PRACA DYPLOMOWA WYŻSZE STUDIA ZAWODOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Przewodnik po raportach rozliczeniowych w Condico Clearing Station (Rynek finansowy)
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
MIESZACZE CZĘSTOTLIWOŚCI. Przeznaczenie – odbiorniki, nadajniki, syntezery częstotliwości Podstawowy parametr mieszacza = konduktancja (nachylenie) przemiany.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
TurboCAD Zintegrowany system komputerowego wspomagania projektowania
Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo albo przeszkody. Znaki te zobowiązują uczestników.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Praca dyplomowa inżynierska Temat: Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Podstawy Kryptologii” Dyplomant: Ewelina Bogusz Promotor: prof. zw.,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
ZNACZENIE WIARYGODNOŚCI DANYCH O WARUNKACH GLEBOWYCH DLA POTRZEB OKREŚLENIA WARTOŚCI GRUNTÓW W PROCESIE SCALENIA I WYMIANY Anna Bielska Katedra Gospodarki.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Mobilne Systemy wykrywania obiektów z sygnałów wizyjnych Pracę dyplomową opracował: inż. Michał Szepielak Promotor: dr inż. Krzysztof Różanowski.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
BVMS 5.5 Blok2- Moduł 8: Użytkownicy i grupy
Karta produktowa MODECOM FreeWAY SX7.1.
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Trening Funkcjonalno-siatkarski
Symulacja procesu BPMN
Rachunki zdań Tautologiczność funkcji
Model ISO/OSI Wykład 4.
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
Akademia C# lab. 9 Zdarzenia i delegaty.
Podstawy automatyki I Wykład /2016
Budowa, typologia, funkcjonalność
Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Bartosz Kowkrak i Aleksander Szydłowski.
Git - system kontroli wersji
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
Selekcja zmiennych w trybie zaawansowanym -
Tworzenie modelu: przeglądanie wyników, redukcja rozmiarów modelu.
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
Koszyk danych.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Microsoft Office Project 2003 Professional
BEZPIECZNI NA DRODZE r. Grupa 0b
Strukturalne wzorce projektowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
Pomoc przy dzieleniu pisemnym
Autor: Magdalena Linowiecka
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Zapis prezentacji:

PRACA DYPLOMOWA WYŻSZE STUDIA ZAWODOWE Analiza, projekt i implementacja symulatora ruchu miejskiego z uwzględnieniem modelowania charakterystyk kierowców oraz pojazdów Tematem mojego dzisiejszego wystąpienia jest Symulator Ruchu Miejskiego, który pozwala na stworzenie topologii sieci dróg wraz z infrastrukturą, oprócz tego daje możliwość skonfigurowania charakterystyk kierowców oraz pojazdów i przeprowadzenia symulacji, tudzież obserwacji ich zachowania. Ale zanim przejdę do systemu, chciałem wspomnieć tylko o tym dlaczego symulacja oraz jakie daje nam możliwości. Promotor: mgr inż. Waldemar Ptasznik-Kisieliński

Dlaczego symulacja? Możliwość odwzorowania elementów świata rzeczywistego Ułatwienie analizy złożonych problemów Dostosowywanie elementów symulacji pod kontekst badań Oszczędność czasowa W momencie, gdy mamy doczynienia z rozbudowanym modelem rzeczywistym i chcemy zbadać lub przeanalizować zjawiska i procesy w nim zachodzące z pomocą przychodzą nam róznego rodzaju symulacje, gdyż analityczne wyznaczenie rozwiązania byłoby zbyt pracochłonne, a niekiedy nawet niemożliwe ze względu na np. dynamizm zjawisk czy czas wykonania. Dlatego symulacja ułatwia nam pracę nad badanymi procesami oraz umożliwia konfigurację elementów uczestniczących w danym procesie. Opróćz tego dzięki implementacji takiej symulacji oszczędzamy na czasie mając do dyspozycji np. symulacje w postatci gotowego programu komputerowego.

Symulacja komputerowa Naśladowanie zachowania procesu świata rzeczywistego Nadawanie cech i właściwości elementom procesu Możliwość konfiguracji elementów symulacji Zrównolegnienie testów W takim programie jesteśmy w stanie odworowywać różne modele, nadawać elementom tego modelu cechy oraz właściwości, następnie poprzez interfejs użytkownika możemy ułatwiać osobom korzystającym z symulacji przeprowadzenie jej, konfigurację elementów oraz analizę. Kolejnym mocnym atutem symulacji komputerowej jest to, że jesteśmy w stanie zrównoleglić testy, czyli przeprowadzić je na kilku stacjach roboczych jednocześnie.

Schemat symulatora Symulator ruchu – główne okno systemu Edytor topologii – tworzenie siatki dróg Edytor infrastruktury – tworzenie oraz modyfikacja infrastruktury Symulacja - okno konfiguracji i przebiegu symulacji Symulator podzieliłem na 3 części. Zakładając, że chcemy przeprowadzić symulację i nie mamy jeszcze żadnych stworzonych elementów, musimy zacząć ścieżkę od edytora topologii. W edytorze tym użytkownik tworzy siatkę sieci dróg składającą się z punktów i łączących je linii. Gdy zakończymy swoją pracę i zapiszemy ją do pliku możemy przejść do edytora infrastruktury, który na podstawie topologii wygeneruje nam infrastrukture dróg, którą później użytkownik może edytować. Gdy już mamy przygotowaną infrastrukturę, możemy przejść do symulacji, gdzie po skonfigurowaniu jej parametrów i wczytaniu mapy jesteśmy gotowi do przeprowadzenia symulacji co pokażę później.

Edytor topologii Interfejs sterowany za pomocą myszki i kombinacji klawiszowych Umożliwia tworzenie tras Odczyt/Zapis topologii z/do pliku

Edytor topologii Dla każdego elementu przewidziano: Przeglądanie parametrów Przesuwanie po mapie Usuwanie

Edytor infrastruktury Generowanie infrastruktury na podstawie topologii Edycja i dodawanie nowych elementów infrastruktury: Znaki drogowe Sygnalizacja świetlna Skrzyżowania Pełni rolę pośrednika między symulatorem a edytorem topologii. Podstawową funkcjonalnością edytora jest wygenerowanie infrastruktury na podstawie topologii. W skład generowania wchodzi: - pasy ruchu, pasy na jezdni, skrzyżowania, fizyczne możliwe manewry do wykonania na skrzyżowaniu Użytkownik może później modyfikować wygenerowaną mapę i dodawać do niej nowe elementy: Na skrzyżowaniach: a) Sygnalizacja świetlna b) Edycja interwałów sygnalizacji świetlnej c) Blokada możliwych manewrów do wykonania Przykład wygenerowanego skrzyżowania

Edytor infrastruktury Tworzenie znaków drogowych

Edytor infrastruktury Edycja parametrów sygnalizacji świetlnej

Edytor infrastruktury Edycja skrzyżowania – zmiana możliwych manewrów do wykonania

Symulacja Konfiguracja: Profilów kierowców Profilów pojazdów Generatora pojazdów Konfigurator generatora pojazdów

Symulacja Symulację można analizować poprzez: Podgląd nateżęnia ruchu Szczegóły pojazdów Okienko symulacji dla obserwatora

Możliwości rozwoju systemu Wpływ zmiennych warunków atmosferycznych Zapisywanie wyników symulacji Trasy z wieloma pasami w jednym kierunku Rzeczywiste odwzorowanie fizyki pojazdów Rysowanie w oddzielnym silniku graficznym