Zebranie z rodzicami Klasa 4a 13.09.2017 Wychowawca: Natalia Karpowicz
Nauczyciele przedmiotowi Anna Wasiak: j. polski Magdalena Hofman: matematyka Natalia Karpowicz: język francuski Marta Chojczak: język angielski Dariusz Mencel: historia Marta Jędrzejczyk: muzyka Dorota Luberda: przyroda kl. 4-6 Joanna Wójcik: plastyka kl. 4-6 Krzysztof Wasilewski: zajęcia komputerowe Wojciech Błaszczuk: wych. fizyczne kl. 4-6 Ks. Mateusz Oborzyński: religia Marcin Kielin: etyka Program kanadyjski: Artur Lipian Opieka psychologiczna Marta Pociecha
Program wychowawczy klasy 4a Tematy godzin wychowawczych 1. Warsztaty komunikacji interpersonalnej (poznajmy siebie, kodeks klasowy ) 2. Warsztaty współdziałania i współpracy zespołowej, czyli w jedności siła 3. Trening nabywania pewności siebie, czyli jak stać się Herkulesem? 4. Warsztaty kompetencji adaptacyjnych, czyli jestem już czwartoklasistą i mam nowe wyzwania
Program wychowawczy cd. 5. Trening sprawnego zarządzania sobą, czyli zostań swoim menedżerem, jak się uczyć i organizować swój czas. 6. Warsztaty budowania motywacji, czyli chcieć to móc. 7. Warsztaty doskonalenia kompetencji kulturowych, czyli chcę poznawać kulturę i świat. 8. Trening innowacyjności i twórczego myślenia, czyli co zrobić, jeśli coś się nie udaje. 9. Warsztaty rozwijające kompetencje związane z budowaniem kapitału ludzkiego, czyli klasa szkolna jako organizacja ucząca się.
Mocne i słabe strony klasy Mocne: grupa żywiołowa, chętna do działania, podejmująca bez obaw nowe wyzwania, ambitna. Słabe : grupa dość głośna, być może z trudnością by wejść w nowy system szkolny ( klas starszych ).
TEMATY REALIZOWANE Z UCZNIAMI PRZEZ PSYCHOLOGA SZKOLNEGO Pierwszy semestr Integracja klasy Nawigacja w szkole, jak się organizować Jak emocjonalnie radzić sobie z systemem ocen Bądź kumpelą, kumplem, nie dokuczaj Samodzielność i odpowiedzialność
Priorytety wychowawcze w klasie 4a Nabywanie szacunku do inności Wyciszanie konfliktów Wdrażanie do samopomocy Nauka współpracy
WSO, czyli jak oceniamy postępy w nauce i zachowanie
Strój galowy i strój codzienny
Mundurki nosimy od poniedziałku do czwartku Kolorowe ubrania i rajstopy nosimy w piątki
Wycieczki klasowe Wyjazd integracyjny Golub-Dobrzyń-wrzesień 2017 Wycieczki będą realizowane w oparciu o aspekt edukacyjny ( kino, teatr, wystawa, warsztaty)
KALENDARZ NOWEGO ROKU SZKOLNEGO 2017/18
Rozpoczęcie roku szkolnego. Wyjazd integracyjny do Golubia-Dobrzynia WYDARZENIA PLANOWANE W ROKU SZKOLNYM 2017/18 Rozpoczęcie roku szkolnego. Wyjazd integracyjny do Golubia-Dobrzynia Halloween. Wieczornica patriotyczna. Spotkania świąteczne z rodzicami. Mikołajki klasowe Frankofonia. Dzień Dziecka. Zielona Szkoła. Zakończenie roku szkolnego. Turnieje sportowe: Turniej tenisa stołowego Turniej piłki nożnej Turniej dwa ognie
Konkursy PROGRAM POLSKI PROGRAM KANADYJSKI Ogólnopolska Olimpiada Mitologiczna Olimpiada Olimpus J. Polski (sesja zimowa) Olimpiada Olimpus Matematyka (sesja zimowa) Konkurs kuratoryjny z j. polskiego i matematyki Konkurs Recytatorski „Warszawska Syrenka” Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny” Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych „Świetlik” Pangea Konkurs Matematyczny Olimpiada Olimpus J. Polski (sesja wiosenna) Olimpiada Olimpus Matematyka (sesja wiosenna) Konkurs Matematyczny „Albus” PROGRAM KANADYJSKI Ogólnopolski Konkurs j. angielskiego „Multitest” Olimpiada Olimpus J. angielski (sesja zimowa) Konkurs Piosenki Angielskiej Meridian Ogólnopolski konkurs z j. angielskiego FOX kl. 4 Konkurs z j. angielskiego online „The big challenge”kl. 5-6 ACT&SING IN ENGLISH The International Speaking Contest Egzaminy Cambridge
