Informacja o projekcie Małopolskie Talenty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o wynikach diagnozy uzdolnień uczniów w województwie małopolskim w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych, j. angielskiego, matematyki,
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim z uwzględnieniem wyników diagnozy uzdolnień uczniów.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
1 Działanie 2.1 Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw Schemat A Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP Szkolenie dla mikroprzedsiebiorców.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Europejskiego Funduszu Społecznego
Zadania realizowane przez MCDN we współpracy z beneficjentami projektów konkursowych w ramach projektu Małopolskie Talenty Kraków,12 października 2017.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Model przedsięwzięcia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

Informacja o projekcie Małopolskie Talenty Ogólne założenia diagnozy uzdolnień uczniów Krystyna Dynowska-Chmielewska Nowy Sącz, 6 listopada 2017 Kraków, 8 listopada 2017

Informacja o projekcie Małopolskie Talenty

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego Małopolskie Talenty to inicjatywa realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 10 Oś. Priorytetowa Wiedza i kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.5 Wsparcie uczniów zdolnych Typ projektu A Regionalny program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych Typ projektu B koordynacja w regionie realizacji działań związanych ze wsparciem uczniów zdolnych - projekt pozakonkursowy Typ projektu C Rozwój uzdolnień oraz pogłębianie aktywności edukacyjnej uczniów - projekty konkursowe

Typy przedsięwzięć w ramach Małopolskich Talentów Projekty konkursowe Realizatorzy: podmioty, które uzyskały dofinansowanie w ramach konkursu Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości – organy prowadzące szkoły, stowarzyszenia, fundacje Zakres działań - realizowanych we współpracy ze szkołami: diagnoza uzdolnień uczniów - nominacje pozyskanie i skierowanie na szkolenia nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych (CWUZ) utworzenie i prowadzenie CWUZ (zatrudnienie nauczycieli, zapewnienie warunków bazowych, utworzenie grup na podstawie wyników diagnozy uzdolnień, organizacja i koordynacja realizacji zajęć w CWUZ) współpraca z realizatorami projektu pozakonkursowego

Typy przedsięwzięć w ramach Małopolskich Talentów 2. Projekt pozakonkursowy = projekt koordynacyjny Lider: Departament Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Realizator: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Zakres działań - realizowanych we współpracy z beneficjentami projektów konkursowych: przygotowanie programowe z wykorzystaniem rozwiązań projektu DiAMEnT diagnoza uzdolnień uczniów – testy uzdolnień przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć w CWUZ i wsparcie na etapie ich realizacji oraz działania związane z zapewnieniem jakości (akredytacja) realizacja działań kierowanych do uczniów – konkursy, Letnia Szkoła Młodych Talentów, Forum Młodych Talentów koordynacja tworzenia i działalności CWUZ współpraca z realizatorami projektów konkursowych

Zadania MCDN w projekcie Małopolskie Talenty ZAKOŃCZONE Analiza i modyfikacja programów szkoleń dla nauczycieli. Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych po pierwszym konkursie. Opracowanie nowych wersji zadań w testach do diagnozy uzdolnień. Analiza programów zajęć pozaszkolnych, uzupełnienie programów z matematyki o moduły przyrodnicze. PLANOWANE Diagnoza uzdolnień uczniów po drugim konkursie - testy uzdolnień. Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych i kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych po drugim konkursie. Wsparcie nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych i i kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych po obu konkursach. Realizacja działań kierowanych do uczniów : konkursy, Letnia Szkoła Młodych Talentów, Forum Młodych Talentów

Ogólne założenia diagnozy uzdolnień uczniów

Diagnoza uzdolnień Diagnoza uzdolnień obejmuje 4 kompetencje kluczowe: język angielski, matematykę, przedsiębiorczość TIK Diagnoza jest prowadzona w każdym powiecie, dla każdego etapu edukacyjnego odrębnie.

