Ministrowie właściwi: do spraw wewnętrznych, administracji publicznej, spraw zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Minister.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEMYSŁOWE
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Prezentacja wymagań dla instytucji obowiązanych przekazujących dane w formie elektronicznej do systemu informatycznego Generalnego Inspektora Informacji.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Warszawa, 7 marca 2016 r. ZMIANA USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM.
PREZENTACJA Zmiany sposobu zgłaszania i organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży NAJWAŻNIEJSZE PRZEPISY w oparciu o znowelizowane prawo oświatowe.
Strona postępowania jako źródło dowodowe Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Co robi rząd, co robi prezydent Czyli o władzy wykonawczej słów kilka…
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Nowy wzór świadectwa pracy – jak wypełniać poszczególne punkty
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Konstytucyjny system źródeł prawa
ORGANIZACJA OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Ochrona informacji niejawnych w procesie przygotowania akt do przekazania do archiwum mgr Klaudia Banach.
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
organizowanie ochrony informacji niejawnych
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
regulacje NATO i Unii Europejskiej
Kancelaria Tajna prowadzi następujące urządzenia ewidencyjne:
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Ekspertyzy archiwalne - tryb prowadzenia, sposób dokumentowania
ORAZ WERYFIKACJA DOKUMENTÓW NIEJAWNYCH W J.O.
STANU OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Pojęcie protokołu dyplomatycznego
Dokumentacja przebiegu nauczania
Rzecznik Praw Dziecka.
Budowa, typologia, funkcjonalność
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
PORZĄDKOWE AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Urządzenia ewidencyjne Kancelarii Tajnej
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Departament Środowiska Wydział Informacji i Planowania
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
AGH: Sprawy pracownicze
Formy czynności prawnych
płk mgr inż. Rafał Wądołowski
Przedstawicielstwo pełnomocnictwo.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Nowe podejście do zamówień publicznych
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Zapis prezentacji:

Temat: PRZEZNACZENIE REJESTRÓW EWIDENCYJNYCH KANCELARII TAJNEJ Marian PIASECKI

Ministrowie właściwi: do spraw wewnętrznych, administracji publicznej, spraw zagranicznych, finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych, Minister Sprawiedliwości, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Szefowie Kancelarii: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu oraz Prezesa Rady Ministrów, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szef Agencji Wywiadu, Komendant Główny Policji, Komendant Główny Straży Granicznej, Szef Biura Ochrony Rządu, a także Prezes Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu określą, w drodze zarządzenia, każdy w zakresie swojego działania, szczególny sposób organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych.

REJESTR EWIDENCYJNY księga, dziennik, wykaz, spis rejestr i kartoteka o ustalonych rubrykach, służąca do rejestrowania dokumentów zawierających informacje niejawne oraz umożliwiające kontrolę ich obiegu i stanu

Rejestry ewidencyjne kancelarii tajnej - rejestr dzienników, książek ewidencyjnych i teczek; - dziennik korespondencyjny; - dziennik ewidencji wykonanych dokumentów, oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, „tajne” i „poufne”; - karta zapoznania się z dokumentem zawierającym tajemnicę państwową; - książka doręczeń miejscowych; - wykaz przesyłek nadanych.

W przypadkach uzasadnionych organizacją informacji niejawnych, kancelaria może prowadzić także inne rejestry niż wymienione, w tym odrębne rejestry dla dokumentów oznaczonych różnymi klauzulami

Inne rejestry Wykaz osób upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych, (kancelaria odmawia udostępnienia lub wydania dokumentu osobie nie posiadającej stosownego poświadczenia – art.. 52 ust. 3) Kartoteka wydanych dokumentów - Rejestr wydanych dokumentów, - Skorowidz rejestru wydanych dokumentów, Książka ewidencji wydawnictw, dokumentacji technicznej

Poszczególne strony rejestrów ewidencyjnych w formie broszur numeruje, przeszywa, opisuje i opieczętowuje kancelaria jednostki organizacyjnej.

W rejestrach ewidencyjnych, (z wyłączeniem skorowidza rejestrów, karty zapoznania, wykazu przesyłek, ks. doręczeń, ks. ewid. wydaw.), zaznacza się początek i koniec danego roku kalendarzowego, a po zakończeniu roku sporządza się adnotację na jakiej pozycji zapisu zakończono ewidencję, potwierdzoną pieczęcią do pakietów.

