DOBRE PRAKTYKI Z WIZYT STUDYJNYCH Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych „Szkoła marzeń - sukcesem ucznia,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
PROGRAM COMENIUS.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
System edukacji w Polsce
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Grecja – Patras r.. Model Experimental Primary school of University of Patras.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Uczniowie cudzoziemscy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
ul. Grzybowska Warszawa
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

DOBRE PRAKTYKI Z WIZYT STUDYJNYCH Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych „Szkoła marzeń - sukcesem ucznia, rodzica, nauczyciela” Grecja – Patras

Koordynator: - SzkołaPodstawowa nr 18 im. J. Z Koordynator: - SzkołaPodstawowa nr 18 im. J. Z. Jakubowskiego w Płocku Partnerzy: - Model Experimental Primary School of University of Patras - Deaf School of Patras

Główne cele projektu: -podnoszenie poziomu kształcenia - kształcenie osób niepełnosprawnych -komputeryzacja -wykorzystanie narzędzi TIK na lekcjach -innowacyjne nauczanie -integracja sportowa -doskonalenie językowe nauczycieli

Czas trwania projektu: 1. 08. 2013 -28. 02 Czas trwania projektu: 1.08.2013 -28.02.2015 Kto bierze udział w projekcie? W projekcie bierze udział 13 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 18, będących nauczycielami nauczania wczesnoszkolnego, wspomagającymi, przyrody, języka angielskiego, religii, języka polskiego, sztuki, wychowania fizycznego i świetlicy.

13 nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku odbyło 5 dniowe szkolenie w formie wizyty studyjnej w dwóch szkołach partnerskich w Patras w Grecji. Wyjazdy szkoleniowe miały miejsce: 18 -22.11.2013r. 19-23.05.2014r. 12-16.01.2015r.

PRZYGOTOWANIE KULTUROWO-JĘZYKOWE Wyjazdy nauczycieli poprzedzone były dwu miesięcznym przygotowaniem kulturowo-językowym w celu jak najlepszej komunikacji w języku angielskim. 10 uczestników ukończyło kurs języka angielskiego AKADEMIA Traveller przygotowujący do zagranicznych wyjazdów służbowych i wakacyjnych, który obejmował 32 godziny szkoleniowe. Przygotowanie językowe prowadzone było przez Akademię Języka Angielskiego.

Podczas wizyty w Grecji nasze koleżanki miały możliwość porównania polskiego i greckiego systemu nauczania. Zapoznały się z wieloma ciekawymi i innowacyjnymi metodami nauczania, technikami pracy oraz organizacją toku lekcyjnego. Zapoznały się również z narzędziami TIK wykorzystywanymi w nauczaniu zintegrowanym, sposobami podnoszenia poziomu kształcenia u dzieci ze specjalnymi potrzebami, oraz możliwościami włączania tych osób w środowisko społeczne. Obserwowały lekcje z różnych przedmiotów w klasach I-VI, jak również w niektórych uczestniczyły aktywnie jako asystentki. Wyjazd studyjny zaowocował także wymianą doświadczeń z nauczycielami W-F dotyczącą sposobu prowadzenia zajęć i wprowadzania niektórych elementów gier zespołowych.

Model Experimental Primary school of University of Patras

Szkoła podstawowa Model Experimental Primary School of University of Patras istnieje przy uniwersytecie uczelnianym i jest szkołą eksperymentalną. Wiele zajęć odbywa się w niej w oparciu o innowacyjne metody i techniki pracy. Szkoła koncentruje się na rozwijaniu różnych umiejętności, kompetencji i uzdolnień uczniów. Prężnie działa proces indywidualizacji i odkrywania talentów. Jednocześnie w szkole są także dzieci wymagające dostosowania procesu nauczania do ich indywidualnych potrzeb.

Boisko szkolne

Każdego roku uczniowie bezpłatnie otrzymują komplet książek, słowników i innych pomocy potrzebnych, by realizować naukę w danym roku szkolnym.

