18. LISTOPADA 2017 ROKU Aula Wojskowego Centrum Kształcenia Medycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
ZASADNICZE UWARUNKOWANIA I PRAKTYKA STOSOWANIA WYRÓŻNIEŃ ŻOŁNIERZY, BYŁYCH ŻOŁNIERZY ORAZ PODODDZIAŁÓW, ODDZIAŁÓW I INSTYTUCJI WOJSKOWYCH. M I N I S T.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Opracowali: Maciej Kukuł Kacper Pukmiel. Krzysztof Kamil Baczyński miał trudne życie jako jeden z kolumbów. Bardzo przysłużył się Polsce w czasie II wojny.
Prawa kobiet w XXI wieku
INNOWACYJNY PROGRAM KSZTAŁCENIA W KLASIE SŁUŻB MUNDUROWYCH Autorzy: JUSTYNA RATAJCZAK, ELŻBIETA MORTKA, ANDRZEJ DĄBROWSKI ROK 2010/2011 ZESPÓŁ SZKÓŁ W.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Historia Obrony cywilnej.
Jak powstała biało-czerwona szachownica- początki lotnictwa polskiego
4 PUŁK PIECHOTY LEGIONÓW
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
ZNACZENIE WIARYGODNOŚCI DANYCH O WARUNKACH GLEBOWYCH DLA POTRZEB OKREŚLENIA WARTOŚCI GRUNTÓW W PROCESIE SCALENIA I WYMIANY Anna Bielska Katedra Gospodarki.
Jego pseudonim to „Pług”.. Dzieciństwo Łukasz Ciepliński urodził się 26 XI 1913r. w Kwilczu. Był synem Franciszka Cieplińskiego i Marii. Miał siedmioro.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SIŁ ZBROJNYCH W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH POTRZEBAMI OBRONY PAŃSTWA, POTRZEBAMI SIŁ ZBROJNYCH LUB ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (art.
ZMIANY W PROGRAMIE SZKOLENIA SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA NOWELIZACJI art.98d USTAWY O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RZECZYPOSPOLITEJ.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Sześciolatek idzie do szkoły
Prawo cywilne i handlowe – zajęcia nr 1
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Ubezpieczenie wypadkowe
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Mój zawód Żołnierz.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Sześciolatek idzie do szkoły
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Karnoprawna ochrona tajemnicy zawodowej dotyczącej działalności funduszy emerytalnych II Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. ZABEZPIECZENIE EMERYTALNE.
Metoda projektu.
Rzecznik Praw Dziecka.
Walka o niepodległość Polski
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Finansowanie programu
Żołnierze wyklęci byli to żołnierze podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego, stawiający opór zbrojny próbie sowietyzacji Polski i podporządkowania.
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
1.Władze państwa polskiego na emigracji 2. Polskie państwo podziemne
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Specjalność wydawnicza
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Psychiatria dzieci i młodzieży
Normy szczególne P.M.P. względem terytorium Kazus
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Zapis prezentacji:

18. LISTOPADA 2017 ROKU Aula Wojskowego Centrum Kształcenia Medycznego im. Gen. bryg. dr. med. Stefana Hubickiego w Łodzi

Zbigniew Herbert wybitny polski poeta, eseista, dramaturg „Naród, który traci pamięć, traci także sumienie”.

JUBILEUSZ 1957 - 2017 7 listopada 1957 r. uchwałą nr 477 / 57 Rady Ministrów Wojskowej Akademii Medycznej z siedzibą w Łodzi. 19 maja 1958 r. Rozkaz 03/org. Ministra Obrony Narodowej polecający do dnia 1 lipca 1958 r. zorganizować Wojskową Akademię Medyczną na bazie Wojskowego Centrum Wyszkolenia Medycznego, Centralnego Szpitala Klinicznego w Łodzi i Centralnego Szpitala MON w Warszawie. 3 października 1958 r. odbyła się pierwsza uroczysta inauguracja roku akademickiego 1958 / 1959 Wojskowej Akademii Medycznej.

Płk dr n. hum. Czesław MARMURA   POGLĄDY NA KSZTAŁCENIE POLSKICH LEKARZY WOJSKOWYCH PRZED UTWORZENIEM WOJSKOWEJ AKADEMII MEDYCZNEJ W ŁODZI (1918 – 1957).

8. listopada 1918 roku powołana została Rozporządzeniem Ministerstwa Spraw Wojskowych etatowa służby zdrowia Wojska Polskiego, która łączyła się nierozerwalnie z historią całego 99. lecia Rzeczypospolitej Polskiej.