ZASADY EWIDENCJI REJESTRÓW EWIDENCYJNYCH REJESTR TECZEK Dzienniki Korespondencyjne Skorowidz rejestrów Ks. Ewid. Wydaw. Karty RWD Teczki przedmiotowe Wykaz osób DEWD Ks.doręczeń miejsc. Wyk. przesyłek

OKŁADKA KSIĄŻKI (REJESTRU) T A J N E Egz. Nr 121 TYTUŁ T A J N E

STRONA TYTUŁOWA KSIĄŻKI (REJESTRU) T A J N E Egz. Nr 121 TYTUŁ T A J N E

OKŁADKA KSIĄŻKI (REJESTRU) T A J N E T A J N E

KOLEJNE STRONY KSIĄŻKI TAJNE Egz. Nr 121 TAJNE Egz. Nr 121 TAJNE, s. 24/97 s. 23/97, TAJNE,

„Rejestr dzienników ..." jest nadrzędnym rejestrem ewidencyjnym - w stosunku do innych rejestrów ewidencyjnych, w którym rejestruje się:

rejestry ewidencyjne kancelarii; teczki z dokumentacją (przedmiotowe) - każdy tom dokumentacji pod oddzielną pozycją;

„Rejestru dzienników " nie ewidencjonuje (rejestruje) się.

„Rejestr dzienników ..." opatruje się adnotacją o ilości stron, poświadczoną podpisem pełnomocnika ochrony jednostki organizacyjnej oraz pieczęcią urzędową jednostki organizacyjnej; na początku roku kierownik kancelarii sporządza wykaz dokumentacji.

W wykazie nie umieszcza się rejestrów ewidencyjnych, teczek przedmiotowych oraz dokumentów zewidencjonowanych w latach poprzednich, jeżeli są one nadal prowadzone.

„Rejestr dzienników ..." przechowywany jest w kancelarii tajnej jednostki organizacyjnej.

sznurek Rejestr Dzienników Pieczęć „DO PAKITÓW” sznurek Taśma samoprzylep. Niniejsza teczka (rejestr) zawiera ................. kart (stron) ponumerowanych, przesznurowanych i opieczętowanych. Dnia ........................ .................r. ............................................ (imię i nazwisko pełnomocnika oraz podpis) urzędowa

sznurek INNE REJESTRY, TECZKI PRZEDMIOTOWE pieczęć „DO PAKIETÓW” taśma samoprzylep. Niniejsza teczka (rejestr) zawiera ................. kart (stron) ponumerowanych, przesznurowanych i opieczętowanych. Dnia ........................ .................r. ............................................ (imię i nazwisko kierownika kancelarii tajnej oraz podpis) „do pakietów”

RTD Pf-1/2004 Rok ewidencji dokumentu Skrót nazwy rejestru Nr porządkowy w rejestrze Klauzula tajności

W ,,Dzienniku korespondencyjnym" rejestruje się dokumenty niejawne, otrzymane oraz wytworzone w jednostce organizacyjnej.

Kierownik kancelarii lub kancelista rejestruje dokumenty zawierające informacje niejawne w „Dziennikach korespondencyjnych" Dopuszcza się rejestrowanie w jednym „Dzienniku korespondencyjnym" dokumentów otrzymywanych i wysyłanych.

W odrębnych „Dziennikach korespondencyjnych" rejestruje się dokumenty uzyskane od innych państw oraz organizacji międzynarodowych w ramach realizacji umów międzynarodowych.

Za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej, w porozumieniu z pełnomocnikiem ochrony w kancelarii mogą być przyjmowane, rejestrowane, przechowywane i wysyłane dokumenty i materiały oznaczone klauzula „zastrzeżone”.

Zaewidencjonowanie otrzymanej korespondencji polega na: 1) opatrzeniu otrzymanego dokumentu pieczęcią wpływu na jego pierwszej stronie oraz odciśnięciu pieczęci formularzowej (do załączników) na pierwszej stronie załącznika;

2) wpisanie w kolejnej pozycji „Dziennika korespondencji": a) numeru porządkowego, który jest jednocześnie numerem ewidencyjnym, b) danych ewidencyjnych dokumentu, nadanych przez nadawcę (numer i data),

c) ilości stron dokumentu wraz z załącznikami lub innych jednostek miary; d) ilości załączników i ilości stron załączników lub innych jednostek miary;

3) wpisanie danych wymienionych na dokumencie w odpowiednich polach odcisków pieczęci.