Do zadań rodziców należy wyposażenie dziecka w przybory, zeszyty oraz plecak.

Szkoła z zewnątrz i wewnątrz jest ozdobiona malowidłami wykonanymi przez uczniów.

Gry edukacyjne w budynku szkoły i na zewnątrz

Na ścianach sal lekcyjnych wyeksponowane są prace uczniów.

W szkole nie ma szatni. Dzieci pozostawiają swoje kurtki na wieszakach w klasie. Nie zmieniają też obuwia.

Korelacja międzyprzedmiotowa Korelacja międzyprzedmiotowa. Lekcja wf-u połączona z nauką o kierunkach geograficznych.

Na zajęciach przyrody dzieci wykonywały z plasteliny makietę ukształtowanie terenu.

Kształcenie współpracy w grupie, umiejętności wyrażania potrzeb własnych i właściwy odbiór potrzeb innych.

Tworzenie recenzji do przeczytanej książki Tworzenie recenzji do przeczytanej książki. Za każdą recenzję dziecko otrzymuje uśmiech 

Zastosowanie narzędzi TLC – drzewko logiczne.

Greccy nauczyciele kładą szczególny nacisk na pisanie ze słuchu również na lekcjach j. angielskiego.

Sala do zajęć z dramy pełni również funkcję sali widowiskowej.

Każda sala w szkole wyposażona jest w białą tablicę, rzutnik, komputer i magnetofon.

Uczniowie pracują wykonując ćwiczenie w podręczniku równocześnie z wyświetlonym ćwiczeniem na białej tablicy.

Stosowanie w pracy z tekstem neonowych zakreślaczy (wyszukiwanie istotnych wiadomości).

W pokoju nauczycielskim każdy nauczyciel ma swoje miejsce do pracy.

W pokoju nauczycielskim znajdują się także mapy i różne środki dydaktyczne.

Oddział przedszkolny

- Klasy najmłodsze liczą maksymalnie 15 uczniów, a klasy IV – VI powyżej 20 osób. - Sale lekcyjne wyposażone są w komputer, projektor i białą tablicę. - W prowadzeniu lekcji pomagają studenci z Uniwersytetu w Patras. - Lekcja trwa 90 minut, potem przerwa 20-minutowa, następna 15 minut, a kolejne 10 minut. - Zajęcia rozpoczynają się o 8:00, a kończą o 14:00. - Język angielski jest nauczany od pierwszej klasy w wymiarze 4 godzin tygodniowo. - Teren szkoły jest ogrodzony i zamknięty. - Każdy nauczyciel ma raz w tygodniu stałą godzinę otwartą dla rodziców w tzw. okienku lub podczas długiej przerwy. - Dzieci są nagradzane stypendiami.

Deaf school of Patras

Szkoła dla dzieci głuchych Deaf School of Patras jest małą szkołą specjalną, do której uczęszczają dzieci głuche, a także dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera. W szkole odbywa się wiele zajęć terapeutycznych, rewalidacyjnych, którymi także byliśmy zainteresowani gdyż w naszej placówce występują oddziały integracyjne.

Zajęcia manualne rozwijające czucie powierzchniowe przy użyciu gazet.

Ćwiczenie słownikowe - tworzenie słów z podanych wyrazów.

Rozwijanie zmysłu smaku i zręczności w kuchni - tworzenie jogurtów o różnych smakach.

Scrabble - rozwijanie umiejętności leksykalnych.

Przyroda - tworzenie obwodów elektrycznych.

Zabawy ruchowe - budowanie współpracy między partnerami, szybka reakcja na sygnał wzrokowy.

Szkoła dla dzieci głuchych liczy obecnie 3 klasy - 15 dzieci. W szkole zatrudnieni są specjaliści: terapeuta, psycholog, pracownik społeczny. Szkoła jest otwarta na współpracę z innymi szkołami, następuje integracja dzieci zdrowych i chorych poprzez wspólne przedstawienia, projekty ze Szkołą Eksperymentalną. Obecnie szkoła funkcjonuje dzięki sponsorom, ponieważ program wprowadzany przez Ministerstwo Edukacji zakłada likwidację szkół specjalnych. Dzieci z dysfunkcjami mają uczęszczać do szkół ogólnodostępnych. Kładzie się nacisk na naukę języka migowego i greckiego. Dziecko, kończąc szkołę, dostaje ocenę opisową. Dzieci odwożone są po zajęciach do domów taksówkami na koszt państwa.

