Wszyscy jesteśmy zdolni!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość
Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Moja szkoła w procentach
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
„Zielone szóstaki”.
dr Aldona Kopik mgr Monika Zatorska INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Twórcza aktywność dziecka
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Planowanie kariery zawodowej uczniów
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Co dalej po gimnazjum ? LICEUM..? ZAWODÓWKA..?? TECHNIKUM..?
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
MOJE HOBBY MUZYKA.
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
KOMPETENCJE vs. KWALIFIKACJE Biuro Karier UAM Kontakt
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?. Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
TRUDNY WYBÓR…. TO WŁAŚNIE W GIMNAZJUM MŁODZIEŻ PO RAZ PIERWSZY PODEJMUJE DECYZJĘ W SPRAWIE WYBORU ZAWODU I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W WIĘKSZOŚCI MŁODZI.
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Moja przyszłość edukacyjno – zawodowa
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
WYMARZONY ZAWÓD.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Dzień Książki w grupie 0d
Zapis prezentacji:

Wszyscy jesteśmy zdolni! „Prawdziwe szczęście jest rzeczą wysiłku, odwagi i pracy.”  Honoré de Balzac  Zajęcia z doradztwa zawodowego dla uczniów VII klasy szkoły podstawowej Wszyscy jesteśmy zdolni!

Wszyscy jesteśmy zdolni!

Czy wszyscy ludzie są zdolni? Ćwiczenie Czy wszyscy ludzie są zdolni? ?

8 rodzajów inteligencji wg H. Gardnera Źródło: http://tiny.pl/g1w4f [dostęp 12.06.2017 r.]

