Propagowanie odpowiedzialności 11/17/09 Propagowanie odpowiedzialności
11/17/09 Wstęp Celem projektu było znalezienie głównego motywu i sposobu przekazu wartości związanych z odpowiedzialnością, które Katrin chce zakomunikować uczestnikom rynku, a także udzielenie firmie pomocy w osadzeniu treści podkreślających znaczenie odpowiedzialności jako elementu marki Katrin To, co chcemy przekazać!!! 2 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Cytaty z wewnętrznych ankiet dotyczących zrozumienia kwestii odpowiedzialności w odniesieniu do marki Katrin „Coraz więcej klientów szuka produktów ze znakiem The Nordic Swan Label. Jest on postrzegany jako potwierdzenie rozsądnego wyboru". „Wydaje mi się, że do tej pory rozmawialiśmy głównie o kwestiach związanych ze środowiskiem. Jeśli chcemy w przyszłości zdobyć wiodącą pozycję na rynku, musimy zacząć uwzględniać również kwestie odpowiedzialności ekonomicznej i społecznej”. „Dostępnych jest wiele dobrych przykładów ulepszeń – bądźmy dumni z osiągniętych wyników. Bardziej praktyczne przykłady – prosty przekaz – mniej informacji technicznych". „(Siła Katrin) tkwi we właściwym doborze produktów, sprzedaży rozwiązań!". Duże znaczenie oznaczeń (odpowiednio docenić) Nie potrafimy mówić o naszych wysiłkach Trzy aspekty odpowiedzialności (skupienie się na środowisku + kwestie społeczne i ekonomiczne) Ostatnie, ale nie mniej ważne: produkty również mają duże znaczenie – muszą być postrzegane jako część przekazu, a nie tylko marki 3 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Katrin – najważniejsze wyzwania 11/17/09 Katrin – najważniejsze wyzwania Znaleźć przekaz, który obejmie wszystkie produkty Komunikacja wewnętrzna i szkolenia Przedstawianie informacji technicznych w bardziej przystępny sposób Fakty i osiągnięcia Nie tylko produkty – także kategorie Szkolenie w zakresie sprzedaży: mówić tym samym językiem Jasny przekaz – bez nadmiaru informacji technicznych Konkretne fakty i przykłady!!! 4 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Katrin – na poziomie podstawowym jedna kwestia jest oczywista 11/17/09 Katrin – na poziomie podstawowym jedna kwestia jest oczywista Nie ma prawidłowych odpowiedzi na pytania dotyczące etyki. Kim jesteśmy, aby jako firma mówić ludziom, jak mają żyć? Jedyne, co możemy zrobić, to pomóc im odnaleźć równowagę. Do ostatniego punktu: lub w jaki sposób możemy przyczynić się do osiągnięcia tej równowagi 5 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Działania zamiast słów Podejście lokalne Rozsądek i prostota Szukamy idei ponadczasowej – niezwiązanej z produktami lub miejscami, lecz raczej z postawą. Praktyka i realizm Przekaz zrozumiały dla wszystkich Humor = z uśmiechem Skromność Unikanie obietnic bez pokrycia Świeżość, humor, emocje 6 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Prezentacja odpowiedzialności Katrin 11/17/09 Prezentacja odpowiedzialności Katrin
(Wideo) 11/17/09 Dodaj film „Rozmowa w toalecie”: za pomocą polecenia „Wstaw” z menu głównego programu PowerPoint; następnie wybierz opcję „Film” i wskaż lokalizację. Ustaw start filmu jako „Po kliknięciu lub automatycznie”. Uwaga: film jest odtwarzany tylko w trybie prezentacji. Instrukcje dla prezentera: Po odtworzeniu filmu możesz rozpocząć od poruszenia kwestii związanych z zachęcaniem („głównym przekazem” filmu). W ujęciu Katrin odpowiedzialność oznacza nie tylko, aby nasi pracownicy zachowywali się jak przykładni obywatele, ale także pomoc klientom i partnerom w bardziej odpowiedzialnym działaniu (i byciu z tego dumnym)! Następnie kontynuuj prezentację, przedstawiając definicję „równowagi”. 8 11/17/09 Prezentacja/autor 8
Czym jest odpowiedzialność dla Katrin? 11/17/09 Czym jest odpowiedzialność dla Katrin? Odpowiedzialność oznacza „spełnianie potrzeb współczesnych ludzi w taki sposób, aby nie wpływać na możliwości przyszłych pokoleń w zakresie spełniania ich potrzeb” Odpowiedzialność jest niezwykle istotną kwestią w szeroko rozumianym przemyśle papierniczym. Współpracując z naszymi klientami i partnerami, dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą jakość, bezpieczne użytkowanie i niewielki wpływ na środowisko Stawiamy sobie wyższe wymagania niż wynikające z przepisów prawnych – chcemy być postrzegani jako wzór w całym przemyśle Zachęcenie klientów i użytkowników naszych produktów do postępowania w sposób odpowiedzialny Odpowiedzialność oznacza spełnienie potrzeb współczesności… 2. Działamy w przemyśle, który znajduje się pod szczególną kontrolą, musimy więc, i chcemy, postępować właściwie 3. Wyznaczyć bardziej restrykcyjne wymogi niż nałożone przez przepisy prawne – naszym celem jest pełna równowaga 9 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Podejście Katrin do odpowiedzialności 11/17/09 Podejście Katrin do odpowiedzialności Koncepcja odpowiedzialności Katrin opiera się na równowadze trzech obszarów: środowiska, społeczeństwa