Porządkowanie akt osobowych studentów i pracowników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
INSTRUKCJA NABORU ELEKTRONICZNEGO
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Dział Zasobów Archiwalnych
Przekazywanie akt do Archiwum UMK
Rodzaje dokumentów biurowych
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
Dalej. Wejdź na stronę internetową uczelni. Znajdź zakładkę REKRUTACJA 2010/2011 Załóż swoje konto – otrzymasz login i hasło dostępu. dalejwstecz.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Wszyscy absolwenci będą kierowani do Państwowej Komisji Egzaminacyjnej powołanej przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty. Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej.
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Agata Papis Kaja Pilarska
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
SEMINARIUM DLA CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH WARSZAWA 19 LISTOPADA 2014 ROKU KONKURS NA CZŁONKÓW ZARZĄDÓW MEDIÓW PUBLICZNYCH.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU O PRZYZNANIE STYPENDIUM SPECJALNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (INSTRUKCJA DO ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO REGULAMINU USTALANIA WYSOKOŚCI,
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Szkolenia bhp pracowników
Zmiana imienia i nazwiska
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Rodzaje dokumentów biurowych
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Istotne zmiany - Zarządzenie Rektora nr 25 z dnia 8 lipca 2015r. w sprawie SELS Kraków, 19 listopada 2015r.
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Dyplom ukończenia studiów i suplement do dyplomu
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Kuratorium Oświaty w Opolu.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
ARCHIWIZOWANIE I NISZCZENIE MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Ordery i odznaczenia państwowe Medal Komisji Edukacji Narodowej
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Postępowanie z dokumentacją, której upłynął czasookres przechowywania
Przykładowy model podziału środków
Procedury związane z zatrudnianiem cudzoziemców
PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA
Zapis prezentacji:

Porządkowanie akt osobowych studentów i pracowników Opracował: Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny

Podstawy prawne – regulacje wewnętrzne Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2006 roku w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. z 2006 roku Nr 224, poz. 1634), Zarządzenie Nr 68/2008 Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 23 czerwca 2008 roku w sprawie: zasad składania i archiwizowania prac końcowych na studiach podyplomowych, Zarządzenie Nr 11/2009 Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 5 lutego 2009 roku w sprawie: zasad składania, poddawania procedurze antyplagiatowej i archiwizowania prac dyplomowych (licencjackich i magisterskich), Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 1996 roku Nr 62, poz. 286), poniedziałek, 27 sierpnia 2018poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Metodologia a praktyka – triumf koncepcji synkretycznej Sposób ułożenia akt osobowych kat. BE50 reguluje metodologia archiwalna, a nie przepisy o charakterze wykonawczym, W archiwistyce jako nauce występują trzy podstawowe dominanty metodologiczne – w kolejności wg priorytetu – w odniesieniu do rzeczy (przedmiotu), w oparciu o chronologię (o datę), w ujęciu alfabetycznym (od A do Z), W układzie koncepcyjnym ułożenia naszych akt osobowych wydzielono przedmiot stosując podział na komórki organizacyjne w odniesieniu do aktualnej struktury organizacyjnej, określono ramy czasowe poprzez datę zakończenia studiów lub datę ustania stosunku pracy, zastosowano także układ alfabetyczny w przedziale czasowym sprowadzonym do daty rocznej, W przypadku podejmowania kilku stosunków pracy/ prób studiów przez tą samą osobę wyodrębnia się okresy w samodzielne stadia, traktując je jako zamknięte, ale integralne całości, a na zbiorze i w wymiarze ewidencyjnym akta przekłada się do rocznika wstępującego, W przypadku opuszczenia studiów za datę wiążącą w przydziale rocznika dla zbioru przyjmuje się ostatni dokument w sprawie (w teczce) bez względu na datę pierwszego dokumentu zstępującego, poniedziałek, 27 sierpnia 2018poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Opis teczki – wizualizacja i schemat ideowy NIETYPOWE ZMIENNE zmiana nazwisk (nazw) podczas przebiegu studiów studenta i w