Obserwacja wybranych uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
ocenianie, które pomaga się uczyć
im. Króla Jana III Sobieskiego
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Prezentacja badań Johna Hattiego
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
ocenianie, które pomaga się uczyć
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Ocenianie kształtujące
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Izabela Kołodziejczyk
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Obserwacja wybranych uczniów
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
Co to jest spacer edukacyjny?
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
czwarte spotkanie Zespołu
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Obserwacja wybranych uczniów

Cele stosowania procedury Na podstawie obserwacji wybranych z klasy uczniów: odnajdywanie najskuteczniejszych metod i technik w pracy z konkretnymi uczniami i stosowanie ich w perspektywie całej klasy/ szkoły określenie koniecznych zmian w nauczaniu i uczeniu się monitorowanie wdrażanych zmian i określanie ich skuteczności

Opis procedury Do obserwacji wybieramy uczniów, którzy nie osiągają sukcesów na miarę swoich możliwości. Gromadzimy fakty, dotyczące ich uczenia się na lekcji. Dzięki skutecznym metodom i technikom w pracy z grupą tych uczniów, uczymy bardziej efektywnie wszystkich uczniów w klasie. Dzięki obserwacji stwierdzimy, kiedy nasz uczeń uczy się najbardziej efektywnie – co mu w tym pomaga i co przeszkadza. Zastanowimy się, w jaki sposób możemy wzmocnić pozytywne aspekty jego uczenia się, a w jaki wyeliminować trudności.

Jak stosować procedurę? Wybór i obserwacja grupy uczniów. Obserwujemy wybraną grupę na początku – formułujemy wnioski dotyczące każdego z obserwowanych uczniów. Wnioski a działania Zebrane wnioski hierarchizujemy pod kątem wagi i łatwości zmiany. Opracowujemy konkretny plan działań. Skuteczność wdrażanych zmian Podczas wdrażania działań zbieramy dowody na skuteczność zmiany. Obserwujemy w tym czasie wybraną grupę uczniów: zasada cienia, własne obserwacje prowadzącego, nagrania. Jeśli działania się sprawdziły, wprowadzamy je na stałe.

Korzyści / efekty Uzyskujemy postęp w osiągnięciach uczniów Widzimy konkretnie, z czego ten postęp wynika. Prowadzimy efektywny dialog z uczniem - poprawa relacji nauczyciel – uczeń. Bardziej obiektywne spojrzenie na ucznia. Kierowanie działań do konkretnego ucznia - realna indywidualizacja nauczania.