i ekonomii. Wszystkie są jednakowo istotne – Katrin nie uznaje kompromisów w stosunku do któregokolwiek z nich. Środowisko Społeczeństwo Ekonomia 10 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Równowaga jest w zasięgu ręki 11/17/09 Wierzymy, że Równowaga jest w zasięgu ręki 11 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 W praktyce Dla nas odpowiedzialność oznacza pomoc naszym klientom, partnerom, pracownikom i udziałowcom w znalezieniu równowagi Poszanowanie dla środowiska na każdym etapie naszego procesu technologicznego Współpraca z partnerami dbającymi o środowisko i opracowywanie inicjatyw zwiększających poczucie odpowiedzialności Pomoc naszym klientom w godzeniu kwestii ekologicznych z opłacalnością Dbanie o dobre samopoczucie naszych pracowników, a także członków społeczności, w których jesteśmy obecni 12 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Jak to robimy? 13 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Środowisko 14 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Środowisko Minimalizujemy wpływ na środowisko na każdym etapie naszych działań i w całym okresie użytkowania naszych produktów surowce i zasoby produkcja stosowanie produktów Klient zyskuje: gwarancję odpowiedzialnego partnera odpowiedzialność gwarantowaną w naszych produktach pomoc w prowadzeniu bardziej odpowiedzialnej działalności 15 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Kwestie społeczne 11/17/09 16 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Kwestie społeczne Nasze działania i polityka kadrowa są prowadzone z uwzględnieniem odpowiedzialności społecznej Od naszych dostawców oczekujemy przestrzegania ustalonych zasad etycznych Promujemy odpowiedzialność społeczną w naszych komunikatach i kampaniach Klient zyskuje: gwarancję współpracy z partnerem, którego cechuje znaczna etyka wsparcie w zakresie promocji odpowiedzialności społecznej na poziomie lokalnym 17 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Ekonomia 18 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Ekonomia Pomagamy naszym klientom znaleźć optymalne rozwiązania, które pozwalają: – zwiększyć wydajność – obniżyć wydatki – poprawić zdrowie i ograniczyć liczbę przestojów Nasze kategorie: Toaleta, Miejsce pracy i Dobre samopoczucie pomogą stawić czoła konkretnym wyzwaniom Skuteczny łańcuch dostawców i inteligentne rozwiązania logistyczne przyspieszają działania biznesowe Klient zyskuje: Opłacalność przy zachowaniu równowagi 19 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
W jaki sposób chcemy propagować naszą ideę… 11/17/09 W jaki sposób chcemy propagować naszą ideę… 20 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Jak działa prezentacja poświęcona odpowiedzialności? 11/17/09 Jak działa prezentacja poświęcona odpowiedzialności? POKAZ PREZENTACJA HANDLOWA PRZYKŁAD PRZYKŁAD PRZYKŁAD Wprowadzenie audiowizualne podgrzewające atmosferę Pomocnicze karty przykładów odpowiedzialności Prezentacja handlowa przedstawiciela, przykładowo prezentacja Miejsce pracy lub Toaleta innymi słowy Równowaga jest w zasięgu ręki – pokaz 21 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Pokaz audiowizualny Zadaniem pokazu audiowizualnego na początku prezentacji jest „otwarcie oczu” uczestnikom na przedstawiany problem. Ma wprowadzić słuchaczy w dobry nastrój i przekazać im istotę sprawy: Katrin pomaga swoim klientom i partnerom działać w sposób bardziej odpowiedzialny, aby mogli odnaleźć równowagę. W krótkiej historyjce przedstawiono w zabawny sposób motywującą rozmowę prowadzoną między młodym stażystą a bardzo rozgadanym dozownikiem. Film trwa około 2 minut. 22 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
11/17/09 Karty przykładów Karty przykładów równowagi zostały opracowane w celu przedstawienia w krótkiej i zwięzłej formie kwestii związanych z odpowiedzialnością. Przedstawiają jeden konkretny temat i mogą być dołączane do prezentacji handlowych. Przedstawiciele handlowi powinni tak dobierać przykłady, aby dotyczyły one lub interesowały ich klientów Karty przykładów dotyczą np.: Znaku The Nordic Swan Label (środowisko) Projektu higieny w szkołach (kwestie społeczne) Podejścia lokalnego (ekonomia) … 23 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Równowaga w zasięgu ręki – slajd programu PowerPoint 11/17/09 Równowaga w zasięgu ręki – slajd programu PowerPoint Może zostać wykorzystany do wyjaśnienia koncepcji Powinien być użyty, jeśli udziałowcy poproszą o prezentację tego, co naprawdę robimy (karty przykładów) Ale… 24 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Siła tkwi w ludziach 11/17/09 25 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor
Imię Nazwisko Tytuł, Katrin 11/17/09 Dziękujemy! Imię Nazwisko Tytuł, Katrin Tel. kom.: +000 00 123 456 Tel: +000 00 12 34 567 firstname.lastname@metsatissue.com Katrin. Pod ręką. 26 wtorek 17 listopada, 2009 Prezentacja/autor