Inteligencja matematyczno-logiczna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią liczyć, rozwiązywać zagadki logiczne, eksperymentować, wyciągać wnioski. Są zorganizowane systematyczne, dokładne, potrafią myśleć abstrakcyjnie, lubią porządek i jasno zdefiniowane zadania. Często uczą się poprzez robienie notatek, schematów Poprzez rozwiązywanie zagadek, zadań matematycznych, rozwiązywanie problemów, liczenie, układnie historyjek obrazkowych, wymyślanie, wspólne gotowanie, majsterkowanie, planowanie wycieczek, prowadzenie domowego budżetu. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja matematyczno-logiczna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią liczyć, rozwiązywać zagadki logiczne, eksperymentować, wyciągać wnioski. Są zorganizowane systematyczne, dokładne, potrafią myśleć abstrakcyjnie, lubią porządek i jasno zdefiniowane zadania. Często uczą się poprzez robienie notatek, schematów Mechanik samochodowy, kucharz, księgowy, detektyw, bankier, statystyk, analityk, informatyk, architekt, inżynier Poprzez rozwiązywanie zagadek, zadań matematycznych, rozwiązywanie problemów, liczenie, układnie historyjek obrazkowych, wymyślanie, wspólne gotowanie, majsterkowanie, planowanie wycieczek, prowadzenie domowego budżetu. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja językowa Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią czytać, słuchać, pisać, opowiadać, przemawiać. Lubią zabawy ze słowami. Często są systematyczne i uporządkowane. Poprzez rozwiązywanie zagadek, krzyżówek, szarad, czytanie bajek, śpiewanie, recytację wierszy, kończenie rozpoczętych bajek, wymyślanie opowiadań, pisanie pamiętników, wystąpienia oratorskie. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja językowa Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią czytać, słuchać, pisać, opowiadać, przemawiać. Lubią zabawy ze słowami. Często są systematyczne i uporządkowane. Sprzedawca, kelner, przedstawiciel handlowy, dziennikarz, pisarz, poeta, copywriter, polityk, tłumacz, korektor. Poprzez rozwiązywanie zagadek, krzyżówek, szarad, czytanie bajek, śpiewanie, recytację wierszy, kończenie rozpoczętych bajek, wymyślanie opowiadań, pisanie pamiętników, wystąpienia oratorskie. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja wizualno-przestrzenna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią rysować, nie mają problemów z czytaniem map, wykresów, schematów, tabel. Mają dobre wyczucie koloru, myślą obrazowo, robią notatki w formie rysunków i wykresów. Myśląc używają wyobraźni i obrazów. Są wrażliwe na otaczające przedmioty, kolory i wzory. Lubią rysować, rzeźbić i wytwarzać, używając kolorów i różnego typu materiałów. Poprzez tworzenie obrazów, rysunków, wykresów, czytanie map i wytyczanie drogi na podstawie mapy, przedstawianie informacji w postaci graficznej, nagrywanie filmów, tworzenie prezentacji komputerowych, map myśli. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja wizualno-przestrzenna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią rysować, nie mają problemów z czytaniem map, wykresów, schematów, tabel. Mają dobre wyczucie koloru, myślą obrazowo, robią notatki w formie rysunków i wykresów. Myśląc używają wyobraźni i obrazów. Są wrażliwe na otaczające przedmioty, kolory i wzory. Lubią rysować, rzeźbić i wytwarzać, używając kolorów i różnego typu materiałów. Krawcowa, dekorator wnętrz, malarz, architekt, rzeźbiarz, twórca gier komputerowych, reżyser, żeglarz, nawigatorzy, pilot, operator filmowy, przewodnik, projektant mody, fotograf, mechanik, chirurg. Poprzez tworzenie obrazów, rysunków, wykresów, czytanie map i wytyczanie drogi na podstawie mapy, przedstawianie informacji w postaci graficznej, nagrywanie filmów, tworzenie prezentacji komputerowych, map myśli. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja muzyczna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Są wrażliwe na muzykę i dźwięki, ton głosu. Często uczą się poprzez słuchanie. Chętnie słuchają muzyki, lubią słuchać audiobooków, uczą się języków obcych ze słuchu. Poprzez grę na dowolnym instrumencie, słuchanie muzyki przed i w czasie pracy/czytania, śpiewanie, wymyślanie melodii, relaksację przy muzyce. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja muzyczna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Są wrażliwe na muzykę i dźwięki, ton głosu. Często uczą się poprzez słuchanie. Chętnie słuchają muzyki, lubią słuchać audiobooków, uczą się języków obcych ze słuchu. Osoby zajmujące się nagłośnieniem, muzyk, piosenkarz, tancerz, aktor Poprzez grę na dowolnym instrumencie, słuchanie muzyki przed i w czasie pracy/czytania, śpiewanie, wymyślanie melodii, relaksację przy muzyce. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja kinestetyczna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią prace ręczne, prace mechaniczne. Najchętniej uczą się poprzez wykonywanie konkretnych zadań. Zapamiętują wtedy gdy same coś wykonają. Mają szybki refleks, nie lubią siedzieć długo w jednym miejscu. Fryzjer, kucharz, cukiernik, mechanik, sportowiec, aktor, tancerz, choreograf, chirurg, jubiler, rzeźbiarz. Poprzez ćwiczenia ruchowe, gimnastykę, uprawianie jakiejś dyscypliny sportowej,zabaw wymagających refleksu, wykonywanie precyzyjnych czynności manualnych, taniec, majsterkowanie, żonglowanie. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja kinestetyczna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią prace ręczne, prace mechaniczne. Najchętniej uczą się poprzez wykonywanie konkretnych zadań. Zapamiętują wtedy gdy same coś wykonają. Mają szybki refleks, nie lubią siedzieć długo w jednym miejscu. Fryzjer, kucharz, cukiernik, mechanik, sportowiec, aktor, tancerz, choreograf, chirurg, jubiler, rzeźbiarz. Poprzez ćwiczenia ruchowe, gimnastykę, uprawianie jakiejś dyscypliny sportowej,zabaw wymagających refleksu, wykonywanie precyzyjnych czynności manualnych, taniec, majsterkowanie, żonglowanie. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja interpersonalna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią uczestniczyć w zajęciach grupowych. Szybko odgadują intencje innych osób, potrafią rozwiązywać konflikty, łatwo nawiązują kontakty, dobrze prowadzą negocjacje. Poprzez kierowanie projektami, pracę w zespole,uczenie innych, udział w warsztatach efektywnej komunikacji, pełnienie różnych ról w zespole, udział w spotkaniach towarzyskich. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja interpersonalna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią uczestniczyć w zajęciach grupowych. Szybko odgadują intencje innych osób, potrafią rozwiązywać konflikty, łatwo nawiązują kontakty, dobrze prowadzą negocjacje. Sprzedawca, przedstawiciel handlowy, kelner, zawody związane z usługami, nauczyciel, psychoterapeuta, polityk, pielęgniarka, lekarz. Poprzez kierowanie projektami, pracę w zespole,uczenie innych, udział w warsztatach efektywnej komunikacji, pełnienie różnych ról w zespole, udział w spotkaniach towarzyskich. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja intrapersonalna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Mają dobrze rozwiniętą intuicję. Nie potrzebują motywacji do działania z zewnątrz. Mają dużą wiedzę na temat samego siebie, potrafią nazwać swoje cele, plany, mocne strony, a także ograniczenia. Są refleksyjne, często wybierają samodzielną pracę. Poprzez obserwację i nazywanie swoich emocji, uczuć, myśli; czytanie książek biograficznych, filozoficznych, dotyczących rozwoju osobistego, czytanie literatury i czasopism psychologicznych, pisanie, prowadzenie dziennika, medytację, szukanie odpowiedzi na pytania filozoficzne. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja intrapersonalna Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Mają dobrze rozwiniętą intuicję. Nie potrzebują motywacji do działania z zewnątrz. Mają dużą wiedzę na temat samego siebie, potrafią nazwać swoje cele, plany, mocne strony, a także ograniczenia. Są refleksyjne, często wybierają samodzielną pracę. Pisarz, poeta, kompozytor, scenarzysta, psychiatra, psycholog, pedagog, etyk, ksiądz Poprzez obserwację i nazywanie swoich emocji, uczuć, myśli; czytanie książek biograficznych, filozoficznych, dotyczących rozwoju osobistego, czytanie literatury i czasopism psychologicznych, pisanie, prowadzenie dziennika, medytację, szukanie odpowiedzi na pytania filozoficzne. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012, http://tiny.pl/g1ct4 [dostęp 6.06.2017]

