Media Alternatywne
Media Ogólne Jest to klasa mediów, do której w większości można zaliczyć wszystkie media tradycyjne, najczęściej o charakterze ogólnokrajowym czy regionalnym. Media ogólne opierają się na założeniu, w którym ich oferta jest przygotowywana z myślą o najszerszej grupie odbiorców. Z założenia opierają się na ułożonych ramówkach czy play listach w taki sposób, aby zaspokoić gusta szerokich grup odbiorców.
Media Alternatywne To wszelkie alternatywy dla mediów ogólnych, związane są z modelem, w których zachęcają konsumenta do korzystania oferując najczęściej w zamian określone korzyści (poza informacją czy rozrywką). Najczęściej tą korzyścią jest dostępność, łatwość i swoboda korzystania z przekazu mediowego przez konsumenta.
Przykłady Mediów Alternatywnych
Blogi Blog — rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery. Blog od wielu innych stron internetowych różni się zawartością. Niegdyś weblogi utożsamiano ze stronami osobistymi (czy domowymi). Dziś ten pogląd jest nieaktualny, wciąż jednak od innych stron internetowych blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści: częściej stosowana jest narracja pierwszoosobowa, a fakty nierzadko przeplatają się z opiniami autora. Ponadto można spotkać się z definicją bloga jako sposobu komunikacji
Portal internetowy Portal internetowy – internetowy serwis informacyjny poszerzony o różnorodne funkcje internetowe, dostępny z jednego adresu internetowego. W intencji twórców, ma to zachęcać użytkowników do ustawienia adresu portalu jako strony startowej w przeglądarce WWW i traktowania go jako bramy do Internetu. Zazwyczaj portal zawiera informacje będące przedmiotem zainteresowania szerokiego grona odbiorców. Jako przykładową treść portalu można podać: dział aktualnych wiadomości, prognozy pogody, katalog stron WWW, czat, forum dyskusyjne oraz mechanizmy wyszukiwania informacji w nim samym lub w zewnętrznych zasobach Internetu (wyszukiwarki internetowe).
Telewizja interaktywna Telewizja interaktywna – połączenie zaawansowanych metod przekazu łączących telewizję i innych formy komunikacji (sieć Internet, telefonię) w celu zaangażowania odbiorcy w transmitowane treści. Odbiorca może mieć wpływ na nadawane treści, tworzyć ramówkę stacji lub brać aktywnie udział w tworzeniu programu, jak również zadawać pytania prezenterom i ich gościom. Telewizja interaktywna zmienia tradycyjny model przekazywania pasywnego treści w model, gdzie odbiorca w głównej mierze decyduje co i jak chce oglądać.
Telewizja Interaktywna: aMazing TV - telewizja w ramach sieci Multimedia Polska iTV- pierwsza polska telewizja interaktywna 4fun.tv - interaktywno-muzyczna
Serwis społecznościowy Serwis społecznościowy – serwis internetowy, który istnieje w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. Tworzy tak zwane media społecznościowe
The koniec Przygotowały: Romek Krasnoperow Krzysztof Jezierski