Style i strategie uczenia się

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
Advertisements

Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Stężenia Określają wzajemne ilości substancji wymieszanych ze sobą. Gdy substancje tworzą jednolite fazy to nazywa się je roztworami (np. roztwór cukru.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
„Programowanie to nasza przyszłość”
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Rola książki w życiu człowieka
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Style i strategie uczenia się
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Domy Świata Ludzie mieszkają w różnych zakątkach naszej planety. W zależności od miejsca zamieszkania każdy dom jest inny.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Rzymski pokój, czyli zakładki mieszkaniowe
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
dr Marzena Żylińska Łódź
Oferta Programu.
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku wpływających negatywnie na rozwój i kondycję zdrowotną dzieci i młodzieży. Telewizja.
10 kroków do zmiany nawyków
6-LATEK W SZKOLE.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Debata – wokół kreatywności na lekcjach
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
PAMIĘĆ mgr Jarosław Strzelecki D N I NAUKI OLSZTYN 2006.
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Dlaczego warto czytać?.
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
Style uczenia się .
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Mini przedsiębiorstwo
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Zapis prezentacji:

Style i strategie uczenia się „ Uczeń jest otwartą księgą, która dzięki nauce ciągle się zapisuje” Agnieszka Łukaszczyk studia podyplomowe Zarządzanie oświatą Nowy Targ

Cele i założenia UCZENIE SIĘ ZADANIA PRIORYTETY UWAGA - zdobywać wiedzę, umiejętności i doświadczenia - doskonalić warsztat pracy, - ewaluować działania przekazać wiedze, która posiadam, nauczyć, jak się uczyć, pokierować, nie wyręczać dać podstawy na przyszłość, wpoić wiarę we własne możliwości, zrozumieć i zapamiętać

Działania i efekty: „ W drodze….” „U celu…” dostosować przekaz wiedzy do indywidualnych stylów uczenia się sprawić by zdobyta wiedza pozostała w głowie i mogła być w dowolnym czasie wykorzystywana

Style uczenia się Zapamiętywanie informacji Połączenie uczniów w grupy Nauka nowych umiejętności Preferencja konkretnego zmysłu

„Doskonal siebie, a świat wokół Ciebie też zacznie się doskonalić ”

Zmysł Techniki z różnych stylów uczenia Predyspozycje osobowe Efektywne uczenie się Wybór określonego stylu dla siebie Techniki z różnych stylów uczenia Predyspozycje osobowe Odbiór i przekaz do struktur mózgowych Zmysł

WZROK ODBIERANIE TEGO , CO WIDZIMY TWORZENIE WYOBRAŻENIA CZEGOŚ PRZEZ MÓZG

„Gdzie jest otwarty umysł, tam zawsze znajdzie się furtka”

SŁUCH proces słuchania wewnętrzny głos bez wypowiadania słów

położenie naszego ciała w przestrzeni ustawienie położenie naszego ciała w przestrzeni ucisk i rozciągnięcie ruch e k n s y i e t k t a

WŁAŚCIWA NAUKA JEST SIŁĄ NAPĘDOWĄ

Tworzenie materiału graficznego, tego, czego się uczy; tworzenie wizualizacji, przekazywanie informacji wzrokowo i pisemnie, np. za pomocą wykresów, tabelek, diagramów, rysunków cisza i porządek Zapisywanie nowo poznanych słów i przyklejanie ich w różne miejsca w swojej przestrzeni, na które często się patrzy

kinestetycy wzrokowcy słuchowcy dobrze radzą sobie pracując z obrazami, wizualizując i obracając nimi w swoim umyśle, starają się wprowadzić porządek konstruując, aranżując, naprawiając. mają dobrą pamięć do wizualnych elementów (do materiału wydrukowanego, narysowanego), zwracają uwagę na kolor, kształt, ładny wygląd stroju, mieszkania, książki itp. cechy uczą się najskuteczniej poprzez wykonywanie czynności, najlepiej chłoną wiedzę przez doświadczenie, przykład i ćwiczenia są urodzonymi odkrywcami, realizują się przez robienie, a nie przez myślenie o zadaniu przed jego rozpoczęciem słuchowcy uczą się najlepiej wtedy, gdy słyszą informacje, preferują oni wykłady, ćwiczenia, dyskusje grupowe, uczą się słuchając, ale i mówiąc., mają dobrą pamięć do dialogów, muzyki, dźwięków, dobrze zapamiętują nazwy własne, lubią powtarzać na głos to, co napisali

Największą korzyścią zastosowania stylów i technik nauki odpowiednich dla preferencji zmysłów jest umożliwienie uczącemu się pełnej kontroli nad jego nawykami podczas nauki oraz nad otoczeniem wtedy i tam, gdzie jest to możliwe, w celu zmaksymalizowania potencjału uczenia się

WAŻNE: NADBUDOWYWANIE NOWEJ WIEDZY NA WIEDZY JUŻ POSIADANEJ

CZYTANIE UKIERUNKOWANE Rozwijanie strategii  SCHEMAT PORÓWNAWCZY MINI DRAMA, PROJEKT CZYTANIE UKIERUNKOWANE MAPA MYŚLI

PODSUMOWANIE Dobrze jest próbować różnych stylów uczenia się Człowiek uczy się przez cały swoje życie Należy być świadomym własnych preferencji