Inteligencja przyrodnicza Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią pracę na świeżym powietrzu. Wszystko co jest związane z ekologią i ochroną środowiska ma dla nich duże znaczenie. Często lubią prace związane z hodowlą zwierząt lub uprawą roślin. Poprzez chodzenie na wycieczki, prowadzenie obserwacji przyrodniczych np. rozpoznawanie ptaków, uprawianie ogródka, pielęgnowanie roślin,  opiekę nad zwierzętami, oglądanie programów przyrodniczych, czytanie książek. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012.

Inteligencja przyrodnicza Cechy osób Przykładowe zawody Jak rozwijać zdolności? Lubią pracę na świeżym powietrzu. Wszystko co jest związane z ekologią i ochroną środowiska ma dla nich duże znaczenie. Często lubią prace związane z hodowlą zwierząt lub uprawą roślin. Rolnik, ogrodnik, florysta, zootechnik, weterynarz, dietetyk, ornitolog. Poprzez chodzenie na wycieczki, prowadzenie obserwacji przyrodniczych np. rozpoznawanie ptaków, uprawianie ogródka, pielęgnowanie roślin,  opiekę nad zwierzętami, oglądanie programów przyrodniczych, czytanie książek. Źródło: Między szkołą, a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin 2012.

Wykres klasy przyrodnicza językowa matematyczno – logiczna interpersonalna 5 10 15 intrapersonalna kinestetyczna muzyczna wizualno – przestrzenna

Po dzisiejszych zajęciach Umiesz określić posiadane przez siebie uzdolnienia Potrafisz określać swoje mocniejsze i słabsze strony Wiesz, w jaki sposób możesz rozwijać swoje uzdolnienia „Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz - również masz rację.” Henry Ford

Zapraszamy na kolejne zajęcia 