ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
wszystkie zakupy dokonywane ze środków dotacji muszą być zgodne z harmonogramem rzeczowo – finansowym stanowiącym element biznes planu
Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo - finansowym Dopuszczalne jest dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w harmonogramie rzeczowo – finansowym w wysokości do 10% ich wartości – bez konieczności wyrażenia zgody przez SCREP Istnieje obowiązek poinformowania o dokonaniu takiej zmiany w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia
Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym - przykład Prawidłowo dokonane przesunięcie Nieprawidłowo dokonane przesunięcie BYŁO Zakup samochodu 15 000 zł Maszyna 5000 zł JEST Zakup samochodu 14 500 zł Maszyna 5500 zł Zakup samochodu 14 000 zł Maszyna 6000 zł
Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym Dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w harmonogramie rzeczowo – finansowym w wysokości powyżej 10% ich wartości – wymaga wyrażenia zgody przez SCREP
Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym - procedura Złożenie do SCREP osobiście lub pocztą tradycyjną pisma z prośbą o możliwość dokonania przesunięć w harmonogramie rzeczowo – finansowym wraz z aktualizacją harmonogramu rzeczowo – finansowego Wyrażenie zgody przez SCREP na dokonanie przesunięć w harmonogramie Podpisanie aneksu do umowy Dokonanie zakupu
Zakup środków trwałych Niedopuszczalne jest dokonywanie zakupów od najbliższych członków rodzin, tj. osób z którymi Beneficjent Pomocy jest w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz osoby związane z tytułu przysposobienia, opieki, kurateli z Beneficjentem Pomocy.
Zakup środków trwałych Wszystkie płatności w ramach Umowy powinny być dokonywane w formie bezgotówkowej (w tym kartą płatniczą) z rachunku bankowego Przedsiębiorcy; Transakcje zawierane z innym podmiotem od kwoty 15.000,00 zł należy obligatoryjnie dokonać w formie bezgotówkowej (w tym kartą płatniczą) z rachunku bankowego Przedsiębiorcy wskazanego w Umowie;
Zakup środków trwałych – płatność gotówką W przypadku dokonywania płatności gotówką, Przedsiębiorca powinien przygotować dokument KP i KW potwierdzający przychód i rozchód środków z kasy firmy
KP – Kasa przyjęła
KW – Kasa wydała
Zakup używanych środków trwałych Koszt nabycia używanych środków trwałych może być uznany za kwalifikowalny, pod warunkiem spełnienia następujących warunków: w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej (dokumentem poświadczającym ten fakt może być oświadczenie sprzedawcy); cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego. środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.
Zakup używanych środków trwałych Koszt nabycia używanych środków trwałych może być uznany za kwalifikowalny, pod warunkiem spełnienia następujących warunków: Dostarczony zostanie dokument potwierdzający opłatę PCC (podatek od czynności cywilno-prawnych w przypadku zakupów przewyższających kwotę 1000zł) Jeżeli cena nabycia używanego środka trwałego będzie wyższa, niż jego wartość rynkowa ustalona przez niezależnego rzeczoznawcę, różnica między ceną nabycia a wartością rynkową nie jest wydatkiem kwalifikowalnym.
Rozliczenie dotacji W §3 pkt. 1 Umowy o udzielenie wsparcia finansowego wskazano termin określający: zakończenie rzeczowe realizacji inwestycji rozliczenie inwestycji
Rozliczenie dotacji – zestaw dokumentów Szczegółowe zestawienie zakupionych towarów lub/i usług Wyciąg bankowy potwierdzający zapłatę przelewem lub kartą za pozycje wskazane w harmonogramie rzeczowo – finansowym Kserokopie dowodów KP i KW potwierdzające dokonanie zapłaty gotówką Kopia ewidencji środków trwałych Kopia ewidencji wyposażenia Dowód potwierdzający dokonanie opłaty PCC (w przypadku używanych środków trwałych) Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu Umowa kupna - sprzedaży Kopie faktur
Rozliczenie dotacji W przypadku stwierdzenia braków formalnych w złożonym zestawieniu poniesionych wydatków inwestycyjnych, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 Umowy Beneficjent wzywa Przedsiębiorcę do jego uzupełnienia lub złożenia dodatkowych wyjaśnień w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie. Zawinione niezłożenie przez Przedsiębiorcę wyjaśnień, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu Umowy lub nieprzedstawienie przez Przedsiębiorcę żądanej dokumentacji upoważnia Beneficjenta do odstąpienia od Umowy.
Rozliczenie dotacji - monitoring Beneficjent (SCREP) zobowiązany jest do przeprowadzenia kontroli na miejscu realizacji inwestycji w celu ustalenia, czy inwestycja została zrealizowana zgodnie z biznes planem załączonym do wniosku Przedsiębiorcy określonym w § 1 ust. 5 Umowy, w zakresie zaakceptowanym przez Beneficjenta;
Rozliczenie dotacji – monitoring – obowiązki Przedsiębiorcy przedstawienia zakupionego zgodnie z biznes planem wszystkich towarów, przedstawienia do wglądu dokumentów umożliwiających m.in. ocenę parametrów jakościowych opisanych w biznes planie w tym m.in.: potwierdzenia zapłaty (wyciągi bankowe), ewidencje środków trwałych, specyfikację techniczną sprzętu, gwarancję, licencję i inne o które poprosi Beneficjent udostępnienia pomieszczenia przedsiębiorstwa do celów kontroli umożliwienia dokonania dokumentacji fotograficznej przez Beneficjenta w trakcie kontroli,
Rozliczenie dotacji - monitoring umożliwienia sprawdzenia prawidłowości wykonania przez Przedsiębiorcę Umowy, a w szczególności fakt prowadzenia działalności gospodarczej oraz wykorzystanie zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności, przedstawienia umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownika, którzy na etapie rekrutacji, doradztwa biznesowego oraz biznes planu zadeklarowali zatrudnienie pracownika.
,,CENTRUM ROZWOJU EKONOMICZNEGO PASŁĘKA’’ BIURO PROJEKTU STOWARZYSZENIE ,,CENTRUM ROZWOJU EKONOMICZNEGO PASŁĘKA’’ ul. Piłsudskiego 11 A, 14-400 Pasłęk tel. /55/ 248 10 91 – 93 http://www.dotacje2.screp.pl Pytania należy kierować na adres mailowy: dotacje@screp.pl