„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Warszawa, 4-5.10.2017r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Tytuł Projektu: Do pracy – marsz!. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie: 1.3 w ramach Ogólnopolskiego Programu Integracji i Aktywizacji Zawodowej.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
I Kwartalne Spotkanie w sprawie realizacji projektów systemowych w latach 2011 – 2013 Podziałanie i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zmiany w sieci szkół a realizacja projektu „Bliżej rynku pracy - Zintegrowany System Doradztwa.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Akademia Bystrzaków RPO WiM Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów Okres realizacji: VIII.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Przykładowy model podziału środków
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Warszawa, 4-5.10.2017r.

„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Oś priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.3 Doradztwo edukacyjno - zawodowe w ramach ZIT

Cele projektu Systemowe wzmocnienie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach: Podniesienie wśród gimnazjalistów z terenu ZIT WOF kompetencji kluczowych w zakresie budowania ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej Przygotowanie nauczycieli do udzielania pomocy w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego poprzez zorganizowanie studiów podyplomowych, szkoleń certyfikowanych oraz szkoleń dla rad pedagogicznych Utworzenie Punktów Informacji i Kariery (PIK1, PIK2) Zainicjowanie i rozwijanie współpracy szkół z otoczeniem społeczno-gospodarczym

„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Lider: Biuro Edukacji m. st. Warszawy Partnerzy: Uniwersytet Warszawski, Gmina Grodzisk Mazowiecki, Gmina Łomianki, Gmina Miasto Marki, Gmina Milanówek, Gmina Otwock, Gmina Nadarzyn, Gmina Miasto Pruszków, Miasto Ząbki, Miasto Zielonka Wartość projektu: 2 381 103,75 Poziom dofinansowania: 89,34 % 71 szkół z oddziałami gimnazjalnymi z obszaru ZIT WOF Wykaz szkół i uczniów w projekcie ZIT.xlsx 78 osób wyznaczonych do realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego (48 N- studia podyplomowe, 30 N- kursy certyfikowane) 4445 uczniów biorących udział w warsztatach „Bliżej rynku pracy” Czas realizacji projektu: 01.09.2017-30.06.2019

GMINY ZIT Warszawa Grodzisk Mazowiecki Łomianki Marki Milanówek Nadarzyn Otwock Pruszków Ząbki Zielonka Łomianki Marki Ząbki Zielonka Pruszków Milanówek Otwock Grodzisk Mazowiecki Nadarzyn

Certyfikowane szkolenia 1 Mobilni Doradcy Zawodowi - 5 etatów Studia podyplomowe 2 UW - Studia podyplomowe dla 48 osób 3 Kursy certyfikowane - 30 osób Rady pedagogiczne Mobilni doradcy Aplikacje mobilne PIK 1 (22) PIK2 (49) Warszawa 14 PIK 1 oraz 38 PIK 2 4 Rady pedagogiczne – 52 posiedzenia w szkołach 5 PIK- 3456 U 6 Aplikacja WOF NEWS Certyfikowane szkolenia

Mobilny doradca zawodowy IX 2017-I 2019 Diagnoza stanu doradztwa zawodowego w szkołach Prowadzenie rad pedagogicznych Udzielanie indywidualnych konsultacji Ustalenie harmonogramu działań doradczych dla danej szkoły Prowadzenie warsztatów grupowych Opracowanie modelu wsparcia szkół w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego Prowadzenie spotkań z rodzicami Budowanie sieci współpracy szkoły z otoczeniem społeczno-gospodarczym; Realizacja innych zadań wynikających z diagnozy stanu doradztwa zawodowego w szkole

PIK 1 (16 godzin/miesiąc) doradca zawodowy/koordynator doradztwa zawodowego Udzielanie bieżącego wsparcia uczniom, rodzicom Organizacja wycieczek zawodoznawczych Organizacja konkursów Organizacja spotkań z pracodawcami

PIK 2 (8 godzin/miesiąc) nauczyciel/koordynator doradztwa zawodowego Udzielanie bieżącego wsparcia uczniom, rodzicom przy współpracy z MDZ Organizacja konkursów przy współpracy z MDZ Organizacja wycieczek zawodoznawczych przy współpracy z MDZ Organizacja spotkań z pracodawcami przy współpracy z MDZ

Zadania szkół Podpisanie porozumienia na rzecz realizacji projektu – PIK 1 E:\POROZUMIENIE NA RZECZ REALIZACJI PROJEKTU_PIK1.docx do 15 października 2017 2) Podpisanie porozumienia na rzecz realizacji projektu – PIK 2 E:\POROZUMIENIE NA RZECZ REALIZACJI PROJEKTU_PIK2.docx do 15 października 2017 3) Rekrutacja do projektu: do 30 października 2017 powołanie komisji rekrutacyjnej E:\protokół_REKRUTACJA.docx sporządzenie protokołu podpisanie przez uczestnika regulaminu udziału w projekcie E:\REGULAMIN PROJEKTU.docx wypełnienie przez nauczycieli formularzy rekrutacyjnych do 15 października 2017 E:\FORMULARZ REKRUTACYJNY UCZNIA.docx E:\FORMULARZ REKRUTACYJNY NAUCZYCIELA.docx oświadczenie uczestnika dotyczące ochrony danych osobowych do 30 października 2017 E:\Oświadczenie uczestnika Projektu.docx zakres danych osobowych E:\Zał. nr 5 - Wzór informacji o uczestnikach Projektu.docx E:\Zał. nr 7 - Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych.docx - do 30 października 2017 r. 4) Wyznaczenie pomieszczenia dla PIK 1 oraz PIK 2 oraz jego oznakowanie. do 15 października 2017 r.

