PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Advertisements

Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
W okresie lipiec-wrzesień studentów WOiG, w tym 27 studentów studiów II stopnia kierunków Geografia i Gospodarka przestrzenna wzięło udział w programie.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI HOTELARSTWO
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Prezentacja Katedry Turystyki
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Katedra Ekonomiki Edukacji, Komunikowania i Doradztwa
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Młodszy Tester Oprogramowania
Karta usługi – zasady wypełniania
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Doradca finansowy.
Specjalność: MARKETING
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
Kierunek: Zarządzanie
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Wielkopolski Regionalny
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Informacje na temat korzyści z udziału w projekcie
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Zarządzanie Studia II stopnia
Zgłoszenie do konkursu
Międzynarodowy Rynek Pracy
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ W EŁKU prowadzony przez
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zasady finansowe
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ Tytuł projektu: STREFA ROZWOJU KOMPETENCJI: nowoczesny program przygotowywania studentów Wydziału Turystyki i Rekreacji AWF w Poznaniu do wejścia na rynek pracy

CEL GŁÓWNY PROJEKTU CELEM GŁÓWNYM projektu STREFA ROZWOJU KOMPETENCJI (SRK) jest przygotowanie, w okresie od 01.12.2016 do 30.11.2018, 200 studentów (120K,80M) studiujących stacjonarnie na dwóch ostatnich semestrach studiów I lub II stopnia, w latach akademickich 2016/2017 i 2017/2018, na Wydziale Turystyki i Rekreacji Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu (WTiR, AWF) do wejścia na rynek pracy poprzez rozwój i wyposażenie ich w kompetencje i kwalifikacje oczekiwane przez pracodawców.

CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU ROZWÓJ KOMPETENCJI: KOMUNIKACYJNYCH - 200 os. z zakresu umiejętności interpersonalnych i współpracy w interdyscyplinarnych zespołach w zakresie PRZEDSIĘBIORCZOŚCI - 200 os. w tym proaktywności, prowadzenia własnej firmy na rynku usług turystycznych i rozumienia środowiska pracy pracodawców z branży ANALITYCZNYCH - 200 os. w zakresie samoorganizacji, planowania i twórczego rozwiązywania problemów metodą Design Thinking http://designthinking.pl/co-to-jest-design-thinking/

CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU WYPOSAŻENIE W KWALIFIKACJE: ZAWODOWE - 200 osób. w specjalnościach wskazanych przez pracodawców z branży jako deficytowe INFORMATYCZNE - 200 osób w zakresie obsługi branżowych systemów rezerwacyjnych KOMUNIKACYJNE - 20 osób w zakresie porozumiewania się j. migowym, szczególnie ważnym w branży usług turystycznych i rekreacji.

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH Cele będą rozwijane 4 uzupełniającymi się narzędziami, wśród których są: Certyfikowane szkolenia (CS) Zajęcia warsztatowe (ZW) przekażą uczestnikom wiedzę i zestaw narzędzi. Zadania metodą projektu (Z) Wizyty studyjne (W), poprzez rozwiązywanie konkretnych studiów przypadków, pozwolą na wykorzystanie ich w praktyce i trening umiejętności.

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH ZAJĘCIA DLA WSZYSTKICH uczestników zdiagnozowane jako wspólne luki kompetencyjne absolwentów kierunku TiR (każde: (20gr.x10os.x25h) po 10 grup x 10 osób w każdym z dwóch lat trwania projektu ● ZW1: KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE w zakresie umiejętności interpersonalnych, pracy w interdyscyplinarnych zespołach ● ZW2: KOMPETENCJE w zakresie PRZEDSIĘBIORCZOŚCI i prowadzenia firmy na rynku turystycznym ● ZW3: KOMPETENCJE ANALITYCZNE w zakresie planowania, pracy innowacyjną metodą projektową Design Thinking

