Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Celem studiów jest kształcenie przyszłej operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora: przemysłowego i usługowego, jednostek sektora publicznego.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PRZEPŁYW TOWARÓW W SYSTEMACH MAGAZYNOWYCH SYSTEMY MAGAZYNOWE PROJEKTOWANIE, SYMULACJA, REALIZACJA Logistyka źródłem Twojej przewagi nad konkurencją! Wojciech.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Nazwa projektu Nazwa firmy Nazwa prezentera:
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Zarządzanie strategiczne 5
T11. Metodologia Rapid Re - etapy koncepcyjne.
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
T3. Dynamika firmy - zmiany.
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki
Struktura kanałów marketingowych
T. 16 e Proces DGA - opis ogólny.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
T2. Zarządzanie a sukces firmy.
Konkurencyjność w dobie globalizacji
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu
Zarządzanie w ochronie zdrowia
Sprzedaż produktu lub usługi
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
GRC.
- efektywne wsparcie doradcze
LOGISTYKA – jest to dziedzina wiedzy z zakresu zarządzania ( przepływ ludzi , energii, wody) odnosi się do zarządzania dobrami w czasie i w przestrzeni.
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
Marketing wewnętrzny „Nie możesz uczynić gości szczęśliwymi, mając nieszczęśliwych pracowników” /Willard Marriott/
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Próg rentowności K. Bondarowska.
Portale Korporacyjne (Enterprise Portals)
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
Plan projektu biznesowego
Microsoft Office Project 2003 Professional
Nazwa firmy Biznesplan.
Sp.j U Karyny.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki T. 24 Więcej o procesach, cz. 2 Skala i zakres procesów w firmie wg P.F. Portera [26]. Działania podstawowe. Działania wspierające. Klasyczna klasyfikacja procesów w firmie. Określenia procesów. Strategie reengineeringu. Ograniczenia w firmie. Zasady reengineeringu według P. Grange [28]. Zasady reengineeringu według M. Hammera [14]. Co reengineering musi praktycznie? Fazy transformacji struktury firmy podczas wdrażania reengineeringu. Techniki usprawniania. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Skala i zakres procesów wg Portera P.F. [26]. Infrastruktura firmy Działania wspierające Zarządzanie „zasobami ludzkimi” Rozwój technologiczny Zaopatrzenie Logistyka skierowana do wewnątrz Czynności operacyjne Logistyka skierowana na zewnątrz Marketing i sprzedaż Obsługa Działania podstawowe Wewnętrzny łańcuch wartości Marże zysku Rys. 24 - 1 Skala i zakres procesów firmy. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Działania podstawowe. - Logistyka skierowana do wewnątrz. Czynności związane z pozyskiwaniem, przechowywaniem i dystrybucją zasobów produkcyjnych (zarządzanie materiałami, kontrola zasobów, wykorzystanie magazynu, kontakty z dostawcami, ... ). - Czynności operacyjne. Czynności produkcyjne tworzące produkt (obróbka, montaż, testowanie, pakowanie produktu). - Logistyka skierowana na zewnątrz. Czynności podejmowane w celu magazynowania i dystrybucji produktu. - Marketing i sprzedaż. Czynności zachęcające do zakupu (reklama, sprzedaż, ustalanie ceny, polityka sprzedaży, promocje, ... ). - Obsługa. Czynności zapewniające utrzymanie wartości produktu (instalacja, naprawa, części zamienne, szkolenia, ... ). Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Działania wspierające. - Zaopatrzenie. Zakup środków produkcji. - Rozwój technologiczny. Pomieszczenia, maszyny, komputery i telekomunikacja, ... . - Zasoby ludzkie. Rekrutacje, szkolenia, motywowanie, płaca, ... - Infrastruktura. Zarządzanie ogólne, finanse, planowanie, zapewnienie jakości. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Klasyczna klasyfikacja procesów w firmie. Procesy strategiczne Procesy operacyjne Procesy pomocnicze Rys. 24 - 2. Podział procesów w firmie. