Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Digital Storytelling czyli uczenie się przez tworzenie- projekt obejmujący kształcenie zintegrowane Zajęcia nauczą dzieci tworzyć proste filmy edukacyjne zbudowane z sekwencji zdjęć i nagranej narracji przy pomocy programu PhotoStory. Uczniowie: tworzą narrację, opowiadają historię na podstawie obrazów, układają chronologicznie wydarzenia, tworzą dialogi, scenariusz filmu, edytują zdjęcia, będą tworzyć film w programie PhotoStory Cyfrowe opowieści umożliwiają łączenie różnych obszarów edukacyjnych, w tym edukację plastyczną, przyrodniczą , polonistyczną, medialną i informatyczną.
Klaps! czyli początki filmu Pierwsze zajęcia wprowadzały dzieci w świat pojęć związanych z filmem. W oparciu o przygotowane karty tworzyły definicję filmu,
Klaps! czyli początki filmu oglądały różne rodzaje filmu i dobierały do nich nazwy
Klaps! czyli początki filmu Poznały etapy powstania filmu
Klaps! czyli początki filmu
Klaps! czyli początki filmu Zgłębiły tajniki charakteryzacji
Klaps! czyli początki filmu Etap I zakończył się podziałem uczniów na grupy i opracowaniem wstępnej koncepcji opowieści. Dzieci zadecydowały , że stworzą filmy:
STACJA PHOTOSTORY
Stacja PhotoStory Podczas zajęć dzieci: nauczyły się jak tworzyć scenariusz, planowały sceny, tworzyły narrację, robiły zdjęcia, wykonywały rysunki, poznały program PhotoStory umożliwiający stworzenie filmu.
Efekty pracy: Szablon scenariusza filmu: Zdjęcie: mapa Polski + szkoła Tekst do wypowiedzenia: W naszym kraju nasza szkoła
Efekty pracy: - rekwizyty
Efekty pracy: zdjęcia
Efekty pracy: rysunki
Efekty pracy: - sceny
Stacja KOMPUTEROWICE Etap III kończący wszelkie prace związane z tworzeniem filmu obejmuje poznanie programu PhotoSthory dodanie obrazów nagranie narracji dodanie napisów ewentualne dodanie podkładu muzycznego
Efekty pracy: - film
Cyfrowe opowieści dla ucznia Włączają w proces uczenia technologię informacyjną Dają możliwość wypowiadania się w stworzonych przez siebie multimedialnych historiach Wzbogacają wiedzę dzieci Rozbudzają kreatywność Inspirują uczniów do pracy angażując ich emocjonalnie w ważne i ciekawe zadanie
Cyfrowe opowieści dla ucznia Rozwijają praktyczne, TIK-owe umiejętności (m.in. praca z kamerą, mikrofonem, obsługa programów do obróbki filmów i edycji dźwięku) Uczą krytycznie korzystać z TIK Aktywizują uczniów Uczą współpracy i wspólnego rozwiązywania problemów Nauka przez działanie Rozrywka i zabawa