Edukacja matematyczna i przyrodnicza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 46 IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO W ŁODZI ul. WÓLCZAŃSKA ŁÓDŹ.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
Ul.T.Gajcego 7/ Łódź tel Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
System edukacji w Polsce
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2015/2016 Raport przeznaczony dla dyrekcji, rady pedagogicznej, rodziców i uczniów szkoły.
Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa”
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Co to jest spacer edukacyjny?
Przyroda.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Ucz i ucz się z TIK!.
Szkoła Podstawowa nr 15, czyli Szkoła z Pasją
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
KODEKS.
Warsztaty: „Jak zostać swoim własnym rzecznikiem”
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
PKO Bank Polski SA Warszawa 2012
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Eksperyment edukacją przyszłości
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Edukacja matematyczna i przyrodnicza EWALUACJA WEWNĘTRZNA Edukacja matematyczna i przyrodnicza w kształceniu ogólnym Wykonawcy ewaluacji: mgr D. Grocka- Czepiczek mgr K. Kupisiewicz- Wojnowska Koordynator ewaluacji - mgr A. Górnik

PYTANIA KLUCZOWE: Przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych i przyrodniczych szkolnych i międzyszkolnych. Jakie działania są podejmowane w szkole, by zainteresować uczniów edukacją matematyczno- przyrodniczą? Czy w szkole edukacja matematyczno- przyrodnicza jest prowadzona na odpowiednim poziomie?  Czy rodzice są świadomi jak ważną rolę w życiu pełni wiedza matematyczno- przyrodnicza.  Jakie działania są podejmowane w szkole w celu wyrównania szans wszystkich uczniów w zakresie edukacji matematyczno- przyrodniczej?

W badaniu brało udział 61 uczniów z oddziałów II- VI. Uczniowie odpowiedzieli na 6 pytań. 1. Czy znane Ci są konkursy matematyczne? MIKI TAK /NIE Kangur TAK /NIE Eko- maniak TAK /NIE   2. Czy w czasie zajęć matematycznych i przyrodniczych zawsze otrzymasz to czego oczekujesz, poznajesz nowe rzeczy i możesz liczyć na pomoc nauczyciela? TAK NIE 3. Czy przyroda, matematyka twoim zdaniem będzie przydatna w Twoim dalszym życiu???

4. Czy uczestniczysz w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych z matematyki, przyrody? TAK NIE TYLKO WTEDY, GDY POTRZEBUJĘ   5. Czy to, czego nauczyłeś się na lekcjach matematyki i przyrody jest Ci przydatne w codziennym życiu?? 6. Które formy pracy na lekcjach lubisz najbardziej? (możesz zaznaczyć max. 2 odpowiedzi) a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

1. Czy znane Ci są konkursy matematyczne i przyrodnicze? MIKI TAK /NIE Kangur TAK /NIE Eko- maniak TAK /NIE Wykres przedstawia – ile osób zna poszczególne konkursy

2. Czy w czasie zajęć matematycznych i przyrodniczych zawsze otrzymasz to czego oczekujesz, poznajesz nowe rzeczy i możesz liczyć na pomoc nauczyciela? TAK NIE

3. Czy przyroda, matematyka twoim zdaniem będzie przydatna w Twoim dalszym życiu??? TAK NIE

4. Czy uczestniczysz w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych z matematyki, przyrody? TAK NIE TYLKO WTEDY, GDY POTRZEBUJĘ

5. Czy to, czego nauczyłeś się na lekcjach matematyki i przyrody jest Ci przydatne w codziennym życiu?? TAK NIE

6. Które formy pracy na lekcjach lubisz najbardziej 6. Które formy pracy na lekcjach lubisz najbardziej ? (możesz zaznaczyć max. 2 odpowiedzi) a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela  

W badaniu brało udział 65 rodziców Rodzice odpowiedzieli na 5 pytań. 1. Czy słyszeli Państwo o konkursach na terenie naszej szkoły? a) Miki klas 4 TAK /NIE b) Kangur TAK /NIE c) Eko- maniak TAK /NIE   2. Czy według Państwa edukacja matematyczno- przyrodnicza prowadzona jest systematycznie i w sposób rzetelny? TAK NIE Nie mam zdania 3. Czy jesteście Państwo świadomi jak ważną rolę w życiu pełni wiedza matematyczno- przyrodnicza?

4. Czy Państwa dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych w edukacji matematyczno-przyrodniczej? TAK NIE W MIARĘ POTRZEB   5. Które formy pracy na lekcjach Państwa dziecko lubi najbardziej?: a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

Czy słyszeli Państwo o konkursach na terenie naszej szkoły? a) Miki klas 4 TAK /NIE b) Kangur TAK /NIE c) Eko- maniak TAK /NIE Wykres przedstawia, jaki procent osób słyszało o poszczególnych konkursach?

Czy według Państwa edukacja matematyczno- przyrodnicza prowadzona jest systematycznie i w sposób rzetelny? TAK NIE Nie mam zdania

Czy jesteście Państwo świadomi jak ważną rolę w życiu pełni wiedza matematyczno- przyrodnicza? TAK NIE Nie mam zdania

Czy Państwa dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych w edukacji matematyczno-przyrodniczej? TAK NIE W MIARĘ POTRZEB  

Które formy pracy na lekcjach Państwa dziecko lubi najbardziej?: a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

WNIOSKI Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ: 1.W szkole podejmowane są szerokie działania w celu zainteresowania uczniów od najmłodszych lat edukacją matematyczną jak i przyrodniczą. Jest to opinia uczniów jak i ich rodziców 2. Działania nauczycieli w kwestii przekazywania wiedzy są zgodne z oczekiwaniami uczniów 3. Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych i wyrównawczych z zakresu tej edukacji wpływa korzystnie na rozwój i usystematyzowanie tej wiedzy oraz umiejętności 4. Uczniowie i rodzice dostrzegają użyteczność praw przyrody i matematyki w życiu każdego człowieka 5. Uczniowie preferują lekcje z szerokim wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych , doświadczeń, obserwacji i pokazów . Nie wykluczają również tradycyjnych metod nauczania. Podobne wnioski można wyciągnąć z ankiet rodziców

6. Rodzice jak i dzieci znają szeroką ofertę konkursów szkolnych, międzyszkolnych a nawet międzynarodowych z dziedzin nauk matematyczno-przyrodniczych w naszej szkole. Chętnie biorą w nich udział , czego dowodem są wyniki tegoroczne w MIKI ( I miejsce) i w Kangurze ( 6 wyróżnień) 7. Według rodziców edukacja matematyczno-przyrodnicza w naszej szkole jest prowadzona w sposób systematyczny i rzetelny. WNIOSKI NA PRZYSZŁOŚĆ . 1. W przyszłym roku nadal kontynuować tradycyjne już konkursy matematyczno-przyrodnicze MIKI, KANGUR, EKO-MANIAK 2. Zainteresować treściami matematyczno-przyrodniczymi więcej uczniów klas młodszych 3. Nadal uatrakcyjniać metody swojej pracy z uczniami wykorzystując zdobycze nowoczesnych technik multimedialnych

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!!!