ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Rozliczanie wniosków o płatność w ramach projektów POIiŚ Wola Ducka - Otwock, września 2013r.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs – rozwój dialogu społecznego w ochronie zdrowia DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA Warszawa,
Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel
Małopolski Urząd Wojewódzki Wydział Certyfikacji i Funduszy Europejskich Kwalifikowalność wydatków w projektach POWT Rzeczpospolita Polska – Republika.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Kielce, 9 października 2014 r. Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Jak wygrać z Generatorem Wniosków o Płatność PO KL Klub Kierownika Projektu Poznań, r. Alina Stachowiak, Biuro Koordynacji Projektów.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Usługa PUE-ZUS (Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Olsztyn, 8 września 2016 r. MAŁY RUCH GRANICZNY. 2 OKRES OSOBY KRAJOWE RAZEM KRAJOWE OSOBY ZAGRANICZNE RAZEM ZAGRANICZNE ŁĄCZNIE KRAJOWE I ZAGRANICZNE.
KOSZTY DZIAŁALNOŚCI EWELINA CHOJNACKA. DEFINICJA KOSZTÓW wyrażone w pieniądzu, celowe i dające efekt gospodarczy zużycie: a)rzeczowych składników aktywów.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
e-SKŁADKA – nowy wymiar rozliczeń
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
Podstawy rachunkowości
Kwalifikowalność wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Łódź, dn r. DAINA 1 PROGRAM MIĘDZYNARODOWY NCN.
e-SKŁADKA – nowy wymiar rozliczeń
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Rozliczanie wydatków w projektach – wniosek o płatność
Wielkopolski Regionalny
Zwrot opłaty za uczestnictwo w spotkaniu
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
FUNDUSZ POŻYCZKOWY „NOWY MAŁOPOLSKI PRZEDSIĘBIORCA”
Otwarta firma Jak zgłosić firmę bądź instytucję do programu?
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Kalendarz na rok szkolny 2009/2010
Aby zmienić wygląd kalendarza, można zastosować nowy szablon projektu.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Finansowanie zadań oświatowych
Wyjazdy dydaktyczne i szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Sierpień 2009 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
Prezentacja skierowana do absolwentów
FUN CALENDAR 2004 Mechafix.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla pracowników administracyjnych.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” SPOTKANIE INFORMACYJNE DLA PARTNERÓW KRAJOWEJ SIECI.
Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach
Zapis prezentacji:

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Aby przejść do wniosku o płatność należy podświetlić umowę a następnie nacisnąć żółtą kopertę z zieloną strzałką

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Należy nacisnąć utwórz wniosek o płatność

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Należy wpisać daty od 01-09-2017 do 30-11-2017 Należy nacisnąć postęp finansowy

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Eksport pliku Należy nacisnąć zestawienie dokumentów

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Eksport pliku Należy nacisnąć „dodaj” przy odpowiednim numerze zadania realizowanego przez danego partnera Każdy dokument wprowadzamy osobno poprzez naciśnięcie „dodaj”

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Eksport pliku Przy listach płac wpisujemy wszystkie daty zapłaty (ZUS, FP, podatek poprzez „dodanie” kolejnej daty Po kliknięciu w okienko pojawi się lista należy wybrać z listy „nie dotyczy” Przy wprowadzaniu „oświadczenia” dotyczącego wkładu własnego niepieniężnego – nr księgowy to numer noty księgowej, NIP wystawcy Listy płac, delegacje

