SAMORZĄDOWA POLITYKA RODZINNA DODATEK DO ZASIŁKU RODZINNEGO dla rodzin wychowujących troje i więcej dzieci dr Paweł Wosicki, Radny m. Poznania, prezes.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Finanse publiczne w Polsce w okresie kryzysu
Advertisements

Bożena Balcerzak-Paradowska Podstawowe kierunki zmian
BUDŻET MIASTA MIELCA NA 2011 ROK. Ogólne założenia przyjęte przy konstruowaniu budżetu 2011 Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 5,2% (z wyjątkiem pracowników.
Pomoc materialna dla uczniów
Zarządzanie finansami w NGO
Finanse publiczne w Polsce w okresie kryzysu
Praktyka hiszpańska w polityce rodzinnej na poziomie lokalnym Raul Sanchez Europejski Związek Dużych Rodzin.
Aleksander Waszkielewicz
ProMotor Uwagi do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych.
Budżet 2007 – krok wstecz. Budżet państwa 2007 Rezygnacja z naprawy finansów publicznych Brak wykorzystania dobrej koniunktury do zmniejszenia deficytu.
System Podatkowy w Polsce
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Istota i funkcje podatku
Zadłużenia gospodarstw domowych
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Grodzisk Mazowiecki poło ż enie i liczby Grodzisk Mazowiecki leży na skraju województwa mazowieckiego, 30 km na południowy – zachód od stolicy powierzchnia.
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Ubezpieczenie wypadkowe
Patryk Andrzejewski kl.I G
Czy byłaby różnica jeżeli zamiast usługi kurierskiej byłaby usługa pocztowa? Usługa pocztowa byłaby realizowana przez: UPS, DPD, Pocztę Polską, InPost.
Paweł Lisowski Dyrektor ds. Współpracy z Samorządami Terytorialnymi
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Dr Agnieszka Chłoń–Domińczak Perspektywy wykorzystania ewaluacji w obszarze krajowych środków publicznych.
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
POSTULATY ZWIĄZKU DUŻYCH RODZIN TRZY PLUS W ZAKRESIE POLITYKI RODZINNEJ PAŃSTWA Warszawa, 26 września 2011 r.
Ł O W I C Z Burmistrz Miasta Łowicza. P R O G R A M Ł O W I C K A K A R T A D U Ż E J R OD Z I N Y 3 + I R O D Z I N Y Z A S T Ę P C Z E J.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Konsekwencje dla Powiatu Zielonogórskiego wynikające z połączenia Gminy Zielona Góra z Miastem 6 grudnia 2013 rok.
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Inwestycje w polityce społecznej a idea kosztów zaniechania prof. SGH dr hab. Piotr Błędowski, Szkoła Główna Handlowa Projekt innowacyjny współfinansowany.
Prawdy oczywiste Podatek i składki ZUS od świadczeń przyznanych z ZFŚS na letni wypoczynek - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Joanna Krupska ZDR „Trzy Plus”. Polityka rodzinna W wymiarze krajowym i lokalnym.
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 135.  9-22 marca – Rejestracja w systemie wniosku o przyjęcie ucznia oraz złożenie wniosku w wersji papierowej w szkole.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Wykonanie wyroków Trybunału Konstytucyjnego - z dnia 21 października 2014 r., sygn. akt K 38/13 - z dnia 18 listopada 2014 r., sygn. akt SK 7/11.
Urząd Skarbowy w Rybniku
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
SYSTEM POMOCY DZIECKU I RODZINIE
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii ŚWIADCZENIA RODZINNE.
 ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej  program rządowy „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania ”  ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy.
Polityka fiskalna państwa Konspekt wykładu 10 WNE UW Prof. Jerzy Wilkin.
RODZINA 500 PLUS #fakty. CZYM JEST #RODZINA500PLUS? Pierwszy tak szeroki i systemowy program wsparcia polskich rodzin po 1989 r. Świadczenie wychowawcze.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
1 Sprawozdanie z realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w 2010 roku.
Dobroczynność centralnie planowana czy planowo skuteczna?
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu.
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Ul. Wszystkich Świętych 1
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
dr hab. Iwona Sierpowska
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
RODZINA 500 PLUS #fakty.
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Zapis prezentacji:

