Magdalena Milewska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Advertisements

Opiekun osób starszych
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
1 Szanse powrotu byłych osadzonych na otwarty rynek pracy w świetle doświadczeń z realizacji projektów finansowanych w ramach PIW EQUAL Wrocław, 30 stycznia.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Losy Absolwentów 2015/16 ZSEA w Kole
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Sześciolatek idzie do szkoły
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Rola książki w życiu człowieka
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Bądź częścią rozwiązania
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
ORGANIZACJA.
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Meritum Competence Zasady współpracy Operatora z Serwisem - propozycja procedur, zapisy w umowach na serwis Krzysztof Pietrzak.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
W 2016 roku podejrzenie doświadczania przemocy w rodzinie dotyczyło 7074 dziewcząt i 7149 chłopców w wieku 0-18 lat (źródło: KG Policji) W 2015 roku hospitalizowano.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Europejska Federacja Rodzin –
Miejska oferta przedszkolna
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Psychologia rodziny – o miłości, przywiązaniu, wychowaniu i konflikcie
Program profilaktyczno-wychowawczy
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Międzynarodowy Rynek Pracy
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Wybory Prezydenta Parlamentu Uczniowskiego 37 kadencji
Zapis prezentacji:

Magdalena Milewska

Problem – bezpieczeństwo w szkołach, wzrastająca agresja także wśród dziewcząt. Rozwiązanie - zapewnienie edukacji antydyskryminacyjnej – szkoleń dla nauczycieli i nauczycielek, uczennic i uczniów. Zajęcia mają uczyć wzajemnej tolerancji, szacunku dla innych, rozwiązywania konfliktów bez przemocy.

Problem – stereotypy związane z płcią w szkołach np Problem – stereotypy związane z płcią w szkołach np. pilna ale mało zdolnej dziewczynki i mądrego ale leniwego chłopca (Badania m.in. Prof. Lucyna Kopciewicz UG). Chłopcy dopingowani w przedmiotach ścisłych, dziewczynki w humanistycznych. Rozwiązanie – programy edukacyjne dla nauczycieli i nauczycielek dotyczące stereotypów płci funkcjonujących w edukacji .

Problem – kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z komunikacji miejskiej – jeżdżą autobusami po dzieci do przedszkoli, odwiedzić starszych rodziców, zrobić zakupy. Brak przystanków autobusowych w pobliżu przedszkoli, nieoświetlone przystanki w okolicach np. szpitali z których w nocy/wieczorami wracają do domu pielęgniarki, brak autobusów w miejscach pracy kobiet, kłopot z wprowadzeniem wózka do autobusu. Rozwiązanie – przeprowadzenie analizy kto/jak korzysta z komunikacji z uwzględnieniem kryterium płci i wprowadzenie rozwiązań biorących pod uwagę różne potrzeby w aspekcie mobilności, przyzwyczajeń i intensywności korzystania z transportu przez kobiety i mężczyzn -> Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym

Problem- kobiety wracające po urlopach macierzyńskich, rodzicielskich są zwalniane, degradowane, przenoszone do innych zadań/obowiązków. Rozwiązanie – monitoring w spółkach, instytucjach miejskich jak wygląda struktura zatrudnienia, jak wygląda sytuacja matek wracających po urlopach, zadbanie o przestrzeganie prawa, wypracowywanie i wdrożenie dobrych praktyk w tej kwestii. Uczulenie pracodawczyń i pracodawców poprzez kampanię miejską kładącą nacisk na potrzebę obecność kobiet wracających na rynek pracy i podkreślającą, że to ważny element równości Gdańska -> Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym

Problem – więcej kobiet pozostaje bezrobotnych i długotrwale bezrobotnych, więcej kobiet dotkniętych jest skrajnym ubóstwem. Rozwiązanie - przygotowanie programu wspierającego przedsiębiorczość kobiet, programu pozwalającego zdobyć kobietom umiejętności poszukiwane na trójmiejskim rynku pracy, odpowiednie promowanie tego typu inicjatyw. -> Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym

Problem - istnieje wiele dobrych rozwiązań dotyczących równouprawnienia kobiet i mężczyzn na poziomie miasta, niestety obowiązujące prawo, rozporządzenia, zalecenia nie są egzekwowane ani przestrzegane. Rozwiązanie – wypracowanie programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi, które będą sprawdzać realizację polityki równościowej miasta. Przeznaczanie pieniędzy na ten cel.