ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing w firmie Kinga Korniejenko.
Advertisements

OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Witam Państwa na wykładzie z podstaw polityki gospodarczej, :)…
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Rola celów i przyczyny ich formułowania:
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Popyt i podaż jako regulatory rynku
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
STRATEGIE LOGISTYCZNE
STRATEGIE MARKETINGOWE
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych I stopień.
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Ustalenie polityki cenowej - przykład
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE ZAJĘCIA NUMER 4

PLAN MARKETINGOWY Streszczenie managerskie Analiza sytuacji rynkowej: Analiza nabywców Analiza popytu Analiza podaży (konkurencji) Analiza pozycji firmy Analiza systemu dystrybucji Analiza systemu zaopatrzenia Analiza makrootoczenia marketingowego Analiza SWOT Strategia obsługi rynku Program wykonawczy Prognoza sprzedaży, kosztów i zysku Ustalenie sposobu kontroli wykonania planu marketingowego

uproszczona analiza konkurencji

analiza konkurencji- jak się za nią zabrać? identyfikuję konkurentów; określam ich cele; określam ich strategie; wskazuję na silne i słabe strony moich konkurentów; szacuję ich reakcje; wybieram swoich konkurentów docelowych.

rodzaje rynków konkurencyjnych

rynek produktowy Lider 40% rynku (champion) Pretendent rynkowy 30% rynku (challenger) Naśladowca rynkowy 20% (follower) Specjaliści rynkowi (obsługujący mniejsze segmenty) 10% (n

Co mogę zrobić jak jestem liderem rynku? zwiększyć całkowity popyt rynku - JAK? chronić swoje udziały w rynku - JAK? zwiększenie udziału w rynku - JAK?

jestem pretendentem… co dalej? mój cel strategiczny -> zwiększenie udziału w rynku kogo atakuję? lidera; konkurenta z tej samej kategorii; firmy lokalne jak atakuję?

jestem naśladowcą więc… podrabiam; klonuję; imituję; adaptuję

jestem niszowcem mam pozycję lidera na małym rynku! znam swój rynek; oferuję dobrą relację jakość do produktu; skupiam się na swojej strategii niszowej!

udziały w rynku

zadanie domowe - rynki Podmiotowa struktura podaży - czyli kto stanowi konkurencję? Towarowa struktura podaży - jakie towary oferują konkurenci? Pokrycia rynku produktami konkurencyjnymi - jakie są obszary konkurencji w ramach rynku produktowego? Wg własnej oceny lub znalezionych informacji - nadać role konkurentów Ocena przewag konkurencyjnych Ocena skuteczności strategii i instrumentów marketingowych konkurencji Ocena sił i słabości najważniejszych konkurentów

bardzo proszę pracować w grupie