieranie opinii, uwag i propozycji korzystających z systemu: księga gości; ankieta o przedmiocie; ankieta o platformie E-NAUKA; ankieta o wykładach; formularz kontaktowy.

Przykładowe zasady wystawiania ocen

Generowanie propozycji ocen

Moduł wykładowcy

Moduł studenta

Planowany rozwój platformy Aktywizacja za pomocą SMS-ów, Możliwość bieżącego sprawdzania opanowanej wiedzy za pomocą tzw. wejściówek i zejściówek w postaci testów jednokrotnego wyboru Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami - FAQ Obliczanie w trybie Egzaminowanie dla każdej pomocy: frakcji braku odpowiedzi; wskaźnika łatwości; ocena mocy różnicującej przy pomocy współczynnika korelacji punktowo-dwuseryjnej; oraz ocena rzetelności testu przy pomocy współczynnika 20 Kudera-Richardsona Kolejne rodzaje pomocy dydaktycznych: pytania hybrydowe i wielokrotnego wyboru; pytania przyporządkowywania, porządkowania i klasyfikacji; zadania łączenia w pary; zadania opisowe. Wersje systemu w języku angielskim i w języku rosyjskim ...

Podsumowanie

Opinie studentów Prawdziwe znaczenie komputera ujawni się wówczas, gdy stanie się on kontrolowanym przez ucznia narzędziem wspomagającym naukę – Pat Nolan (amerykański prawnik i polityk) Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce – Alan Alexander Milne (angielski pisarz – autor Kubusia Puchatka, z wykształcenia matematyk)

Dziękuję za uwagę