LGBT+ GDAŃSK dr Anna Strzałkowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kampania społeczna Slajd tytułowy Grażyna Knitter Marianna Palider.
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Fundacja MaMa Działania na rzecz rodziny w organizacji pozarządowej.
Co zrobić, aby być bezpiecznym?
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Grażyna Hałaburda Urząd Miejski w Gdańsku
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Europejskie standardy w zakresie zwalczania przemocy wobec kobiet.
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Program „Szkoła bez przemocy”
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Czym jest dla nas tolerancja?
przypadku prześladowania
Ankieta na temat agresji w szkole
Studium przypadku. Rodzina składa się z sześciu osób - pana i pani oraz 4 dzieci (2 dorosłych, które są na etapie usamodzielniania się i 2 małoletnich.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
„Wyszków – moja mała Ojczyzna” Przedszkole nr 9 „Bajka” w Wyszkowie
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach BEZPIECZNA+
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
10 lat ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie – osiągnięcia i wyzwania na przyszłość Renata Durda Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
Gdański Program Ochrony Zdrowia Psychicznego 2016 – 2020 Dotychczasowy program, prace nad kontynuacją, wyzwania przyszłościowe.
MONITORING LOKALNYCH PROGRAMÓW PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE Z PERSPEKTYWY PŁCI RAPORT.
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
Ogólnopolska Konferencja Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Warszawa, 27 maj 2009 r. Profilaktyka, edukacja, pomoc oraz.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
DZIECKO W KRYZYSIE = RODZINA KRYZYSIE WSPARCIE RODZINY I DZIECKA NA BAZIE ZASOBÓW FUNDACJI FOSA 1. Punkt Wsparcia Środowiskowego (Wrzeszcz) 2. Poradnia.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Konkursowi patronuje pani Wanda Chotomska. - Rozbudzenie zainteresowania literaturą i językiem ojczystym. - Rozwój literackich talentów. - Promowanie.
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
m.st. Warszawa | Działania m.st. Warszawy na rzecz społeczności LGBT+
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Diagnoza zjawiska przemocy domowej na terenie powiatu świdnickiego
HISTORIA Agni Caldarar
Telefony Zaufania dla dzieci
czyli konieczność i przywilej naszych czasów.
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zespół Stowarzyszenia NL
wychowania i opieki w szkołach
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

LGBT+ GDAŃSK dr Anna Strzałkowska

6-10% 2,3-3,8 mln Tyle ile cała Litwa QUIZ ILE OSÓB LGBT MIESZKA W POLSCE?

2,3-3,8 mln x3 osoby = 7-11 mln Tyle ile Bułgaria Z RODZINAMI

ILE DZIECI WYCHOWUJE SIĘ W TĘCZOWYCH RODZINACH? 50-70 tys. 2xSOPOT 4xUSTKA 2xOSTRÓDA

50 osób W 20-osobowej klasie – 1 osoba W każdej klasie przynajmniej 1 to w mojej szkole w Brzeźnie byłoby to… ILE UCZNIÓW I UCZENNIC LGBT JEST W JEDNEJ KLASIE? 50 osób

To tyle ile mieszkańców ma Kołobrzeg ILE OSÓB LGBT JEST W GDAŃSKU? 30-45 tys. To tyle ile mieszkańców ma Kołobrzeg

WIZJA GDAŃSKA Wizją Gdańska jest miasto skupiające i przyciągające to, co najcenniejsze - ludzi dumnych z dziedzictwa, solidarnych, otwartych, kreatywnych, rozwijających się, wspólnie kształtujących przyszłość

WARUNKI WYKLUCZENIE TOLERANCJA WŁĄCZENIE

SYTUACJA SPOŁECZNA I PSYCHOLOGICZNA OSÓB LGBT W POLSCE BADANIA SYTUACJA SPOŁECZNA I PSYCHOLOGICZNA OSÓB LGBT W POLSCE NASZ REGION SZCZEGÓLNIE TRUDNA SYTUACJA MŁODYCH LUDZI

ROZPOWSZECHNIENIE PRZEMOCY 23% 70% PRZEMOC FIZYCZNA PRZEMOC PSYCHICZNA

CZY CZUJESZ SIĘ OSAMOTNIONY/A MIMO, ŻE TEGO NIE CHCESZ? 55% 14% LGB OGÓLNOPOLSKA

MYŚLI O SAMOBÓJSTWIE 45% LGB OGÓLNOPOLSKA LGB OGÓLNOPOLSKA

MYŚLI O SAMOBÓJSTWIE - NASTOLATKI LGB 14-17 LAT OGÓLNOPOLSKA 14-17 LAT LGB 14-17 LAT OGÓLNOPOLSKA 14-17 LAT

A5168, kobieta, 15 lat: Matka i ojciec, gdy dowiedzieli się o mojej orientacji, wyrzucili mnie z domu na ponad 2 tygodnie. Zostałam wtedy także pobita (złamany palec u lewej ręki, krwiaki na twarzy). Moi rówieśnicy ze szkoły także potrafili mnie zwyzywać, opluć, etc. CYTATY A8622, mężczyzna, 19 lat: Non stop ktoś mnie psychicznie poniża i ja już do tego przywykłem, nauczyłem się tego nie dostrzegać, ale fakt faktem – muszę brać leki przeciwdepresyjne i uspokajające, bo w przeciwnym razie bałbym się wsiąść normalnie do autobusu. A7694, mężczyzna, 18 lat: Wiele razy doświadczałem niechcianych zaczepek seksualnych np. macanie po kroczu i pupie podczas W-Fu oraz wiele razy koledzy, śmiejąc się mówili, żeby „zrobić im loda". A4314 , kobieta, 18 lat: Wielokrotnie słyszałam opinie ze strony nauczycieli , które wskazywały na nieprzychylny stosunek do osób innej orientacji. Ponadto w naszej szkole są dwie osoby zdeklarowane jako homoseksualne i są szykanowane przez innych uczniów, na co nauczyciele przymykają oko, dając tym ciche przyzwolenie.

REKOMENDACJE 1 SYSTEM SZYBKIEGO REAGOWANIA NA PRZEMOC WOBEC OSÓB LGBT WSPARCIE SZKÓŁ I UCZELNI W DZIAŁANIACH ANTYPRZEMOCOWYCH 2 MIEJSKI SYSTEM INTERWENCJI KRYZYSOWEJ DEDYKOWANY OSOBOM LGBT 3 DZIAŁANIA EDUKACYJNE – SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI, POLICJI, SŁUŻB MIEJSKICH, ORGANIZACJI POMOCOWYCH ITP.

1 2 3 REKOMENDACJE – DZIAŁANIA STRATEGICZNE PRZYJĘCIE MIEJSKIEJ STRATEGII NA RZECZ RÓWNEGO TRAKTOWANIA WE WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI DZIAŁAJĄCYMI W TYM ZAKRESIE 2 POWOŁANIE W MIEŚCIE PEŁNOMOCNIKA DS. PRZECIWDZIAŁANIA DYSKRYMINACJI 3 PRZYJĘCIE EUROPEJSKIEJ KARTY NA RZECZ RÓWNOŚĆI KOBIET I MĘŻCZYZN W ŻYCIU LOKALNYM

DZIĘKI GRUPIE WIĘKSZOŚCIOWEJ MOŻEMY TO ZMIENIĆ DZIĘKI WZIĘCIU ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZMIANY W NASZYM MIEŚCIE DZIĘKI EDUKACJI

DZIĘKUJĘ za uwagę