Zadania szkół Nawiązanie stosunku pracy/aneksowanie umowy o pracę w przypadku nauczyciela zatrudnionego w PIK 1 oraz PIK 2. Prowadzenie dokumentacji pracy przez nauczyciela zatrudnionego w PIK 2 oraz PIK 2 (zgodnie z otrzymanym wzorem). Nadzór nad sposobem realizacji zadań nauczyciela i potwierdzanie jej wykonania w systemie miesięcznym (w sposób przyjęty w szkole). Potwierdzanie przez dyrektora szkoły godzin przepracowanych przez nauczyciela w projekcie (karta czasu pracy, dziennik).

Zadania MBFO oraz DBFO Podpisanie Porozumienia Wewnętrznej Realizacji Projektu Realizacja zobowiązań wynikających z § 4 Porozumienia E:\Porozumienie_wew_realizacji_projektuZIT.doc Utworzenie wyodrębnionego rachunku wydatkowego dla Projektu i przekazanie informacji do Biura Edukacji do 30 października 2017 r. Ustalenie sposobu zatrudniania nauczyciela w projekcie (ujednolicenie dokumentacji)- listy płac, aneks do umowy, oświadczenia dotyczące podatku dochodowego i składek ZUS) - przed składaniem wniosku o płatność - do 5 dnia każdego miesiąca Przygotowanie inwentaryzacji sprzętu w szkołach ( potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia księgi inwentarzowej) Ustalenie sposobu przyjmowania sprzętu w PIK 1 oraz pomocy i narzędzi do PIK 1 oraz PIK 2 Wkład własny rzeczowy: oświadczenie każdej szkoły co do wysokości kosztów wynajmu sali lekcyjnej, ustalenie sposobu rozliczania wkładu po każdych zajęciach w PIK 1 oraz PIK 2)

Zadania lidera projektu Zakup laptopów, urządzeń wielofunkcyjnych, książek, pomocy i materiałów dydaktycznych Harmonogram projektu.docx Opracowanie logo projektu, plakatów informacyjnych oraz oznakowania na sprzęt- do 30 października 2017 r.

Zadania Uniwersytetu Warszawskiego Zadanie 1 Uzyskanie kwalifikacji doradców zawodowych przez osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach oraz podniesienie kwalifikacji doradców zawodowych w szkołach.  1.2 Przygotowanie internetowej platformy edukacyjnej iPed: 23/09/ – 26/10 2017 1.3 Przygotowanie internetowej platformy edukacyjnej iPed wspierającej szkolenia dla dyrektorów i rad pedagogicznych: 30/10/2017 r. 1.4 Przygotowanie informatyczne uniwersyteckiej Internetowej Platformy Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego (iPed): do 15/11/2017 r. 1.5 Utrzymanie platformy iPed oraz serwera: od 15/10/2017 r.

Zadania Uniwersytetu Warszawskiego Zadanie 2 Utworzenie w szkołach z klasami gimnazjalnymi Punktów Informacji i Kariery (PIK1 i PIK2)  2.1 Przeprowadzenie warsztatów wdrażających dla dyrektorów SzOW (71 os.; 24os./gr; 6h/gr.) 2.1.1 Opracowanie szczegółowego programu: do 8/10/2017 r. 2.1.2 Opracowanie materiałów dydaktycznych: do 15/10/2017 r. 2.1.3 Szkolenie dla dyrektorów - Wykłady (w 3 grupach po 24 osoby): 23 – 28/10/2017 r.(?)

Zadania Uniwersytetu Warszawskiego Zadanie 2 2.2 Przeprowadzenie warsztatów wdrażających dla rad pedagogicznych (71 gr.; śr. 20os./gr.; 3h/gr.) 2.2.1 Opracowanie szczegółowego programu: do 8/10//2017 r. 2.2.2 Opracowanie materiałów dydaktycznych: do 15/10/2017 r. 2.2.3 Szkolenie dla rad pedagogicznych: Od 23/10/2017 r., w każdy czwartek: godz. 12.00 – 14.30 i piątek: godz. 14.30 – 17.00, soboty (od 9-tej ?)

Joanna Odzeniak – jodzeniak@um. warszawa. pl Beata Grzelak – beata Joanna Odzeniak – jodzeniak@um.warszawa.pl Beata Grzelak – beata.grzelak@wcies.edu.pl