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Określenia dotyczące klasyfikacji . - Procesy strategiczne. Umożliwiają firmie planowanie i przyszły rozwój (planowanie strategiczne, rozwój produktu / usług, opracowywanie rozwoju nowych procesów, ... ). - Procesy operacyjne. Umożliwiają firmie codzienną egzystencję („zdobywanie” klienta, zaspokajanie jego potrzeb, obsługa klienta, ... ). - Procesy pomocnicze. Zapewniają realizację procesów strategicznych i operacyjnych (zarządzanie zasobami ludzkimi, obsługa i zarządzanie systemami informacyjnymi, ... ). Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Strategie reengineeringu. - Intensyfikacji (intensification). Polega na ustaleniu, które procesy firmy są jej najmocniejszą stroną a następnie, podjęciu prób ich usprawniania. - Przedłużenia (extension). Polega na wykorzystaniu najlepszych procesów firmy w celu opanowania nowych rynków. - Uzupełnienia (argumentation). Polega na zsynchronizowaniu własnego procesu i procesu klienta, celem podniesienia wartości produktu czy usługi. - Przekształcenia (conversion). Wiele firm posiada całe grupy znakomitych procesów, które spełniają jedynie funkcje wspomagającą i służą wyłącznie potrzebom wewnętrznym. - Dywersyfikacji (diversification). Polega na tworzeniu nowych procesów w firmie celu stworzenia nowych produktów lub usług. - ... Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Ograniczenia występujące w firmach. - Firma ma „za mało” zasobów finansowych, osobowych, rzeczowych, czasowych oraz danych, informacji wiedzy i mądrości. - Zarządy na ogół cechuje oportunizm !!! - Kadra nie potrafi pracować w zespołach (ludzi nie cechuje multidyscyplinarność, samoorganizacja, samokierowanie). - W strukturach zadaniowych brak efektu synergii. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Zasady reengineeringu według P. Grange [28]. - Potrzeby klienta są punktem wyjścia. - Procesy w firmie trzeba zidentyfikować, przeanalizować i zoptymalizować. - Należy pamiętać o ograniczeniach. - Trzeba myśleć inaczej (raczej wynikowo niż zadaniowo). Nie pytaj: „jak to działa ?”. Pytaj: „czemu to służy?”. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Zasady reengineeringu według M. Hammera [14]. - Musi być określony WŁAŚCICIEL procesu: = koncentracja odpowiedzialności, = ogarniecie całego procesu. - Właściciel procesu = organizator procesu. - Bieżąca koordynacja procesów równoległych. - Podejmowanie decyzji w miejscu zachodzenia procesu: = spłaszczenie struktur, = redukcja liczby stanowisk kierowniczych, = większa autonomia pracowników. - Centralny i ogólnie dostępny bank danych. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Co reengineering powinien w praktyce ? - Znacznie uprościć pracę, eliminując jednocześnie „wąskie gardła”. - Wyeliminować lub zminimalizować, poprzez konsolidację funkcji, prace biurowe; znieść ograniczenia podziału pracy. - Doprowadzić do transformacji struktury organizacyjnej firmy: pracownicy „styku” z klientem otrzymają uprawnienia i narzędzia do podejmowania decyzji na miejscu (spłaszczenie hierarchii). Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Fazy transformacji struktury firmy podczas wdrażania reengineeringu. I. Organizacja funkcjonalna II. Organizacja funkcjonalna ze zident. procesami III. Organizacja procesowa podziałem funkcjonalnym. IV. Organizacja procesowa Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Technika usprawniania ESIA (Eliminate, Simplify, Integrate, Automate - Wyeliminuj, Uprość, Zintegruj, Zautomatyzuj) WYELIMINOWANIE UPROSZCZENIE ZINTEGROWANIE AUTOMATYZACJA - Nadprodukcja - Formularze - Zadania - Czynniki brudne - Czas oczekiwania - Procedury - Zespoły - Czynności trudne - Transport - Przekaz - Klienci - Czynności - Tok realizacji informacji - Dostawcy niebezpieczne - Zapasy - Technologie - Czynności nudne - Wady / Braki - Problemy - Zbieranie danych - Duble płynności - Przekazywanie - Zmiany - Procesy danych formatu - Analiza danych - Uzgodnienia wewnątrz firmy Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki Pytania kontrolne. 1. Omów model P.F. Portera, ilustrujący skalę i zakres procesów w firmie . 2. Przedstaw dwie główne ( z wielu istniejących) strategie reengineeringu. 3. Określ trzy główne ograniczenia występujące w firmach. 4. Podaj trzy główne zasady reengineeringu według M. Hammera . 5. Przedstaw istotę techniki reengineeringu ESIA (Eliminate, Simplify, Integrate, Automate). Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, dr inż. Mirosław Loręcki