SAMORZĄDOWA POLITYKA RODZINNA DODATEK DO ZASIŁKU RODZINNEGO dla rodzin wychowujących troje i więcej dzieci dr Paweł Wosicki, Radny m. Poznania, prezes Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia i Fundacji Głos dla Życia dr Paweł Wosicki, Radny m. Poznania, prezes Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia i Fundacji Głos dla Życia

UCHWAŁA nr 1347 A RADY MIASTA POZNANIA z dnia 26 września 2006 r. w sprawie: podniesienia kwoty dodatku do zasiłku rodzinnego § 1. Podnosi się kwotę dodatku do zasiłku rodzinnego, o którym mowa mowa w art. 12 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. Nr 228, poz ze zm.) z tytułu wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej, o kwotę 100,- zł na trzecie i następne dzieci w rodzinie uprawnionej do zasiłku rodzinnego.

Uzasadnienie uchwały Rodzina wielodzietna wychowuje, kształci i utrzymuje dużo więcej dzieci i młodzieży niż rodzina przeciętna, nie otrzymuje jednak proporcjonalnego do nakładów wsparcia, które choć w części rekompensowałyby ten wysiłek i związane z utrzymaniem licznej rodziny wydatki.

Rodzina wielodzietna dodatkowo obciążona jest świadczeniem na rzecz całego społeczeństwa większymi podatkami. Przykładem - podatek VAT ukryty praktycznie we wszystkich opłatach stałych (prąd, woda, gaz, itd.), które siłą rzeczy są wyższe w przypadku rodzin wielodzietnych. Uzasadnienie uchwały

Badania sytuacji finansowej rodzin wielodzietnych, w tym rodzin wysoko – wielodzietnych wskazują, iż pomimo otrzymywania pomocy w formie zasiłków większość tych rodzin, aby przetrwać, bezwzględnie potrzebuje dodatkowego wsparcia materialnego. Uzasadnienie uchwały

Konkluzja Przyczyn trudnej sytuacji tych rodzin należy szukać w nadmiernym ich obciążeniu, a nie w niezaradności. Stąd program wsparcia dla rodzin wielodzietnych powinien iść w kierunku zmniejszenia obciążeń finansowych rodziny wielodzietnej.

Skutki finansowe przyjętego rozwiązania dla budżetu m. Poznania w 2007 r. Biorąc pod uwagę procent rodzin uprawnionych do świadczeń rodzinnych (wg danych MOPR-u w Poznaniu z zasiłku rodzinnego korzystają rodziny wychowujących 3 i więcej dzieci, dodatek dotyczy dzieci), koszt przyjętego rozwiązania w roku 2007 był rzędu tys. zł. (około 1,5 promila budżetu miasta)

Skutki finansowe przyjętego rozwiązania dla budżetu m. Poznania w 2007 r. Biorąc pod uwagę fakt, że dzięki temu rozwiązaniu część rodzin przekracza próg uprawniający do pomocy społecznej, per saldo wydatkowana kwota jest niższa.

Zalety Efektywny - trafia do potrzebujących rodzin z uniknięciem kosztownych procedur biurokratycznych; Tani – obciążenie dla budżetu miasta rzędu 1 promila, jego wprowadzenie nie generuje dodatkowych kosztów; Sprawiedliwy - rekompensuje podatkową dyskryminację rodzin wielodzietnych; Solidarny – rekompensuje (przynajmniej częściowo) koszty utrzymania młodego pokolenia.

Podsumowanie Proponowane rozwiązanie: przełamuje pułapkę kryterium dochodowego; jest inwestycją w przyszłość; przeciwdziała wykluczeniu społecznemu – zbyt wielkie obciążenie rodziny kosztami utrzymania spycha ją w obszar nędzy i społeczny margines; jest społecznie ważne i ważkie – w Poznaniu obejmie prawie 3000 poznańskich rodzin i ok osób; jest nowoczesne – jest bardziej elementem polityki społecznej niż socjalnej; raczej stwarza warunki niż interweniuje.