Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Doradztwo Gospodarcze DGA SA Innowacyjne rozwiązania dedykowane energetyce – możliwości finansowania.
MARKETING STRATEGICZNY
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved.
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Charakterystyka klastra
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Zarządzanie innowacją.
Prezentacja cyklicznych konferencji menedżerskich TMT Executive Seminar v. 3.3.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Szkolenia, Coaching, PR.
– Poznań Zbigniew Kowala -
Copyright (c) 2008 DGA S.A. | All rights reserved. Innowacje w Polsce i Europie. Wybrane aspekty. Warszawa, 03 marca 2008 r. Konferencja: Innowacyjna gospodarka.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Innowacyjne Polskie Przedsiębiorstwa MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja Innowacyjna gospodarka.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
Strategia przedsiębiorstwa
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
Jak robić to efektywnie?
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
od 2004 roku na rynku informacja o możliwościach pozyskania wsparcia z funduszy unijnych i krajowych portal Funduszeonline.pl baza form wsparcia biuletyny.
Wpływ lokalnej gospodarki na rozwój/innowacyjność przedsiębiorstw w aglomeracji konińskiej Dr Monika Matusiak Centrum Polityk Publicznych Uniwersytet Ekonomiczny.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Kraków, 10 grudnia 2007 r.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Jak promujemy Łódzkie z Influencerami
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Fundusze unijne na rzecz innowacji: Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Poznań, 14 stycznia 2008 r. copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved.
Nazwa, logo i motto firmy
Specjalność konsulting gospodarczy 2017/2018
MARKETING INTERNETOWY
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność definicje, przykłady, dobre praktyki 14 stycznia 2008 r. copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved.

Innowacje w przedsiębiorstwach 3. Innowacje budują wartość firmy 4. Program wystąpienia 1. Co łączy wspólnego… 2. Innowacje w przedsiębiorstwach 3. Innowacje budują wartość firmy 4. Trzy drogi do projektów innowacyjnych 5. Jak można codziennie wprowadzać innowacje? 6. Każdy Pracownik może być źródłem INNOWACYJNOŚCI 7. Podsumowanie copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved.

INNOWACYJNOŚĆ Co łączy wspólnego ? Produkt Proces biznesowy Usługa / sektor INNOWACYJNOŚĆ

Innowacje w przedsiębiorstwach Innowacje – stan faktyczny Pytanie skierowane do przedsiębiorców: W jaki sposób w Waszej firmie powstają rozwiązania innowacyjne? Retoryka Standardowe odpowiedzi: mamy Departament mamy Zespół Prezes wymyśla Michał cały czas myśli Stan faktyczny

Innowacje budują wartość firmy Poziomy innowacji: procesy biznesowe produkty i obsługa klienta model biznesowy architektura sektora Ocena rozwiązań innowacyjnych: czy zmienię pozycję konkurencyjną? czy zmienię oczekiwania klientów? czy poprawią rentowność kapitałów? Technologia przestała już być źródłem przewagi konkurencyjnej. Nie wystarczy już, aby firma działała lepiej, musi działać inaczej. Przechodzimy z ery szybkiego wzrostu do ery szybkiej zmiany. Cytaty: Gary Hamel, Management Innovation Lab London Business School

Trzy drogi do projektów innowacyjnych I. Poszukiwacze potrzeb GPS Portal „nasza-klasa” Wyjazdy integracyjne II. Obserwatorzy rynku Urząd Miasta Poznania Klaster „pomidor sandomierski” III. Twórcy rozwiązań *) wg Raport Booz Allen Hamilton – Nowy Przemysł

Jak można codziennie wprowadzać innowacje? Coraz więcej „singli” Bezpłatna gazeta Myślenie bez dogmatów Jak powstają innowacje ? Potrzeba ciągle nowej treści „You Tube” Oprogramowanie w zamian za oglądanie reklam Niezauważalne trendy Producent „penów” dla diabetyków Nieuświadomione potrzeby

Każdy Pracownik może być źródłem INNOWACYJNOŚCI swoboda myślenia swoboda myślenia dyscyplina dyscyplina Tradycyjna firma Innowacyjna firma Skąd się biorą strategie, które łamią reguły?: innowacje z umysłów, wielcy menedżerowie demokratyzacja działań, otwartość w firmach wszyscy są twórcami współpraca z sektorem badawczym i naukowym BEZ INNOWACJI FIRMY WPADAJĄ W STAGNACJĘ !

INNOWACJE TO PODWAŻANIE TEGO, CO INNI UZNAJĄ ZA OCZYWISTOŚĆ Podsumowanie NADCHODZI TRUDNY OKRES DLA KONSERWATYWNYCH I RUTYNOWYCH DZIAŁAŃ ! I … WSPANIAŁY OKRES DLA INNOWACYJNYCH FIRM. INNOWACJE TO PODWAŻANIE TEGO, CO INNI UZNAJĄ ZA OCZYWISTOŚĆ

Zapraszam do dyskusji Andrzej Głowacki Prezes Zarządu Doradztwo Gospodarcze DGA SA Zapraszam do dyskusji