Natalia Karpowicz kontakt: natalia. karpowicz@internationalschool Natalia Karpowicz kontakt: natalia.karpowicz@internationalschool.pl Librus klasowa strona www
WYKSZTAŁCENIE Uniwersytet Warszawski -Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Francuskiego -Wydział Filologii Romańskiej -Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Kurs kwalifikacyjno-pedagogiczny do nauczania języka angielskiego, certyfikat CAE
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE Nauczyciel i lektor języka francuskiego od 2006 2007-2017 Szkoły im. C.Plater-Zyberkówny Nauczyciel mianowany od 2012 Wychowawca i opiekun samorządu szkolnego Członek stowarzyszenia PROF-EUROPE Beneficjentka programu COMENIUS, nagroda za wyróżniający się raport po-stażowy. DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Dodatkowe kompetencje -Autorka autorskich programów do nauczania języka francuskiego dla uczniów francuskojęzycznych -Uczestniczka wielu warsztatów i szkoleń, min. Stowarzyszenia PASE na rzecz jakości nauczania języków obcych
Oferta zajęć dodatkowych i konsultacji, kół Poniedziałek: koło matematyczne kl. 4-6, konsultacje z języka polskiego Wtorek: koło przyrodnicze, klub tenisa stołowego, pociąg do muzyki Środa: konsultacje język angielski 4ab, koło historyczne, gimnastyka sportowa Czwartek: Konsultacje z matematyki, reedukacja, konsultacje z przyrody, gry zespołowe, piłka nożna Piątek: konsultacje z języka francuskiego, klub biegacza, klub IT, karate, yoga.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
FORMY I METODY PRACY METODY AKTYWIZUJĄCE: praca w grupach praca w parach praca z tablicą interaktywną praca z tekstami z gazet, książek praca metodą projektu
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
PROJEKT INTEGRACYJNO-HISTORYCZNY Projekty edukacyjne 2017/2018 PROJEKT INTEGRACYJNO-HISTORYCZNY PROJEKT TEATRALNY PROJEKT NAUKOWY
PROJEKT INTEGRACYJNO-HISTORYCZNY Termin: 27-29 września 2017 roku (klasy 4a i 4b) 4-6 października 2017 roku (klasy 5 i 6) Miejsce: Golub Dobrzyń Opiekunowie: klasy 4a i 4b p. Anna Wasiak, p. Natalia Karpowicz, p. Artur Lipian p. Sarah Johnson klasy 5 i 6 p. Katarzyna Lesicz-Stanisławska, p. Wojciech Błaszczuk, p. Stephen Bergen, p. Lucas Kuzma Zajęcia w języku polskim i angielskim
PROJEKT INTEGRACYJNO-HISTORYCZNY Cele: - integracja zespołów klasowych, - wdrażanie do współdziałania, - zdobycie wiedzy na temat średniowiecznej kultury dworskiej i rycerskiej, - poznanie legend związanych ze średniowiecznymi zamkami, - zdobycie wiedzy na temat średniowiecznych stylów architektonicznych, - wykonanie pracy plastycznej – makieta średniowiecznego zamku. Partnerzy: English Pro Academy Lider projektu: p. Anna Wasiak (klasy 4a i 4b) p. Katarzyna Lesicz-Stanisławska (klasy 5 i 6)
