Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego nr4 im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Niepubliczne Przedszkole
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Żarskiej Wsi
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Tel
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Przedszkola Miejskiego nr 4
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
Zapis prezentacji:

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego nr4 im Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego nr4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.

Koncepcja pracy naszego przedszkola opiera się na umiejętnym wykorzystaniu potencjału i inwencji pracowników, inspirowaniu do poszukiwań i wspieraniu w rozwoju zawodowym. Tylko dobrze współpracujący ze sobą zespół wszystkich pracowników sprosta wymaganiom jakości stawianym współczesnym przedszkolom.

ABSOLWENT NASZEGO PRZEDSZKOLA POWINIEN: ROZUMIEĆ ŚWIAT I JEGO WARTOŚCI, MIEĆ ŚWIADOMOŚĆ WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI, POSTRZEGAĆ SIEBIE POZYTYWNIE, DBAĆ O WŁASNE BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE, RADZIĆ SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI I PROBLEMAMI, BYĆ PRZYGOTOWANYM DO ROLI UCZNIA! Edukacja kulturowa: Tworzymy sytuacje edukacyjne, sprzyjające budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym oraz chęci poznawania innych kultur. Edukacja ekologiczna: Tworzymy warunki pozwalające na bezpieczne i samodzielne poznawanie otaczającej przyrody. Edukacja zdrowotna: Tworzymy sytuacje sprzyjające rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do dbania o zdrowie, bezpieczeństwo, samodzielność i sprawność ruchową. Edukacja patriotyczna: Organizujemy zajęcia umożliwiające dziecku poznawanie tradycji i historii naszego regionu, kraju i innych narodowości. NASZYM ZADANIEM JEST: Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju.

Obszar działalności dydaktyczno- wychowawczej. Tworzenie warunków zapewniających bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne dzieci w przedszkolu. Dbanie o wszechstronny rozwój dziecka, który pozwoli na dobre przygotowanie wychowanka do podjęcia nauki w szkole. Zachęcanie nauczycieli do uzyskiwania nowych kwalifikacji uprawniających do prowadzenia z dziećmi dodatkowych zajęć m.in. gimnastyki korekcyjnej, języka obcego, terapii pedagogicznej i innych. Zapewnianie dostępności profesjonalnej pomocy dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współpracy z fachowcami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Realizowanie programów przyrodniczo-ekologiczne przy wsparciu OCEE.

6. Realizowanie programów i projektów zdrowotnych wspólnie z całą społecznością przedszkola. 7. Realizowanie programów o tematyce patriotycznej. 8. Zachęcanie do ubiegania się o certyfikaty: Zielona Flaga, Szkoła Promująca Zdrowie, Szkoła Wierna Dziedzictwu, Chrońmy Dzieci. 9. Realizowanie programu e-Twinning – poszukiwanie partnerskich przedszkoli na całym świecie do wspólnej pracy w celu zapoznania dzieci z innymi kulturami, zwyczajami, sposobami zabawy i nauki ich rówieśników. 10. Dbanie o rozwój wolontariatu europejskiego na terenie placówki w ramach realizacji programu ERAZMUS+.

Obszar organizacji pracy, kierowania i zarządzania. 1. Systematyczne i na bieżąco zapoznawanie wszystkich pracowników z celami i zadaniami przedszkola oraz polityką oświatową państwa. 2. Współpraca z organem prowadzącym i nadzorującym pracę przedszkola. 3. Współpraca z instytucjami wspierającymi pracę przedszkola z Urzędem Pracy, Sądem Rejonowym w Olsztynie. 4. Organizowanie współpracy ze Szkołami Podstawowymi nr 14, 10, 2, 7 w celu zniwelowania stresu związanego z przekroczeniem progu szkolnego.

Dostosowanie oferty zajęć dodatkowych do rzeczywistych potrzeb i możliwości dzieci oraz oczekiwań rodziców. 6. Organizowanie zajęć dodatkowych, służących rozwijaniu zainteresowań i zdolności dzieci prowadzonych przez nauczycielki. Optymalne wykorzystanie kwalifikacje kadry pedagogicznej. Organizowanie praktyk studenckich we współpracy z uczelniami wyższymi.