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH 1) Nazwa towaru lub usługi W przypadku rozliczania wynagrodzeń: Imię i nazwisko, funkcja/stanowisko w projekcie, informacja o rozliczaniu kwoty netto bądź brutto wynagrodzenia (w zależności, jaką kwotę wynagrodzenia partner rozlicza w danym wniosku o płatność), kwota kwalifikowana wynagrodzenia danej osoby, okres za jaki wypłacone jest wynagrodzenie, rodzaj umowy, liczba godzin. Jeśli lista płac obejmuje również składki ZUS pracodawcy i Fundusz Pracy wówczas wykazuje się jedynie samą listę. Jeśli lista płac nie obejmuje składek ZUS pracodawcy i Funduszu Pracy wówczas wykazuje się osobno listę płac i ZUS DRA. W przypadku rozliczania delegacji Imię i nazwisko osoby delegowanej/cel i miejsce wyjazdu/datę wyjazdu; W przypadku rozliczania zakupu wyposażenia Spinki Sprzęt i wyposażenie zakupione do Szkolnego Punktu Informacji i Kariery w nazwa szkoły w nazwa miejscowości ( np. laptop, drukarka, flipchart, fotel obrotowy, szafa) W przypadku rozliczania materiałów biurowych, pomocy dydaktycznych Materiały biurowe zakupione do Szkolnego Punktu Informacji i Kariery w nazwa szkoły w nazwa miejscowości Rodzaj identyfikatora- proszę o wpisywanie numer NIP przy dokumentach takich jak: np.: Lista płac, delegacja, oświadczenie o wkładzie niepieniężnym- przy wszystkich dokumentach nie posiadających NIP na dokumencie, należy podać NIP wystawcy dokumentu!!! Data zapłaty - proszę wpisać datę faktycznie zapłaconego wydatku, natomiast w pozycji UWAGI proszę wpisać datę refundacji tego wydatku w przypadku, gdy wydatek nie został poniesiony z konta projektowego Kwota dokumentu brutto – kwota dokumentu brutto nie może być niższa niż kwota Wydatków kwalifikowalnych. Np. lista płac – przy realizacji dwóch zadań przez partnera np. zadanie 4 i zadanie 5, kwota brutto powinna być podana z listy natomiast kwota kwalifikowalna rozdzielona na zadania. w tym VAT- wpisujemy VAT ogólny z dokumentu natomiast jeśli pojawi się sytuacja, że na dokumencie będą różne stawki VAT proszę w UWAGI wpisać stawkę VAT i kwotę np. stawka VAT 23% 36 zł stawka VAT 8% 10 zł Dofinansowanie - system sam przelicza kwotę - natomiast może się okazać, iż jest ona inna niż ta zaksięgowana u Państwa - należy wpisać ją ręcznie z dokumentu tak jak zostało to zaksięgowane. Kategoria podlegająca limitom - w przypadku wkładu własnego niepieniężnego wybieramy z listy wkład rzeczowy Wydatki w ramach limitu - wpisujemy kwotę z oświadczenia o wkładzie własnym niepieniężnym

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH W liście należy wybrać kategorie kosztów: - Inne/specyficzne wydatki w ramach projektu dla wszystkich wydatków

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Eksport pliku Po wprowadzeniu wszystkich pozycji należy nacisnąć zapisz

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Eksport pliku Po wprowadzeniu wszystkich dokumentów i zapisaniu należy nacisnąć przycisk Eksport do pliku.xls - gotowy plik należy wysłać do Lidera

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Po skorygowaniu zestawienia dokumentów w SL 2014 (wersja szkol.) proszę o naciśnięcie zielonego znacznika (tj. zweryfikuj/zatwierdź dokument)

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Po naciśnięciu funkcji sprawdzenie wniosku pojawiają się błędy proszę sprawdzić czy pojawiają się błędy tylko w zestawieniu dokumentów, reszta uwag Państwa nie dotyczy. W systemie występują dwa rodzaje komunikatów o błędach/niespójnościach: czerwone – blokujące pomarańczowe - informujące Należy sprawdzić czy nie występują błędy

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH załącznik nr 3 Nazwa Partnera/Numer ………………………………………………………………………………….. Wydatki bezpośrednie Rok budżetowy - Na podstawie załącznika "zestawienie dokumentów potwierdzajacych poniesione wydatki" Na podstawie wyciągu z ksiąg rachunkowych wniosek o płatność miesiąc kwota wydatkowana zgodnie z wnioskiem o płatność BP (UE+BP) JST kwota wydatkowana zgodnie z wnioskiem o płatność m-cznie UE -85% BP - 5% JST - 10% I kwartał styczeń 0,00   luty marzec suma II kwartał kwiecień maj czerwiec III kwartał lipiec sierpień wrzesień IV kwartał październik listopad grudzień Wydatki pośrednie kwota rozliczana ryczałtem

ZESTAWIENIE DOKUMENTÓW FINANSOWYCH WAŻNE !!!!! Załącznik nr 3 musi być zgodny z ZESTAWIENIEM DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH PONIESIONE WYDATKI w SL2014 Proszę o dokładne sprawdzanie kwot!!! Proszę w załączniku nr 3 o uzupełnienie kwot kosztów pośrednich !!! Koszty pośrednie wylicza się proporcjonalnie do wydatków bezpośrednich !!!