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH każdy uczestnik projektu bierze udział w 2 zajęciach wybranych podczas badania wstępnego z CAFETERII wsparcia rozwijającego wg potrzeb, (w tym min. 1 z obsługi systemów rezerwacyjnych): KWALIFIKACJE ZAWODOWE(w tym INFORMATYCZNE)obejmujące: obsługę systemów rezerwacyjnych: CS1 – CS3, CS5-CS8 CS1: Obsługa 4 systemów rezerwacyjnych wykorzystywanych w biurach podróży: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 16 godz./2 dni) CS2: Obsługa klienta w biurze podróży z wykorzystaniem systemów rezerwacyjnych: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 32 godz./4 dni) CS3: Zaawansowane elementy systemów rezerwacyjnych wykorzystywanych w biurach podróży: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. 5 os. x 16 godz./2 dni) CS5: Kasjer lotniczy: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1gr. x 5 os. x 112 godz./14 dni), kurs oparty na GDS Amadeus – rezerwacje lotnicze CS6: Konsultant biura podróży: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. x 56 godz./7 dni), kurs oparty na GDS Amadeus – rezerwacje hotelowe oraz wynajem samochodów

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH każdy uczestnik projektu bierze udział w 2 zajęciach wybranych podczas b. wstępnego z CAFETERII wsparcia rozwijającego wg potrzeb:   CS7: Obsługa systemu zarządzania hotelem i rezerwacji hotelowych Chart: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 32 godz./4 dni)  CS8: Obsługa systemu zarządzania obiektami sportowymi - GymManager: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 9 godz./1 dzień)  CS9: Programowanie PHP/SQL dla serwisów internetowych w branży turystycznej: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. x 72 godz./9 dni) KWALIFIKACJE / KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE obejmujące: CS4: Praktyczny kurs dla specjalistów ds. turystyki w języku angielskim: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. x 56 godz./7 dni) CS10: Kurs języka migowego: usługa szkoleniowa wraz z egzaminem (2 cykle x 1 gr. x 10 os. X 70 godz.)  ZW4: Komunikacja międzykulturowa w biznesie turystycznym: (2 cykle x 2 gr. x 15 os. x 16 godz./2 dni)

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH ZADANIA PRAKTYCZNE W FORMIE PROJEKTOWEJ - TEMATY Z1: Business plan przedsięwzięcia turystycznego/ rekreacyjnego Z2: System identyfikacji wizualnej produktu turystycznego Z3: Badania ruchu turystycznego w atrakcjach turystycznych Z4: Badania ruchu turystycznego w miejscowościach i regionach turystycznych Z5: Badania zachowań turystycznych Z6: Rozwiązania innowacyjne w turystyce i rekreacji Z7: Systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach turystycznych Z8: Wizerunek przedsiębiorstwa turystycznego Z9: Ocena ryzyka w działalności turystycznej Z10: Kreowanie nowych produktów turystycznych Z11: Opracowanie www/bloga/vloga o tematyce turystycznej Z12: Przygotowanie eventu turystycznego/rekreacyjnego Z13: Analiza wybranych zagranicznych rynków Z14: Współpraca międzynarodowa w turystyce Z15: E-business w turystyce.

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH Wizyty studyjne w poznańskich biurach podróży W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: ○ strategiami marketingowymi biur podróży ○ tworzeniem oferty dla różnych segmentów rynku ○ nowoczesnymi formami komunikacji z klientem na rynku turystycznym ○ systemami informacji marketingowej w firmach touroperatorskich ○ procesami obsługi klienta w biurze podróży - obserwacja uczestnicząca.

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH Wizyty studyjne w poznańskich hotelach W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: ○ nowoczesnymi systemami dystrybucji usług hotelarskich ○ zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie hotelarskim ○ systemem informacji marketingowej i badania marketingowe w hotelarstwie ○ strategiami marketingowymi przedsiębiorstw hotelarskich ○ Customer Relationship Management w hotelarstwie.

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH Wizyty studyjne w poznańskich organizacjach turystycznych W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: Zapoznanie z ○ plasowaniem produktów turystycznych na rynkach zagranicznych ○ nowymi wyzwaniami i funkcjami regionalnych organizacji turystycznych ○ nowymi wyzwaniami i funkcjami lokalnych organizacji turystycznych ○ nowoczesnymi formami promocji regionu ○ współpracą sieciową w tworzeniu produktów turystycznych.

