INNOWACJA PEDAGOGICZNA DIETETYKA I REKREACJA RUCHOWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
w nowej podstawie programowej
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Nordic Walking.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Opracowała Agnieszka Balcerak
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Lublinie SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

INNOWACJA PEDAGOGICZNA DIETETYKA I REKREACJA RUCHOWA

„Dietetyka i rekreacja ruchowa” Autorki innowacji : Danuta Rozpara – nauczyciel biologii Justyna Ciszek – nauczyciel chemii / wychowania fizycznego

Inspiracją do opracowania innowacji pedagogicznej „ Dietetyka i rekreacja ruchowa” w Liceum Ogólnokształcącym Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Kardynała Karola Wojtyły w Łopusznie było uczestnictwo w projekcie Mobilność kadry w edukacji szkolnej Erasmus+ na rzecz wprowadzania innowacyjnych technologii na zajęciach lekcyjnych i stosowania nowoczesnych technik nauczania oraz duże zainteresowanie uczniów , którzy chcą w przyszłości podjąć dalszą edukację w szkołach wyższych na kierunkach medycznych.

Innowacja pedagogiczna „Dietetyka i rekreacja ruchowa” oparta jest na obowiązujących podstawach programowych przedmiotów : biologia, chemia i wychowanie fizyczne obejmujących IV etap edukacyjny, poszerzone o elementy z zakresu anatomii, biochemii, żywienia człowieka, profilaktyki zdrowotnej i aktywności fizycznej z elementami fizjoterapii.

Cele edukacyjne innowacji promocja zdrowego stylu życia wśród uczniów a poprzez nich wśród społeczności szkolnej i środowiska lokalnego. pogłębienie wiadomości uczniów z zakresu anatomii i fizjologii człowieka, biochemii ogólnej oraz nabycie umiejętności w zakresie żywienia człowieka, zapobiegania chorobom żywieniowo zależnym

Cele edukacyjne innowacji zapoznanie uczniów z aktywnymi formami spędzania wolnego i ich wpływem na samopoczucie psychiczne i nastrój, zapoznanie uczniów z zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej z zakresu urazów kostno – stawowych oraz zapoznanie z zasadami rehabilitacji w pracowniach fizjoterapii. rozwijanie postaw prozdrowotnych wśród młodzieży

Innowacja zakłada prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody flipped learning ( odwrócone nauczanie) czyli zmiany zadań i ról ucznia i nauczyciela oraz współpracę z Centrum Medycznym „ Zdrowie” i ośrodkiem Rehabilitacyjnym „Polanika” .

Proces edukacyjny będzie wspomagany systematycznym wykorzystaniem technologii informacyjnej, w tym tablicy interaktywnej oraz platformy edukacyjnej.

Podczas zajęć preferowane będą metody i formy pracy, które pozwolą uczniom: zaangażować się w rozwiązywanie problemów, rozwinąć własne pomysły, kreatywne myślenie, komunikować się między sobą, dyskutować i negocjować różne rozwiązania. Uczniowie będą wykonywać doświadczenia i eksperymenty, dzięki czemu samodzielnie będą rozwiązywać problemy.

Zajęcia teoretyczne w ramach innowacji „Dietetyka i rekreacja ruchowa” będą obejmować zagadnienia edukacyjne przewidziane do realizacji w ramach 5 modułów edukacyjnych Profilaktyka i promocja zdrowia Żywienie a profilaktyka chorób cywilizacyjnych Chemia składników odżywczych Żywienie człowieka Wysiłek fizyczny we wspomaganiu dietoterapii

Moduły będą realizowane w klasie II i III w ramach 2 przedmiotów : „Chemiczne podstawy żywienia” „Dietetyka”

Zajęcia praktyczne prowadzone będą w: szkolnej pracowni biologicznej i chemicznej

w pracowniach kinezyterapii, fizykoterapii i masażu ( uczniowie będą obserwować zajęcia prowadzone przez fizjoterapeutów)

w pracowni integracji sensorycznej ( uczniowie będą obserwować zajęcia prowadzone przez fizjoterapeutów)

Przewiduje się wyjazdy tematyczne : do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kielcach na basen w Strawczynie

Spacery i inne formy aktywności ruchowej prowadzone będą po wyznaczonych trasach ścieżek dydaktycznych Realizacja innowacji przewiduje spotkania ze specjalistami z zakresu dietetyki , diabetologii oraz fizjoterapii.

step aerobik crossifit Uczniowie będą mogli doskonalić swoją motoryczność i sprawność fizyczną poprzez udział w nowoczesnych formach gimnastyki step aerobik crossifit

stretching fitness

Oczekiwane efekty Realizacja innowacji „Dietetyka i rekreacja ruchowa” pozwoli uczniom : pogłębić wiadomości z zakresu biochemii, fizjologii, anatomii człowieka, Uzyskać ogólną wiedzę z zakresu: dietocoatchingu układania jadłospisów dla różnych grup odbiorów , komponowania różnorodnych diet,

Oczekiwane efekty dostosowywania diety do rodzaju aktywności fizycznej stosowania różnorodnych form aktywności ruchowej np. Nordic Walking, aerobik prowadzenia zajęć fitness z wykorzystaniem przyborów (stepy, piłki gimnastyczne, hantle, maty, skakanki) rozwój sprawności fizycznej poprzez udział we wszystkich obszarach motoryki tj.: sprawność kondycyjna, koordynacyjna i morfofunkcjonalna

Innowacja oprócz walorów poznawczych wykorzystujących naturalne kompetencje i umiejętności uczniów w zakresie doświadczeń zdrowotnych, profilaktyki i promocji zdrowego stylu życia, stanowi ciekawą formę pracy z uczniami, podniesie oraz wzbogaci wiedzę i umiejętności uczniów w zakresie edukacji prozdrowotnej i profilaktyki.

Realizując zagadnienia w ramach innowacji będziemy kontynuować akcje prozdrowotne odbywające się w naszej szkole takie jak : „ Zdrowy Pierwszak ”, „ Uczniowie z Pałacu ratują życie ” , „ Ekologiczne śniadanie” kurs „Pierwsza pomoc przedmedyczna”

Akcja „Zdrowy Pierwszak”

Uczniowie Pałacu Ratują Życie

Kurs „Pierwsza Pomoc Przedmedyczna”

„W życzliwej szkole marzenia stają się celem” Mamy nadzieję, że zdobyte podczas wyjazdów projektowych umiejętności wykorzystane przy realizacji powyższej innowacji pozwolą uczniom „osiągnąć zamierzone cele, spełnić marzenia i zadbać o swoją przyszłość”

Dziękuję za uwagę