Korespondencję opatrzoną adnotacją Korespondencję opatrzoną adnotacją. „Do rąk własnych" rejestruje się w „Dzienniku korespondencyjnym" bez otwierania przesyłki, przez wpisanie zapisów umieszczonych na opakowaniu, zamieszczenie w rubryce „Uwagi" adnotacji „Do rąk własnych" oraz odciśnięcie na opakowaniu pieczęci wpływu i wpisaniu numeru ewidencyjnego „Dziennika korespondencyjnego".

Przesyłkę oznaczoną napisem „Do rąk własnych" przekazuje się, za pokwitowaniem, bezpośrednio adresatowi, a w razie jego nieobecności osobie przez niego upoważnionej. Przesyłkę opatrzoną adnotacją „Do rąk własnych" można zwracać do kancelarii w stanie otwartym lub zamkniętym.

Jeżeli adresat podjął decyzję o przechowywaniu przesyłki”do rąk własnych” w kancelarii w stanie zamkniętym, przesyłkę przechowuje się w formie zapieczętowanego pakietu, a fakt ten odnotowuje się w rubryce „Informacje uzupełniające/Uwagi” dziennika korespondencyjnego

Dokument zwrócony do kancelarii po otwarciu przesyłki oznaczonej adnotacją „Do rąk własnych" rejestruje się na zasadach ogólnych z tym, że zachowuje się numer ewidencyjny nadany przesyłce na opakowaniu i uzupełnia nie zapisane rubryki danej pozycji „Dziennika korespondencyjnego"

Jeżeli przesyłka opatrzona adnotacją „Do rąk własnych" zawiera kilka dokumentów, to każdy z nich zapisuje się pod odrębną pozycją „Dziennika korespondencyjnego", a na opakowaniu zamieszcza się ich numery ewidencyjne.

Zaewidencjonowanie korespondencji wysyłanej odbywa się na zasadach określonych dla korespondencji wchodzącej z tym, że używa się pieczęci nagłówkowej, a w „Dzienniku korespondencyjnym" wpisuje się liczbę stron dokumentu, ilość załączników oraz stron załączników pozostających w aktach (rubr. 9, 10, 11)

Jeżeli w kancelarii nie pozostawia się żadnego egzemplarza dokumentu, to w rubryce dziennika korespondencyjnego „Uwagi" zamieszcza się adnotację „tylko adresat".

W „Książce ewidencji wydawnictw'' rejestruje się dokumenty niejawne wytwarzane na potrzeby jednostki organizacyjnej lub otrzymane, które są: 1) materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi; 2) dokumentacją techniczną (schematy, rysunki); 3) gotowymi materiałami filmowymi.

Kancelaria rejestruje dokumenty, o których mowa wpisując: 1) numer porządkowy, nazwę (tytuł) każdego dokumentu, otrzymanego lub wytworzonego na potrzeby jednostki organizacyjnej, według kolejności ich wpływu; 2) ilość dokumentów i numery egzemplarzy (np. 10 egz, od nr 30-39)

3) numer i datę, pisma przewodniego, za którymi je otrzymano. 3 3) numer i datę, pisma przewodniego, za którymi je otrzymano. 3. Numer porządkowy, jest jednocześnie numerem ewidencyjnym wszystkich egzemplarzy danego tytułu dokumentu.

4. pisma przewodnie, za którymi przesłano dokumenty, opatruje się numerem, pod którym zarejestrowano pierwszy z wymienionych w nich materiałów.

W wykazie osób upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych wyszczególnia się osoby, klauzulę tajności i zakres informacji niejawnych oraz terminy ważności poświadczeń i certyfikatów bezpieczeństwa.

W „RWD" rejestruje się: 1) dokumenty służące do utrwalania informacji niejawnych:

a) zeszyty pracy, notatniki, mapy, arkusze papieru przeznaczone do wykonywania dokumentów, brudnopisów dokumentów lub odręcznego wykonywania czystopisów, sprawozdań, bloki

b) kalki i taśmy maszynowe, taśmy karbonizowane (jednorazowego użytku), c) nośniki magnetyczne, magnetooptyczne, optyczne

2) załączniki odłączane od pism przewodnich, nie podlegające ewidencji w innych rejestrach.