Diagnoza uzdolnień Diagnoza uzdolnień obejmuje dwa etapy: Nominacje uczniów, które są prowadzone w ramach projektów konkursowych i są jednocześnie rekrutacją do projektów konkursowych i projektu pozakonkursowego. 2. Testy uzdolnień, które są prowadzone w ramach projektu pozakonkursowego i stanowią formę wsparcia w ramach tego projektu.

Diagnoza uzdolnień Narzędzia stosowane w diagnozie: Arkusze nominacji uczniów, dostępne na stronie internetowej projektu (www.malopolskietalenty.pl) i przekazane beneficjentom projektów konkursowych . 2. Testy uzdolnień, które w wersji papierowej zostaną przekazane przez MCDN do beneficjentów projektów konkursowych.

Organizacja diagnozy- I edycja Nominacje Miesiąc Działania Terminy Listopad Przeprowadzenie spotkań z dyrektorami szkół i nauczycielami –koordynatorami diagnozy: -Nowy Sącz ( dla CWUZ SP i G z powiatu gorlickiego, CWUZ G powiatu nowosądeckiego, CWUZ G powiatu Nowy Sącz); -Kraków ( dla CWUZ SP Kraków, CWUZ G powiatu myślenickiego, CWUZ SP, G i SPG powiatu olkuskiego, SP i G powiatu tatrzańskiego, SPG powiatu wadowickiego). 6.11.2017 8.11.2017 Przeprowadzenie w szkołach nominacji i przekazanie zgłoszenia uczniów do diagnozy oraz wypełnionych deklaracji udziału w projekcie koordynacyjnym do Biura Merytorycznego projektu przez realizatorów projektów konkursowych. do 30.11.2017

Organizacja diagnozy- I edycja Testy diagnostyczne Miesiąc Działania Terminy Grudzień Opracowanie bazy uczniów nominowanych na potrzeby przygotowania testów diagnostycznych. 4-8.12.2017 Przekazanie testów do beneficjentów projektów konkursowych. 15.12.2017 Odbiór testów od beneficjentów projektów konkursowych przez dyrektorów szkół /inne upoważnione osoby. 18.12.2017 Przeprowadzenie testów uzdolnień w szkołach przez nauczycieli zgodnie z dołączoną instrukcją. 19.12.2017 Zwrot wypełnionych testów ze szkół do beneficjentów projektów konkursowych. 20.12.2017 Przekazanie testów przez beneficjentów projektów konkursowych do siedziby MCDN w Krakowie lub w Nowym Sączu. 21-22.12.2017

Organizacja diagnozy- I edycja Ocena testów Miesiąc Działania Terminy Grudzień / styczeń Ocena testów diagnostycznych. 22.12.2017-20.01.2018 Przygotowanie list wynikowych. 20.01 – 25.01.2018 Przekazanie list wynikowych w formie elektronicznej do beneficjentów projektów konkursowych. 26.01.2018

Dokumentacja związana z diagnozą- nominacje Rodzaj dokumentu Kto wypełnia/komu przekazuje Arkusz nominacji Wypełnia: nauczyciel przedmiotu ( JA, M,TIK, P ) lub wychowawca ( P w SP i klasach gimnazjalnych) w porozumieniu z innymi nauczycielami, uczniem i jego rodzicami . Przekazywane: beneficjentom projektów konkursowych. Oświadczenie nauczyciela nominującego ws zgody na przetwarzanie danych osobowych Wypełnia: nauczyciel dokonujący nominacji Przekazywane: beneficjentom projektów konkursowych. Zgłoszenie uczniów do diagnozy Wypełnia: beneficjent projektu konkursowego na podstawie informacji uzyskanych ze szkół . Przekazywane: do MCDN Deklaracja uczestnictwa w projekcie koordynacyjnym Wypełnia: uczeń , a w przypadku uczniów niepełnoletnich rodzic/prawny opiekun ucznia UWAGA! Wszystkie części Deklaracji muszą zostać kompletnie wypełnione i podpisane przez: w przypadku uczniów niepełnoletnich przez ucznia i rodzica/opiekuna prawnego; w przypadku uczniów pełnoletnich przez ucznia Brak podpisów lub niekompletne dane w deklaracji skutkują niemożnością przystąpienia do testu uzdolnień Przekazywane: beneficjentom projektów konkursowych, a od nich do MCDN