PROJEKT INTEGRACYJNO-HISTORYCZNY KLASY 4a i 4b Dzień 2., czwartek 9.30-11.30 (120min. kl. 4b) j. polski A. Wasiak 9.30-11.30 (120min. Kl. 4a) ed. kanadyjska A. Lipian 15.00-16.30 (90min. kl. 4b) ed. kanadyjska A. Lipian 16.45-18.15 (90min. Kl. 4a) j. polski A. Wasiak Dzień 3., piątek 10.00-10.40 (40min. kl. 4a) j. francuski N. Karpowicz 10.45-11.30 (45min. Kl. 4b) j. polski A. Wasiak 10.00-10.40 (40min. kl. 4b) ed. kanadyjska A. Lipian 10.45-11.30 (45min. Kl. 4b) j. francuski N. Karpowicz KLASY 5 i 6 Dzień 2., czwartek 9.30-11.30 (120min. kl. 5) ed. kanadyjska L. Kuzma 9.30-11.30 (120min. kl. 6) ed. kanadyjska S. Bergen 15.00-16.30 (90min. kl. 5) j. polski K. Lesicz-Stanisławska 16.45-18.15 (90min. kl. 6) j. polski K. Lesicz-Stanisławska Dzień 3., piątek 10.00-11.30 (90min. kl. 5) j. polski K. Lesicz-Stanisławska 10.00-11.30 (90min. kl. 6) ed. kanadyjska L. Kuzma DEKLARACJA UDZIAŁU
PROJEKT TEATRALNY Termin: 22-24 listopada 2017 roku Miejsce: Warszawa Realizatorzy: p. Anna Wasiak, p. Katarzyna Lesicz-Stanisławska, p. Stephen Bergen, p. Lucas Kuzma, p. Marta Jędrzejczyk, p. Artur Lipian, p. Marta Chojczak Zajęcia w języku polskim i angielskim Lider projektu: p. Anna Wasiak
PROJEKT TEATRALNY Cele: - zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej teatru, jego genezy i historii, - poznanie języka teatru, - zdobycie wiedzy na temat specyfiki pracy ludzi związanych z teatrem (spotkania z ludźmi teatru), - samodzielne przygotowanie przez uczniów krótkiej, improwizowanej etiudy teatralnej, - obejrzenie wybranego spektaklu teatralnego, - rozbudzanie postawy empatii (akcja charytatywna). Partnerzy: Dom Artysty Weterana w Skolimowie, teatry warszawskie. Zajęcia w j. polskim i angielskim
Szczegóły projektu zostaną podane w czasie zebrania semestralnego. PROJEKT NAUKOWY Termin: 26-28 marca 2018 roku Miejsce: Warszawa Realizatorzy: p. Dorota Luberda, p. Magdalena Hofman, p. Stephen Bergen, p. Lucas Kuzma, p. Krzysztof Wasilewski, p. Artur Lipian, p. Marta Chojczak Zajęcia w języku polskim i angielskim Szczegóły projektu zostaną podane w czasie zebrania semestralnego.
LEKTURY SZKOLNE Perrault Ch. Baśnie. Wortman S. U złotego źródła LEKTURY SZKOLNE Perrault Ch. Baśnie Wortman S. U złotego źródła. Baśnie polskie - wybór Leprince de Beaumont J.M. Piękna i Bestia Brzechwa J. Akademia Pana Kleksa Goscinny R., Sempé J.J. Mikołajek - wybrane opowiadania Christa J. Kajko i Kokosz. Szkoła latania Bahdaj A. Kapelusz za 100 tysięcy, Wakacje z duchami 1 x miesiąc Burnett F.H. Mała księżniczka 1 x miesiąc Collodi C. Pinokio 1 x miesiąc Korczak J. Król Maciuś Pierwszy 1 x miesiąc Kownacka M., Malicka Z. Dzieci z Leszczynowej Górki 1 x miesiąc Lagerlöf S. Cudowna podróż 1 x miesiąc Leśmian B. Przygody Sindbada Żeglarza 1 x miesiąc Lindgren A. Bracia Lwie Serce, Rasmus i włóczęga 1 x miesiąc Sat-Okh Biały mustang 1 x miesiąc Rowling J.K. Harry Potter i Kamień Filozoficzny 1 x miesiąc Szczygielski M. Czarownica piętro wyżej 1 x miesiąc
Dostępność do sprawdzianów -testy przechowywane w pokoju nauczycielskim do końca roku szkolnego -nauczyciel omawia wyniki testu z uczniami i umieszcza testy w segregatorze klasowym w pokoju nauczycielskim -od następnego dnia od 8.30-16.30 rodzice za pośrednictwem sekretariatu mają wgląd do pracy, bez możliwości kopiowania
Projekty edukacyjne