okresie pracy pracownika, dwojakość sposobu zapisu dat skrajnych w opisie teczki - w porządku metodologicznym i na potrzeby prac bieżących poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Spis spraw studenta – dominacja układu chronologicznego poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Spis spraw pracownika – dominacja układu chronologicznego poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Zasady porządkowania akt w obrębie teczki akta w teczce układa się w porządku chronologicznym, tzn. od najstarszego dokumentu w dacie wydania, do ostatniego z tytułu ukończenia studiów (pracy), w czasie porządkowania akt usuwa się z teczki wtórniki i dokumenty krótkotrwałego znaczenia praktycznego np. kserokopie dowodu osobistego, kopie potwierdzeń wpłat, kopie zwolnień lekarskich, podania nieistotne dla przebiegu studiów (pracy), itp., podczas porządkowania akt wydziela się z teczki dokumenty osobiste studenta (pracownika) np. świadectwa dojrzałości, indeksy, legitymacje studenckie, odpisy z akt stanu cywilnego, dyplomy z wcześniejszych etapów szkolenia, itp., w procesie porządkowania akt zaleca się usuwanie części metalowych i plastikowych „koszulek” okalających poszczególne dokumenty, przy porządkowaniu akt zaleca się spinanie akt na trwale np. klipsem archiwizacyjnym, akta do Archiwum przekazuje się kolejnymi rocznikami wg daty zakończenia studiów (pracy), w układzie alfabetycznym wg kolejności nazwisk studenta (pracownika), także bez względu na sposób i formę przebiegu studiów - akta studentów, którzy nie ukończyli studiów traktuje się na równi z tymi, co studia odbyli w terminie, w tym przypadku o przydziale rocznika dla „skreślonego” decyduje ostatni dokument w teczce, skompletowane dokumenty pakuje się w teczki tekturowe wiązane, kwaśne, zaś zbiór kilku teczek w pudła archiwizacyjne z tektury falistej, w pudła przeznaczone na akta kat. „B”. poniedziałek, 27 sierpnia 2018poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Opis pudła archiwizacyjnego - widok poniedziałek, 27 sierpnia 2018poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Spis zdawczo-odbiorczy - schemat poniedziałek, 27 sierpnia 2018poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Daty skrajne (krańcowe)– priory i posteriory definicje pojęć: priori (z łac.) – przed faktem, uprzedzający, posteriori (z łac.) – po fakcie, następujący, daty skrajne (krańcowe) stosuje się w opisie teczki, i w spisie zdawczo-odbiorczym w polu pn. daty skrajne od-do, metodologicznie daty a priori i a posteriori zapisuje się w nawiasach kwadratowych np. w postaci: [2001] 2002-2005 [2007], z zapisami dat w systemie a priori - a posteriori mamy do czynienia w przypadkach, gdy akta w teczce „wymykają się” okresowi studiów studenta, tudzież pracy pracownika; i są to np. dokumenty typu RP-7, zaświadczenia o zatrudnieniu, o okresie studiów (posteriory) lub dyplomy z wcześniejszych studiów, referencje z poprzednich miejsc pracy, świadectwa urodzenia czy dojrzałości (priory), itp., daty typu priory i posteriory informują o stanie faktycznym, o faktycznej obecności dokumentacyjnej w teczce, dają też obraz tego, czego możemy się spodziewać mając wgląd do akt, a co nie zostało ujęte w momencie archiwizacji czy późniejszego przekazania akt do Archiwum. poniedziałek, 27 sierpnia 2018poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Podsumowanie – uwagi końcowe akta przekazuje się kompletnie i cyklicznie, przez pojęcia te rozumie się: zgromadzenie takiego kompletu akt z okresu studiów (pracy) absolwenta (pracownika), do którego obligują odpowiednie zapisy rozporządzeń wykonawczych, oraz systematyczne, coroczne, postępowanie archiwizacyjne na zbiorach o przynajmniej 3-letnim stażu przechowywania (wg §§ 31 i 32 instrukcji kancelaryjnej i V-ty rozdział instrukcji archiwalnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego), dokumenty osobiste nie odebrane przez absolwenta lub zwrócone pocztą podlegają włączeniu do akt studenckich, nie mniej jednak w okresie późniejszym mogą być wydane na wniosek studenta; akta do tego czasu przechowuje się w Archiwum, zaś dalszy tryb postępowania regulują dwie podstawowe zasady: akta osobiste wydaje się tylko na wyraźne życzenie zainteresowanego, i stosuje się odpowiednie adnotacje na spodniej części okładki teczki, gdzie student lub pełnomocnik kwitują odbiór dokumentów, dołączanie dokumentów luźnych do akt spraw zakończonych i wcześniej przekazanych do Archiwum odbywa się bezpośrednio i za zmianami w opisie teczki i w środkach ewidencyjnych. poniedziałek, 27 sierpnia 2018