„Usłyszysz dwukrotnie…” pierwsza część sprawdzianu szóstoklasisty z języka angielskiego to nie tylko słuchanie Małgorzata Brodzisz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

The Present Continuous
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Czas Present Simple.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Present Simple vs. Present Continuous
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Present simple vs Present continuous
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
Egzaminy pisemne Niemiecki (180 Min) Matematyka (135 Min) Pierwszy język obcy ( angielski) (45 Min)
Trzecia część egzaminu gimnazjalnego Język obcy nowożytny
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
Zasady pisania listu nieformalnego
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Certyfikat polski. Sprawności  Rozumienie ze słuchu;  Poprawność gramatyczna;  Rozumienie tekstów pisanych;  Pisanie;  Mówienie.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian szóstoklasisty
S: Present Simple vs Present Continuous.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
CZAS PRESENT CONTINUOUS
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
ANGIELSKI W WYDANIU MALTAŃSKIM
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Informacje ogólne o egzaminie
Zapis prezentacji:

„Usłyszysz dwukrotnie…” pierwsza część sprawdzianu szóstoklasisty z języka angielskiego to nie tylko słuchanie Małgorzata Brodzisz

Co już wiemy o sprawdzianie szóstoklasisty z języka angielskiego. rok 2015 4 części: rozumienie ze słuchu, znajomość funkcji i środków językowych, rozumienie tekstów pisanych test umiejętności językowych na poziomie A1 czas 45 minut

wynik w % forma pisemna 35-45 zadań zamkniętych warunek ukończenia szkoły podstawowej nie można go nie zdać

Informator o sprawdzianie od roku szkolnego 2014/2015 Centralna Komisja Egzaminacyjna

ok. 35% w wyniku sumarycznym ROZUMIENIE ZE SŁUCHU ok. 35% ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH ok. 20% ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH ok. 15% ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH ok. 30%

dr Magdalena Szpotowicz Cechą, która wyróżnia uczniów w młodszym wieku, jest nierównomierny rozwój czterech sprawności językowych (słuchania, mówienia, czytania i pisania). We wczesnych etapach edukacji językowej najszybciej rozwija się umiejętność rozumienia tekstu słuchanego, a później umiejętność rozumienia tekstu pisanego. Umiejętności wypowiedzi ustnej i pisemnej rozwijają się w wolniejszym tempie i pod koniec szkoły podstawowej obserwuje się nadal dysproporcję pomiędzy umiejętnością rozumienia języka (ze słuchu lub tekstu) a użyciem języka (w mowie czy w piśmie).

CECHY ZADAŃ ZE SŁUCHU NA SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLSISTY polecenia w języku polskim „Usłyszysz dwukrotnie …”: - jeden/trzy/pięć dialogów lub tekstów, zadania oparte na materiale ikonograficznym Zadanie 1. (0–3) Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (1.–3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce którym się on odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

zamknięty charakter zadań, Uczniowie rozwiązują zadania poprzez: wpisanie X w kratkę, wpisanie odpowiedniej litery w kratkę obok odpowiedzi, 1. 2. 3.    brak dźwięków w tle nagrania (background noises), jedna odpowiedź została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu/tekstu (opcja).

Uwagi uczniów na temat zadań ze słuchu/nagrań „Dziwne były te dźwięki” Nagrania były inne niż na lekcjach, polecenia w języku polskim Głos mówiącego był głosem osoby dorosłej a nie dziecka Za mało czasu na myślenie Nie rozumiałem obrazków „Dlaczego to takie długie?”

Jak pomóc uczniom w jak najlepszym rozwiązaniu zadań ze słuchu. SŁUCHANIE ZACZYNA SIĘ NA DŁUGO PRZED WYSŁUCHANIEM NAGRANIA

Ćwiczenia FIND FOR TOMORROW … (Google tłumacz) ‘WALKING – TALKING’ (Teacher: How are you? What’s up?, What’s new?, Why are you sad? Students give one word, you give the opposite) FIND FOR TOMORROW … (Google tłumacz) LET’S SING (1910 FRUITGUM CO.- ‘SIMON SAYS’ - tryb rozkazujący) CD DICTATION INTERNET WORKS FOR YOU: MP3 converter (fairy tales, news, conversations) websites

Internet works for you www.bbc.co.uk/bitesize/primary/

Internet works for you learnenglishkids.britishcouncil.org/en

Short tests, lesson exercises (teksty znane i nowe)

Co to znaczy słyszeć, a co to znaczy słuchać? SŁYSZENIE TO BIERNY PROCES, NIEZALEŻNY OD NAS, PODCZAS KTÓREGO REJESTRUJEMY DŹWIĘKI. SŁUCHANIE TO AKTYWNY PROCES NADAWANIA WERBALNYM I NIEWERBALNYM ELEMENTOM ZNACZENIA.

Zanim wysłuchasz tekstu KONCENTRACJA NA ZBLIŻAJACYM SIĘ ZADANIU Echo Kilka sekund nagrania Nastawiamy uszu

ANALIZA POLECENIA I ZADANIA Wspólna analiza treści polecenia Samodzielna analiza treści polecenia

ANTYCYPOWANIE/DEKODOWANIE uczniowie podają słowa/zwroty ZADANIE 4.5 Three boys A ball T-shirts Glasses Grass Black hair They are playing football.

Atycypowanie dekodowanie nauczyciel podaje słowa/zwroty tree Why don’t we … dog I like reading under Look, it is under rain It is near the door school I put it on the chair door Hurry up. on I don’t make it. garden You can’t see… flowers Let’s go … book It’s going to rain. near I’ll get it.

W trakcie słuchania RED WORDS: not, no/yes, often/never, Tenses Skup się na wysłuchiwanej treści, Nie denerwuj się, jeżeli czegoś nie rozumiesz, ignoruj nieznane słowa, Rób notatki, Słuchaj nagrania do końca – odpowiedź często jest na końcu, Ostatecznie „strzelaj”

„Szła dzieweczka do laseczka” PO WYSŁUCHANIU TEKSTU SPRAWDZANIE ODPOWIEDZI Close your eyes … and say (dokończ zdanie) I only know/ I want to say (Wiem, ale nie powiem) Voting Dokończ historyjkę „Szła dzieweczka do laseczka”

PO WYSŁUCHANIU TEKSTU PRACA ZE SKRYPTEM analiza notatek i tekstu wypełnij luki (wyrazy, frazy) podkreśl trudne wyrazy/frazy „szatkownica”

BIBLIOGRAFIA

Dziękuję za uwagę