Czytanie – przyjemność czy obowiązek?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
„Książki naszych marzeń” W ramach rządowego programu w grudniu 2015 r. zakupiono do szkolnej biblioteki 117 tytułów (150 książek) za kwotę 2755,08 zł.
Dwa typy komunikacji słownej i ich oddziaływanie na dzieci. Blokady komunikacji interpersonalnej. Czynniki ułatwij ą ce komunikacj ę.
INDYWIDUALNE STRATEGIE RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Mgr Agnieszka Trela.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Wykład 1.  w zn. wąskim – nauki prawne  w zn. szerokim – wszelkie „znawstwo prawa”, obejmujące obok prawoznawstwa w zn. wąskim także praktyczne umiejętności.
CZYLI : DLACZEGO WARTO CZYTAĆ DZIECIOM
CZYTANIE to proces poznawczy, jedna z umiejętności nabywanych przez człowieka w procesie edukacji, która umożliwia odbiór informacji przekazywanych za.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Pod wpływem książki… czytanie czyli jak czytanie rozwija uczy bawi Opracowanie Joanna Jasiukiewicz Psycholog szkolny Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wybrzeża.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
"Bez względu na to ile masz zajęć, najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla przyszłości swego dziecka, oprócz okazywania mu miłości przez przytulanie,
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Sześciolatek w obliczu zmian
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
„CZYSTO, ŁADNIE WOKÓŁ NAS”
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Wpływ czytelnictwa na rozwój dzieci i młodzieży
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
"Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.„ Wiesława Szymborska 
Wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku wpływających negatywnie na rozwój i kondycję zdrowotną dzieci i młodzieży. Telewizja.
Czytanie Książek i nie tylko… .
6-LATEK W SZKOLE.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Dlaczego warto czytać?.
czyli jak czytanie rozwija , uczy i bawi
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Priorytet 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Zapis prezentacji:

Czytanie – przyjemność czy obowiązek? Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci

„Czytanie i obowiązek to dwa niezbyt zgodne pojęcia „Czytanie i obowiązek to dwa niezbyt zgodne pojęcia. Najpiękniejsza książka, gdy musi być przeczytana, staje się wrogiem.” Antoni Słonimski

Nawyk czytania Chęć czytania książek nie jest umiejętnością wrodzoną, lecz nabytą. Jeżeli dziecko nie zetknie się z książką w okresie wczesnego dzieciństwa, może nie odczuwać później jej braku

Elementy dojrzałości czytelniczej Zaistnienie potrzeb czytelniczych związanych z zadowoleniem i przyjemnością – mogą się one pojawić przed opanowaniem umiejętności czytania Techniczna umiejętność czytania ze zrozumieniem Umiejętność odczytywania sensów lektury i psychicznego angażowania się w jej treść Umiejętność doboru literatury do własnych potrzeb psychicznych

Znaczenie czytelnictwa i stałego kontaktu z książką Oddziałują na myśli, uczucia, postępowanie Rozwijają wrażliwość na piękno języka, wzbogacają słownictwo Pogłębiają wiedzę i zainteresowania Pobudzają wyobraźnię Ułatwiają rozumienie innych ludzi i otaczającego świata

Czytanie i rodzina Intelektualny i emocjonalny rozwój dzieci, którym czyta się od najmłodszych lat, jest o 30 % szybszy niż dzieci, którym rodzice nie czytają W rodzinie kształtuje się pozytywna lub negatywna postawa wobec książki Wpływ domu rodzinnego na zainteresowania czytelnicze jest najsilniejszy między 6 a 11 rokiem życia dziecka Dziecko uczy się w rodzinie szacunku do książki

Prawda o Internecie Nieproduktywne czytanie Szybkie i głębokie zmiany w mózgu Uzależnienie od Internetu zostało uznane w USA za jednostkę chorobową Czytanie książek może zatrzymać, a nawet cofnąć zmiany, które w mózgu wywołuje Internet

Korzystanie z mass mediów a czytanie – wpływ na zmysł patrzenia Internet, telewizja - dziecko stosuje technikę „krótkich spojrzeń”, tzn. nieuporządkowany sposób patrzenia i zdobywania informacji Podczas czytania dziecko prowadzi oczy wzdłuż zapisanych linii w sposób uporządkowany spokojny

Mass media a czytanie - wpływ na strukturę mózgu Oglądanie telewizji:, korzystanie z Internetu Rozwija prawą półkulę mózgu, która odpowiada za działania wzrokowo-ruchowe; Usypia lewą półkulę; Przemawia do ciała, a nie do umysłu Czytanie książek Rozwija lewą półkulę mózgu dominującą w dziedzinie języka i mowy

Znaczenie czytania Kształtowanie poglądów dzieci młodszych Wzmacnianie postaw starszych dzieci Rozbudzanie zainteresowań Rozwój sfery umysłowej: wyobraźni, pamięci, uwagi, twórczego myślenia, sfery emocjonalnej, uczuć Wzbogacanie społecznych doświadczeń Rozwiązywanie problemów wychowawczych Zwiększanie szans edukacyjnych dzieci