KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Koncepcja pracy szkoły
Szkoła Współpracy.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Idea oceniania kształtującego
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
STRATEGIA ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 30 im. Marii Zientary-Malewskiej w Olsztynie UCZEŃ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 30 im. Marii Zientary-Malewskiej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Małe dziecko w systemie edukacji
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Uczeń- jego prawa i obowiązki
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
„Między tablicą a smartphone”-
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE ,,Powiedz mi, a zapomnę… Pokaż mi, a zapamiętam… Pozwól mi wziąć udział, a zrozumiem.” (Konfucjusz)

NASZA SZKOŁA Zapewnia wszystkim uczniom bezpieczeństwo Gwarantuje wysoki poziom nauczania w oparciu o nowoczesne metody nauczania dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów (zarówno tych najzdolniejszych, jak i tych najsłabszych) Przystosowuje do życia w środowisku i społeczeństwie Przygotowuje do dalszego etapu kształcenia Stara się uczyć praktycznie Wspiera rozwój zdolności i zainteresowań ucznia, motywuje do dalszego rozwoju Posiada dobrą bazę dydaktyczną Jest otwarta i przyjazna dla dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zapewnia opiekę specjalistów Ściśle współpracuje z rodzicami Wspomaga rodziców w wychowaniu dzieci Stara się na bieżąco unowocześniać i wyposażać sale w pomoce multimedialne

NAUCZYCIEL Pracuje w oparciu o różnorodne metody aktywizujące, w formie pracy w grupach, działań i zajęć profilaktycznych, z wykorzystaniem nowoczesnych środków i pomocy dydaktycznych Szanuje ucznia Pozytywnie motywuje do nauki i pracy Jest konsekwentny, wymagający, ale i wspierający Ma indywidualne podejście do ucznia zdolnego oraz z trudnościami edukacyjnymi Ocenia jawnie, systematycznie i sprawiedliwie Równo traktuje wszystkich uczniów Stwarza przyjazne relacje uczeń – nauczyciel, jest życzliwy, miły Pracuje w sposób zaplanowany, przemyślany zorganizowany Prowadzi lekcje w sposób ciekawy Na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje Współpracuje z rodzicem w rozwiązywaniu problemów z nauką i wychowaniem

RODZIC Mądrze kocha i szanuje swoje dziecko Jest wzorem dla swojego dziecka Jest odpowiedzialny za proces kształcenia swojego dziecka Jest konsekwentny i wymagający Wspiera swoje dziecko, motywuje je do pracy i do nauki Pozostaje w stałym kontakcie z nauczycielem i na bieżąco monitoruje postępy swojego dziecka Wspiera nauczyciela w procesie dydaktyczno – wychowawczym Interesuje się tym, co dzieje się w szkole i aktywnie się w to włącza Ufa swojemu dziecku

UCZEŃ Przestrzega zasad kultury osobistej Odnosi się z szacunkiem do kolegów, nauczycieli i osób starszych i słabszych Nie stosuje przemocy i agresji Jest tolerancyjny i wyrozumiały dla ,,odmienności” Jest koleżeński, pomaga innym Darzy innych życzliwością Bierze odpowiedzialność za siebie i innych Jest wrażliwy na ludzką krzywdę Stosuje się do zasad obowiązujących w szkole (przestrzega praw i obowiązków ucznia)

Model absolwenta Naszej Szkoły Po ukończeniu szkoły nasz uczeń: Jest świadomy różnych zagrożeń współczesnego świata Jest asertywny Jest gotowy na nowe wyzwania Jest przygotowany do dalszego etapu kształcenia Wykazuje dużą samodzielność Radzi sobie z problemami dnia codziennego Włada przynajmniej jednym językiem obcym Ma ukształtowane postawy patriotyczne, obywatelskie, moralne, ekologiczne, kulturalne Cechuje go kreatywność i aktywność