Gen. bryg. dr med. Stefan HUBICKI ( 1877 – 1955)

S. Hubicki, Ideologia w budowie służby zdrowia w Wojsku Polskim, „Lekarz Wojskowy” 1928, T. XII, z. 5 - 6, s. 299. „Lekarz wojskowy polski zrozumiał od razu, gdzie w jego fachu biegnie granica między miłością do cierpiącego człowieka, a obowiązkiem wobec państwa. Jest on w swej działalności w wojsku przede wszystkim żołnierzem walczącym o zwycięstwo. Jego praca ma być przede wszystkim pracą dla państwa, tak w chwilach wojny, jak i w chwilach pokoju”

Płk dr med. Ksawery MASZADRO ( 1886 – 1959 )

Płk dr med. Ksawery Maszadro w artykule pt Płk dr med. Ksawery Maszadro w artykule pt. „Wychowanie i wyszkolenie lekarza wojskowego” pisał m.in. „Doświadczenia, zdobyte podczas ostatnich wojen, nakładają na wojskową służbę zdrowia obowiązek należytego przygotowania personelu do tej roli, jaką ma służba zdrowia spełnić podczas pokoju i jaką ma odegrać na wypadek przyszłej wojny”

Uważał również, że szkolenie wojskowe podchorążych, przyszłych oficerów służby zdrowia nie mogło stanowić celu samego w sobie, musiało nauczyć umiejętności dostosowania swych fachowych czynności w zmieniających się sytuacjach, mających na względzie interes oddziału wojskowego.

Naczelnym celem tego szkolenia było przygotowanie oficerów lekarzy do pracy w oddziałach wojskowych, zarówno w warunkach pokoju jak i przyszłej wojny. Lekarz wojskowy powinien posiadać umiejętności dowodzenia, oparte na znajomości sztuki wojennej. Dlatego też jeszcze podczas studiów w SPS musiał nauczyć się poczucia odpowiedzialności za powzięte decyzje.

Czy armii jest potrzebny lekarz w wojsku, czy lekarz wojskowy ?

Twórcy Wojska w II Rzeczypospolitej mieli świadomość, że służba ta nie mogłaby prawidłowo funkcjonować, o ile oficerowie - lekarze nie byliby włączeni do korpusu oficerów zawodowych, przede wszystkim po to, by byli zawsze i wszędzie dyspozycyjni wobec potrzeb armii.

Uważano w II RP, iż niezbędną rzeczą dla lekarza wojskowego, wykształconego we własnej uczelni wojskowo - medycznej, jest znajomość sztuki lekarskiej z jednoczesną umiejętnością dowodzenia ogniwami organizacyjnymi służby zdrowia. im lepiej oficerowie lekarze będą do swojej służby przygotowani i lepiej wojskowo wyszkoleni, tym samym oddadzą większe korzyści oddziałom, w których pełnią służbę, a tym samym powiększą autorytet wojskowej służby zdrowia.

Ppłk dypl. (gen. bryg.) Stanisław SOSABOWSKI (1892 – 1967)

S. Sosabowski, Kwatermistrzostwo w polu S. Sosabowski, Kwatermistrzostwo w polu. Zaopatrywanie, ewakuacja i praca w tyłów pułku piechoty, kawalerii i dywizjonie artylerii, Warszawa 1935, s. 132 „... walczący żołnierz musi mieć pewność, że z chwilą zranienia, gdy stanie się niezdolnym do walki, zostanie natychmiast usunięty z pola walki, w najlepszych warunkach będzie odesłany ku tyłowi i oddany pod odpowiednią opiekę lekarską, która rzeczywiście w ramach możliwości ludzkich doprowadzi go do zdrowia oraz uchroni od kalectwa”.

Gen. bryg. dr med. Stanisław ROUPPERT (1887 - 1945)

S. Rouppert, Reforma studiów lekarskich z punktu widzenia obrony państwa, Lekarz Wojskowy, 1934, t. XXIV, z. 2, s. 63. Wychodząc z założenia, że wojskowa służba zdrowia w przyszłej wojnie miała opierać się głównie na pracy oficerów lekarzy rezerwy, których liczba powinna wynosić około 75 % ogółu lekarzy oficerów zawodowych, uważał on również, że metody uniwersyteckiego kształcenia są niewystarczające dla potrzeb armii.

Gen. S. Rouppert wskazywał w tym artykule, że główny wysiłek całej służby zdrowia państwa powinien pójść w kierunku obrony żywej siły narodu. Stąd też wszyscy lekarze, zarówno pełniący służbę w oddziałach walczących, jak i pozostali przeznaczeni do świadczeń wojennych w kraju, muszą posiadać odpowiednie przygotowanie wojskowe i fachowe, ponieważ warunki ich pracy nie będą się wiele wzajemnie różniły. Szczególnie nie będzie istotnych różnic pomiędzy frontem, a jego zapleczem pod względem możliwości uszkodzeń traumatycznych i chemicznych, a także pod względem epidemiologicznych.

Gen. dyw. dr med. Sławoj Felicjan SKŁADKOWSKI (1885 – 1962)

S.F. Składkowski, Wytyczne kursu dla dowódców baonów sanitarnych i lekarzy wojskowych, zajmujących kierownicze stanowiska, Lekarz Wojskowy,1923, t. III, z. 12, s. 1039 „Źle wydany lub nie wydany rozkaz ewakuacji zabija dziesiątki tysięcy ludzi tak samo łatwo jak wystrzały armatnie.” Aby tego uniknąć płk dr med. S.F. Składkowski zalecał posiadanie przez lekarzy wojskowych umiejętności taktycznych w zakresie rozmieszczania poszczególnych elementów służby zdrowia i dostosowania ich do aktualnych warunków działań oraz ścisłego współdziałania z dowódcami i sztabami.