2. W „RWD" rejestruje się również udostępnienie wykonawcom (obieg) dokumentów niejawnych: 1) zarejestrowanych we właściwych rejestrach ewidencyjnych, jeżeli:

a) rubryka rejestru ewidencyjnego, przeznaczona do pokwitowania dokumentu, została całkowicie wykorzystana, b) rodzaj dokumentu albo dekretacja sporządzona na nim wskazują, że będzie on udostępniany większej liczbie osób;

2) wydawnictw, dokumentacji technicznej, map, teczek akt i innych dokumentów, których rejestry ewidencyjne nie przewidują możliwości pokwitowania w nich pobrania i zwrotu dokumentu.

„RWD" rejestruje się w „Skorowidzu RWD": 1) według układu alfabetycznego, jeżeli jest prowadzony imiennie dla wykonawców albo komórki organizacyjnej; 2) według numerów dokumentów jest prowadzony dla poszczególnych dokumentów.

4. Numerem ewidencyjnym karty „RWD" jest numer porządkowy, pod którym została ona zarejestrowana w „Skorowidzu RWD".

Na dokumentach, zarejestrowanych w „RWD" nanosi się i poświadcza pieczęcią „Do pakietów" numer ewidencyjny, który składa się z numeru kart RWD, łamanego przez liczbę porządkową pozycji, poprzedzony symbolem klauzuli (np. RWD 20/0-14).

Karty „RWD" brakuje się po upływie jednego roku od daty zwrotu wszystkich zarejestrowanych w nich dokumentów zawierających informacje niejawne, dokonując adnotacji o zniszczeniu w „Skorowidzu RWD".

RWD 1/Z-2 NUMER ZE SKOROWIDZA REJESTRÓW (uwidoczniony również na karcie RWD SKRÓT NAZWY REJESTRU KLAUZULA TAJNOŚCI POZYCJA ZAPISU W KARCIE RWD

W "Dzienniku ewidencji wykonanych dokumentów" rejestruje się dokumenty zawierające informacje niejawne, wytworzone (techniką maszynopisania, komputerową, kreślenia, powielania, naświetlania, itd.) w jednostce organizacyjnej lub poszczególnych jej komórkach jednostki organizacyjnej.

Dla każdej techniki wytwarzania dokumentów prowadzi się oddzielny „Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów". Ewidencję dokumentów, zawierających informacje niejawne, wytworzonych w komórce organizacyjnej prowadzi osoba wyznaczona przez kierownika komórki.

"Dziennik ewidencji wykonanych dokumentów" rejestruje się w „ Rejestrze dzienników ..." , i brakuje po upływie roku od rozliczenia zaewidencjonowanych w nim dokumentów za podpisem wykonawcy i kierownika kancelarii. Dodatkowo wytworzony dokument zawierający informacje niejawne, w szczególności odpis, kopię, reprodukcję, rejestruje się każdorazowo pod oddzielną pozycją „Dziennika ewidencji".

W „Wykazie przesyłek" rejestruje się w szczególności przekazywane przesyłki pocztowe w relacjach: nadawca - adresat lub nadawca - przewoźnik.

Zasady stosowania „Wykazu przesyłek" w obiegu zewnętrznym dokumentów określa rozporządzenie Prezesa rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. r. w sprawie trybu i sposobu przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne(Dz. U. Nr 200, poz. 1650).

„Wykazy przesyłek" kancelaria przechowuje w przeznaczonym do tego celu segregatorze i niszczy komisyjnie , po przeprowadzeniu kontroli rocznej.

W „Książce doręczeń" rejestruje się doręczanie dokumentów niejawnych przez pracowników kancelarii. „Książkę doręczeń" wykorzystuje się aż do zapisania wszystkich pozycji i brakuje zgodnie z obowiązującymi przepisami.

„Książka doręczeń" nie może służyć do nadawania numerów ewidencyjnych dokumentom.

W "Karcie zapoznania ..." rejestruje się fakt udostępnienia dokumentów zawierających informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową.

Podobną „Kartę ...” można załączyć do dokumentu zawierającego informacje niejawne oznaczone klauzulą „poufne”.

"Kartę zapoznania. " ewidencjonuje się jako załącznik do pisma "Kartę zapoznania ... " ewidencjonuje się jako załącznik do pisma. Kartę zakłada się w momencie zarejestrowania dokumentu.

Dzienniki, księgi, rejestry i wykazy stosuje się do 31 grudnia 2005 r.