NARZĘDZIA REALIZACJI CELU GŁÓWNEGO I SZCZEGÓŁOWYCH Wizyty studyjne w jednostkach samorządu terytorialnego W programie uwzględniającym realizację projektu przewidziano zapoznanie z: ○ planowaniem rozwoju turystyki ○ marketingiem terytorialnym i kreowaniem marki turystycznej miejsca ○ źródłami finansowania rozwoju turystyki w regionach, z uwzględnieniem funduszy strukturalnych UE ○ zarządzaniem atrakcjami turystycznymi ○ współpracą międzyregionalną oraz partnerstwo na rzecz rozwoju turystyki ○ polityką UE w zakresie turystyki.

ŚCIEŻKA STUDENTA W PROJEKCIE 3 szkolenia obowiązkowe dla każdego 1/ew. 2/do wyboru – w tym min. jedno certyfikowane z rezerwacji komputerowych 1 wizyta studyjna z listy pracodawców (hotele, biura podróży, jednostki samorządu terytorialnego) 8h 1 zadanie praktyczne w formie projektu (40h)

HARMONOGRAM REKRUTACJI 100 osób: rok akademicki 2016/2017: grudzień 2016 100 osób: rok akademicki 2017/2018: listopad 2017 Bieżąca rekrutacja uzupełniająca do projektu będzie odbywać się w dniach 15.11. – 30.11.2017 r.

WARUNKI REKRUTACJI KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA: formularza zgłoszeniowego z informacjami o kandydacie niezbędnymi do monitoringu, dostępnego i składanego drogą elektroniczną poprzez stronę www.awf.poznan.pl/projekt-tir  lub papierowo w biurze projektu, pok. 419 (sekretariat KETiI) czynnym: pn.-pt., w godz. 7.30-14.30 w przypadku osób niepełnosprawnych kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności

WARUNKI REKRUTACJI SELEKCJA kandydatów w oparciu o następujące kryteria: bezwzględne pierwszeństwo osób niepełnosprawnych mężczyźni: 3pkt. (min. wskaźnik 40%) średnia. z ostatniego roku 3,51 – 4,00 (1pkt), 4,01 - 4,50 (2pkt.), 4,51 i wyżej (3pkt.) zaangażowanie w rozwój uczelni: koła naukowe, samorząd studentów itp. (2pkt.: min. 1 organizacja) uczestnictwo w projektach naukowych, publikacje/konferencje (3pkt.: min. 2 z ww.) Zgłoszenia formalnie poprawne, o zbyt niskiej liczbie punktów umieszczane będą na liście rezerwowej. Po etapie oceny z uczestnikami projektu zawarte zostaną umowy dot. charakteru wsparcia.

WARUNKI REKRUTACJI Po etapie rekrutacji wszyscy uczestnicy projektu zostaną objęci: BADANIEM BILANSU KOMPETENCJI i KWALIFIKACJI: test samooceny wraz z wyborem szkoleń oraz zadań, które chcieliby Państwo realizować w ramach ścieżki wsparcia (dla osób. zainteresowanych szkoleniami w j. angielskim dodatkowa weryfikacja kompetencji językowych) WEJŚCIOWYCH: przed rozpoczęciem wsparcia WYJŚCIOWYCH: po zakończeniu wsparcia w celu zbadania jego efektywności (analogiczne badanie) 12-miesięcznym MONITORINGIEM losu absolwenta

PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA – EDUKACJA - ROZWÓJ Tytuł projektu: STREFA ROZWOJU KOMPETENCJI: nowoczesny program przygotowywania studentów Wydziału Turystyki i Rekreacji AWF w Poznaniu do wejścia na rynek pracy Kierownik projektu: dr Katarzyna Majchrzak Koordynator projektu ds. organizacji i monitoringu: dr Karolina Ratajczak Biuro projektu: Magdalena Grupa, pok. 419 Strona projektu: www.awf.poznan.pl/projekt-tir