Dlaczego nauczyciele biorą udział w projekcie Dlaczego nauczyciele biorą udział w projekcie? Główne korzyści to: - Doskonalenie kompetencji dydaktycznych i metodycznych; - Wdrożenie innowacyjnych metod nauczania, nowych technik i umiejętności w pracy zawodowej nauczycieli; - Wzbogacenie wiedzy o kulturze, tradycjach i obyczajach panujących w Grecji; - Nawiązanie współpracy z zagranicznymi partnerami; - Doskonalenie języka angielskiego; - Otrzymanie certyfikatów i dokumentów Europass Mobility podwyższających kwalifikacje zawodowe; - Poznanie podstaw języka greckiego; - Zwiększenie motywacji do doskonalenia zawodowego nauczycieli.  

Rezultaty projektu:   - Podniesienie kwalifikacji kadry edukacyjnej; - Wdrożenie dobrych praktyk i rozwiązań w naszej szkole; - Upowszechnianie zdobytych doświadczeń w innych placówkach; - Opracowanie przewodnika „Dobre praktyki z wizyt studyjnych” - Organizacja konferencji upowszechniającej rezultaty projektu dla nauczycieli innych szkół; - Przeprowadzenie cyklu zajęć otwartych; - Kontynuacja współpracy z greckimi placówkami.

ZAJĘCIA OTWARTE Zajęcia plastyczne „Odbicia lustrzane” z wykorzystaniem kredek akwarelowych i mazaków wodnych.

Wykonanie kartek świątecznych dla dzieci w Grecji.

Na zajęciach logopedycznych „Ornament grecki w sztuce starożytnej i dzisiejszej” dzieci z klasy II utrwalały głoskę [r] oraz ozdabiały wazy ornamentami greckimi bez odrywania ręki.

Tematem grudniowej lekcji w klasie VI było poznanie jednego z symboli Bożego Narodzenia w Grecji, jakim są łódki.

Z wielką radością dzieci uczestniczyły w poszczególnych konkurencjach sportowych podczas zajęć lekkoatletycznych.

Uczniowie SP nr 18 zajęli III miejsce w Międzyszkolnym Drużynowym Turnieju Tenisa Stołowego w Płocku.

Nauka w nowoczesnej sali językowej z wykorzystaniem tablicy interaktywnej jest efektywna i interesująca.

Na zajęciach z integracji sensorycznej realizowane były zadania mające na celu normalizację funkcjonowania układu przedsionkowego i  koordynacji wzrokowo-słuchowej oraz usprawnianie układu proprioceptywnego z małą motoryką.

Świąteczne życzenia od polskich dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku.

Udział w paradzie podczas Pikniku Europejskiego Udział w paradzie podczas Pikniku Europejskiego. SP nr 18 prezentuje Grecję.

Uczniowie klasy integracyjnej tańczą Zorbę.

Konferencja upowszechniająca rezultaty projektu „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych – Szkoła marzeń – sukcesem ucznia, rodzica, nauczyciela”

Zrealizowany projekt „Szkoła marzeń sukcesem ucznia, rodzica, nauczyciela” ze szkołami partnerskimi Grecji spełnił nasze oczekiwania. Zdobyliśmy nowe doświadczenia, zaobserwowaliśmy ciekawe innowacje, poznaliśmy ciekawych ludzi. Nauczyciele kontynuują naukę języka angielskiego. Dzieci interesują się kulturą innych krajów. Wdrażamy pozytywne praktyki zaobserwowane w Grecji. Zrealizowaliśmy zawarte we wniosku elementy związane z upowszechnianiem.

Dziękuję za uwagę