Dokumentacja związana z diagnozą- testy Rodzaj dokumentu Kto wypełnia Testy uzdolnień Wypełnia: uczeń, który był nominowany prze szkołę i złożył poprawna formalnie deklarację udziału w projekcie koordynacyjnym . UWAGA: testy uczniów, którzy nie spełnili tego warunku, nie będą oceniane. Przekazywane : beneficjentom projektów konkursowych, a od nich do MCDN

Nominacje- założenia ogólne Uczeń może zostać nominowany tylko do jednej edycji zajęć w ramach jednego etapu edukacyjnego, wyłącznie w ramach jednej z wybranych kompetencji kluczowych. Uczeń może zostać nominowany do udziału w projekcie po raz kolejny dopiero na kolejnym etapie edukacyjnym. Łączna ilość nominowanych uczniów musi być zgodna z załącznikiem nr 13 do Regulaminu konkursu MCP: z każdej szkoły nie więcej niż 20 % łącznie lub nie więcej niż 30% łącznie uczniów z danego etapu; z każdego powiatu nie mniej niż 30 osób na jedną grupę z danej kompetencji, planowaną w CWUZ

Nominacje- założenia ogólne Nominacjami są objęci uczniowie szkół objętych projektem: I etap: I edycja diagnozy (11.2017) - uczniowie klas 4-6 II edycja diagnozy ( 04-05.2018) - uczniowie klas 4-5 II etap I edycja diagnozy ( 11.2017) - uczniowie klas 7 i uczniowie klas gimnazjalnych 2-3 II edycja diagnozy ( 04-05.2018) - uczniowie klas 7- 8 i uczniowie klas gimnazjalnych 3 III etap I edycja diagnozy (11.2017) - uczniowie klas 1-3 liceów i 1-4 techników II edycja diagnozy ( 04-05.2018) - uczniowie klas 1-2 liceów i 1-3 techników

Testy – uczestnicy Testy piszą wszyscy uczniowie nominowani przez szkoły, którzy wypełnili poprawne pod względem formalnym Deklaracje uczestnictwa w projekcie.

Testy – zasady kwalifikacji do CWUZ W każdym powiecie do zajęć w CWUZ, prowadzonych przez beneficjenta projektu konkursowego, zostaną zakwalifikowani uczniowie z najwyższą punktacją na listach wynikowych, z zastrzeżeniem p.2, adekwatnie do planowanej liczebności grup, wskazanej przez beneficjenta projektu konkursowego we Wniosku o dofinansowanie. Na etapie kwalifikacji do zajęć w CWUZ zostanie zapewniona określona pula miejsc na zajęcia w CWUZ dla uczniów szkół, które osiągają najsłabsze wyniki edukacyjne w skali regionu: a. jeśli ilość uczniów szkół, które osiągają najsłabsze wyniki edukacyjne w skali regionu wyniesie 50% piszących test lub więcej - pula miejsc wyniesie 50 %; b. jeśli ilość uczniów szkół, które osiągają najsłabsze wyniki edukacyjne w skali regionu wyniesie mniej niż 50% piszących test - pula miejsc będzie odpowiednio niższa. 3. W przypadku, gdy ilość uczniów zakwalifikowanych według zasad, o których mowa w p. 1 i 2 przekracza planowaną liczebność grupy, ostateczną decyzję o kwalifikacji do zajęć w CWUZ podejmują beneficjenci projektów konkursowych

Otylia Pulit-Parszewska ekspert ds. diagnozy o.pulit@mcdn.edu.pl Kontakt do Biura Merytorycznego projektu po stronie Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli tel. 18 443 80 01 Otylia Pulit-Parszewska ekspert ds. diagnozy o.pulit@mcdn.edu.pl Joanna Głuc ekspert ds. diagnozy j.gluc@mcdn.edu.pl Krystyna Dynowska-Chmielewska kierownik projektu po stronie MCDN k.dynowska@mcdn.edu.pl