KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE ,,Powiedz mi, a zapomnę… Pokaż mi, a zapamiętam… Pozwól mi wziąć udział, a zrozumiem.” (Konfucjusz)
NASZA SZKOŁA Zapewnia wszystkim uczniom bezpieczeństwo Gwarantuje wysoki poziom nauczania w oparciu o nowoczesne metody nauczania dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów (zarówno tych najzdolniejszych, jak i tych najsłabszych) Przystosowuje do życia w środowisku i społeczeństwie Przygotowuje do dalszego etapu kształcenia Stara się uczyć praktycznie Wspiera rozwój zdolności i zainteresowań ucznia, motywuje do dalszego rozwoju Posiada dobrą bazę dydaktyczną Jest otwarta i przyjazna dla dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zapewnia opiekę specjalistów Ściśle współpracuje z rodzicami Wspomaga rodziców w wychowaniu dzieci Stara się na bieżąco unowocześniać i wyposażać sale w pomoce multimedialne
NAUCZYCIEL Pracuje w oparciu o różnorodne metody aktywizujące, w formie pracy w grupach, działań i zajęć profilaktycznych, z wykorzystaniem nowoczesnych środków i pomocy dydaktycznych Szanuje ucznia Pozytywnie motywuje do nauki i pracy Jest konsekwentny, wymagający, ale i wspierający Ma indywidualne podejście do ucznia zdolnego oraz z trudnościami edukacyjnymi Ocenia jawnie, systematycznie i sprawiedliwie Równo traktuje wszystkich uczniów Stwarza przyjazne relacje uczeń – nauczyciel, jest życzliwy, miły Pracuje w sposób zaplanowany, przemyślany zorganizowany Prowadzi lekcje w sposób ciekawy Na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje Współpracuje z rodzicem w rozwiązywaniu problemów z nauką i wychowaniem
RODZIC Mądrze kocha i szanuje swoje dziecko Jest wzorem dla swojego dziecka Jest odpowiedzialny za proces kształcenia swojego dziecka Jest konsekwentny i wymagający Wspiera swoje dziecko, motywuje je do pracy i do nauki Pozostaje w stałym kontakcie z nauczycielem i na bieżąco monitoruje postępy swojego dziecka Wspiera nauczyciela w procesie dydaktyczno – wychowawczym Interesuje się tym, co dzieje się w szkole i aktywnie się w to włącza Ufa swojemu dziecku
UCZEŃ Przestrzega zasad kultury osobistej Odnosi się z szacunkiem do kolegów, nauczycieli i osób starszych i słabszych Nie stosuje przemocy i agresji Jest tolerancyjny i wyrozumiały dla ,,odmienności” Jest koleżeński, pomaga innym Darzy innych życzliwością Bierze odpowiedzialność za siebie i innych Jest wrażliwy na ludzką krzywdę Stosuje się do zasad obowiązujących w szkole (przestrzega praw i obowiązków ucznia)
Model absolwenta Naszej Szkoły Po ukończeniu szkoły nasz uczeń: Jest świadomy różnych zagrożeń współczesnego świata Jest asertywny Jest gotowy na nowe wyzwania Jest przygotowany do dalszego etapu kształcenia Wykazuje dużą samodzielność Radzi sobie z problemami dnia codziennego Włada przynajmniej jednym językiem obcym Ma ukształtowane postawy patriotyczne, obywatelskie, moralne, ekologiczne, kulturalne Cechuje go kreatywność i aktywność