Współpraca z rodzicami. 1. Kultywowanie atrakcyjnych formy współpracy z rodzicami oraz poszukiwanie nowych (warsztaty popołudniowe, zajęcia otwarte, przygotowywanie spektakli teatralnych dla dzieci, biuletyn przedszkolny). 2. Wydawanie gazetki informacyjnej dla rodziców. 3. Korzystanie z wiedzy i fachowości rodziców do realizacja zadań statutowych przedszkola. 4. Ułatwianie rodzicom kontaktów ze specjalistami z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej (pedagogiem, psychologiem) poprzez organizowanie punktu konsultacyjnego w przedszkolu. 5. Kontynuowanie wypracowanych i sprawdzonych systemów informowania rodziców o poziomie rozwoju dziecka (konsultacje indywidualne, przekazywanie informacji na piśmie). 6. Pozyskiwanie rodziców do wspólnego działania na rzecz wychowanków np. dokończenie wyposażania sali doświadczania świata.

Promocja przedszkola, współpraca ze środowiskiem lokalnym. Pielęgnowanie przedszkolnych tradycji. Upowszechnianie osiągnięć nauczycieli oraz wychowanków (publikacje, pokazy, prezentacje, strona internetowa). Zachęcanie wychowanków do udziału w konkursach międzyprzedszkolnych, organizowanych przez instytucje miejskie oraz konkursach ogólnopolskich. Aktywne włączanie społeczności przedszkolnej w imprezy i przedsięwzięcia organizowane poza przedszkolem. 5. Współpracowanie z Uniwersytetem Warmińsko- Mazurskim, Olsztyńską Szkołą Wyższą Informatyki i Zarządzania im. Tadeusza Kotarbińskiego w celu organizacji praktyk studenckich.

6. Współpraca z instytucjami wnoszącymi do przedszkola wiele atrakcyjnych metod pracy np. z Biblioteką Miejską, Biblioteką Abecadło, WORD, MZPITU, Książnicą Polską, Planetarium, Muzeum Warmii i Mazur i innymi. 7. Współpraca ze Szkołami Promującymi Zdrowie w celu dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, spotykanie się z mistrzami z zakresu pedagogiki i psychologii oraz czerpanie z ich doświadczeń. 8. Współpraca z Przedszkolem Miejskim nr 2 w zakresie przygotowania i realizacji projektu w ramach działania 5.3 tj. ochrona różnorodności biologicznej. Opracowanie innowacji pedagogicznej z zakresu edukacji ekologicznej. 9. Współpraca z Przedszkolem Miejskim nr 13 i Przedszkolem Miejskim 14 w celu opracowania projektu w ramach działania 2.1 tj. zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. 10. Współpraca z fundacją BORUSSJA w ramach realizacji programu ERAZMUS+.

Infrastruktura i aranżacja przedszkola. Systematyczne dokonywanie koniecznych remontów i bieżących napraw. 2. Regularne wykonywanie remonty w pomieszczeniach piwnicznych z przeznaczeniem na bazę socjalną. 3. Zaadoptowanie strychu na pomieszczenia edukacyjne. 4. Wyposażanie przedszkola w nowoczesne środki i pomoce dydaktyczne. Systematyczne wyposażanie ogrodu przedszkolnego w sprzęt do zabaw i gier na powietrzu. 6. W ramach środków pozyskanych na realizację projektów unijnych wyposażenie w niezbędne pomoce, sale edukacyjne oraz ogród i plac zabaw. 7. Tworzenie nowych i atrakcyjnych miejsca do nauki i zabawy np.: ścieżkę edukacyjną łączącą przedszkola nr4 i nr2, wiatę edukacyjną na podwórku przedszkolnym, ścieżkę sensoryczną i inne.

JESTEM: SAMODZIELNY AKTYWNY OPIEKUŃCZY KREATYWNY TOLERANCYJNY AMBITNY OTWARTY WOBEC INNYCH KONSEKWENTNY ŻYCZLIWY KOMUNIKATYWNY