Kształtowanie świadomości finansowej uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
System edukacji w Polsce
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Lekcje z komputerem, 2006.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
PIENIĄDZ NARZĘDZIE POMOCNE W REALIZACJI CELÓW I SPEŁNIANIU MARZEŃ SZKOŁA PODSTAWOWA W WYSZANOWIE.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Praca metodą projektu edukacyjnego
Nasza szkoła w procentach
Rozmowy i dyskusje w klasach.
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Obserwacja wybranych uczniów
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Przykłady dobrych praktyk
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Kształtowanie świadomości finansowej uczniów „Uczymy innych” – Lekcje prowadzone w ramach zadań programu „Szkoła z klasą 2.0”

Lekcje prowadzone były w klasie 1B gimnazjum w terminie od marca do czerwca 2015r. Były to zajęcia typu „Uczymy innych”, gdzie wyznaczeni uczniowie wcielali się w rolę nauczycieli.

„Grosz - złotówka - fortuna” Lekcja PIERWSZA: „Grosz - złotówka - fortuna”

Celem zajęć było wskazanie uczniom różnych możliwości oszczędzania w życiu codziennym.

Uczniowie wypełniali mini test pt Uczniowie wypełniali mini test pt. „Jak oszczędzać” , w którym opowiadali się za ulubioną formą oszczędzania.

Następnie prowadzący wraz z uczniami sformułowali katalog zasad skutecznego oszczędzania - plakat

Dzięki tej lekcji młodzi ludzie pogłębili swoją wiedzę na temat oszczędzania.

Lekcja DRUGA: „Finanse młodych”

Głównym celem zajęć było kształtowanie u młodych ludzi umiejętności kontrolowania własnych wydatków.

Była to najdłuższa lekcja z całego cyklu zajęć, trwała dwie godziny, przy czym druga lekcja odbywała się w pracowni komputerowej.

w ciągu miesiąca i wpisali wydatki do tabeli Na początku zajęć (Ewa, Karine i Fabian) poprosili uczniów, aby przypomnieli sobie swoje wydatki w ciągu miesiąca i wpisali wydatki do tabeli pt. „Moje wydatki”.

w wartościach procentowych. Zebrane wyniki posłużyły klasie do stworzenia diagramów kołowych. Pokazywały one strukturę wydatków młodych w wartościach procentowych.

Druga część lekcji miała miejsce w pracowni komputerowej, tym razem uczniowie mieli za zadanie stworzenie wykresów kolumnowych pt. „Na co dzieci wydają pieniądze?” – program Microsoft Excel

Na podsumowanie prowadzący zachęcali kolegów do bardziej przemyślanych zakupów w życiu codziennym.

„Odpowiedzialność a finanse” Lekcja TRZECIA: „Odpowiedzialność a finanse”

Głównym celem tych zajęć było nauczenie młodych ludzi podejmowania różnych decyzji jako świadomych wyborów uwzględniających ich konsekwencje.

W pierwszym etapie zajęć klasa została podzielona na czteroosobowe grupy.

Każda z grup miała za zadanie nanieść na sylwetkę człowieka (arkusz papieru) cechy człowieka odpowiedzialnego np. jest słowny, rozważny itp.

Następnie uczniowie zastanawiali się nad skutkami braku odpowiedzialności tworząc wspólny plakat na ten temat.

W kolejnej fazie zajęć klasa musiała wyszukać w „Słowniku języka polskiego” rodzaje odpowiedzialności np. moralna, prawna, konstytucyjna itp. A Ewa pomogła w sformułowaniu definicji różnych rodzajów odpowiedzialności.

W kolejnym etapie lekcji uczniowie mieli zastanowić się, jak odpowiedzialność wpływa na nasze finanse.

W parach zastanawiali się nad skutkami braku odpowiedzialności finansowej w określonych sytuacjach np. Tomek poszedł na zakupy i wydał pieniądze mamy na rzeczy niepotrzebne. Uczniowie mieli trzy takie sytuacje do rozpatrzenia.

W końcowej części lekcji starali się odpowiedzieć jak brak odpowiedzialności wpływa na młodego człowieka i jego otoczenie.

Zadanie „Uczymy innych” pozwoliło młodym ludziom inaczej spojrzeć na rolę nauczyciela w codziennej rzeczywistości szkolnej, a prowadzącym sprawdzić się w umiejętnościach pedagogicznych.

Dziękujemy za uwagę! Klasa 1B gimnazjum